Toon posts:

Externe monitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een externe monitor (HP L2208w) aan te sluiten op mijn macbook pro. De monitor heeft enkel een VGA aansluiting. De monitor werkt perfect als die wordt aangesloten op een desktop met een VGA input (desktop draait ubuntu). Ik heb een VGA -> HDMI adapter gekocht, zodat ik de monitor toch kan gebruiken.

Als ik nu mijn externe monitor via de adapter aansluit op mijn macbook pro, dan blijft de monitor zwart. Mijn macbook pro verandert wel voortdurend van resolutie. Hij 'flitst' tussen het herkennen van de monitor en het niet herkennen van de monitor.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of waaraan het precies ligt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke adapter heb je precies gekocht? HDMI is een digitale aansluiting, terwijl VGA een analoge aansluiting is. Je zult dus een actieve adapter nodig hebben. Het kan zijn dat je nu een passieve adapter hebt. Deze is alleen voor apparaten die een analoog VGA signaal via de de HDMI poort sturen, wat je MacBook Pro niet doet. Een betere optie in dat geval is om een mini-DisplayPort naar VGA adapter te kopen, aangezien deze vermoedelijke goedkoper zijn dan een actieve HDMI adapter.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waarschijnlijk het probleem. Bedankt, ik wist niet dat er verschillen waren. Zou een VGA naar Thunderbolt adapter wel werken, of zitten er daar ook verschillen tussen?

http://store.apple.com/be...playport-naar-vga-adapter

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Dat is degene die je moet hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voor je eigen handigheid: je zoekt een Thunderbolt naar VGA en niet andersom. Het uitvoerende apparaat noem je eerst. Dan is het voor een verkoper ook handiger te bedenken wat je precies bedoelt. En voor ons om te checken of je op het goede spoor zit.

(puur omdat er ook VGA naar HDMI kastjes bestaan bijvoorbeeld en die werken écht niet in jouw situatie) :)