Graag wil ik informeren wat de beste optie voor mij is. Ik heb ongeveer een jaar geleden een desktop gemaakt om gebruik te kunnen maken van CAD software. Destijds had ik nog een werkende laptop waar ik prima nog de games kon draaien die ik speelde. Echter is deze zo goed als overleden en wil ik op mijn desktop ook kunnen gamen.
Echter is de videokaart die ik heb gemaakt voor 3D/CAD software en is vaak niet toereikend op de nieuwe games die uitkomen (GTA IV etc). Ik vroeg me af wat mijn beste optie is. Zelf zat ik te denken aan een aparte dedicated videokaart voor gamen.
Hier heb ik alleen nog geen ervaring mee. Wat kan ik het beste doen, wat heb ik nodig om het toe te passen en hoe werkt het?
Desktop gegevens:
i5-3350P 3.10GHz
8 GB RAM
Moederbord: ASRock B75 Pro3-M
Videokaart: HP NVIDIA Quadro 600 1GB
Voeding: 500-550 Watt
Daarnaast maak ik gebruik van 2 beeldschermen van 1920 x 1080
Ik neem aan dat extra ventilatie aanbrengen verstandig is. Mocht je een aankooptip hebben voor producten dan zijn deze welkom, videokaart het liefste een Nvidia kaart voor de rest heb ik niet per se een voorkeur voor een merk.
Bij voorbaat dank voor het meedenken en de hulp!
Echter is de videokaart die ik heb gemaakt voor 3D/CAD software en is vaak niet toereikend op de nieuwe games die uitkomen (GTA IV etc). Ik vroeg me af wat mijn beste optie is. Zelf zat ik te denken aan een aparte dedicated videokaart voor gamen.
Hier heb ik alleen nog geen ervaring mee. Wat kan ik het beste doen, wat heb ik nodig om het toe te passen en hoe werkt het?
Desktop gegevens:
i5-3350P 3.10GHz
8 GB RAM
Moederbord: ASRock B75 Pro3-M
Videokaart: HP NVIDIA Quadro 600 1GB
Voeding: 500-550 Watt
Daarnaast maak ik gebruik van 2 beeldschermen van 1920 x 1080
Ik neem aan dat extra ventilatie aanbrengen verstandig is. Mocht je een aankooptip hebben voor producten dan zijn deze welkom, videokaart het liefste een Nvidia kaart voor de rest heb ik niet per se een voorkeur voor een merk.
Bij voorbaat dank voor het meedenken en de hulp!