Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:05
Ik zit in een klein dilemma. Mijn XBOX 360 Slim heeft het begeven sinds afgelopen maandag. Hij liep al eens vaker compleet vast, sinds maandag loopt ie vast zodra hij een spel start en diezelfde avond nog liep ie zelf random vast. Ik heb mij laten vertellen door vrienden dat het waarschijnlijk een beginnend Red Ring of Dead kan zijn? Het gaat om een 360 slim editie uit 2012 (250 GB hdd). Het enige spel wat ik speel is Fifa (momenteel Fifa 15) is het nog rendabel om de 360 te laten repareren? Iemand enig idee wat de kosten zijn?

En iemand enig idee hoelang er nog games (met name Fifa) uitkomen voor de 360? Ik zag dat Fifa 16 sowieso nog uitkomt voor de 360, wel in een andere uitgave met beperktere functies en grafische elementen en dergelijke. Bij Microsoft laten repareren is 80 euro als je met creditcard betaald, en 120 euro als je niet met creditcard wil betalen maar het Microsoft wil laten regelen per telefoon. Waarschijnlijk ben je dan nog 17 euro aan verzendkosten kwijt... Ik woon in de buurt van Breda, dus iemand doe een goed reparatiebedrijf weet... Mocht een reparatie te duur zijn overweeg ik om een videokaart upgrade te doen in mijn pc of een compleet nieuwe pc te bouwen, of toch misschien een PS4/XBOXONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Ik heb geen verstand van console reparaties of iets dergelijks, maar kan je wel vertellen dat de Xbox One ergens in het najaar backwards-compatibility krijgt. Oftewel je kunt vanaf dan Xbox 360 games op de Xbox One spelen. Het lijkt me dus zonde om veel geld in reparatie van je 360 te stoppen. Dan kun je waarschijnlijk beter je geld investeren door nu alvast een One aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Xyrr schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:09:
Ik heb geen verstand van console reparaties of iets dergelijks, maar kan je wel vertellen dat de Xbox One ergens in het najaar backwards-compatibility krijgt. Oftewel je kunt vanaf dan Xbox 360 games op de Xbox One spelen. Het lijkt me dus zonde om veel geld in reparatie van je 360 te stoppen. Dan kun je waarschijnlijk beter je geld investeren door nu alvast een One aan te schaffen.
Die backwards compatibility is belooft voor 100 games, waarvan nu slechts bij 20 mogelijk is.

Verder gaan ze naar alle waarschijnlijkheid geen titels backwards compatible laten maken die al voor de Xbox One bestaan.

Dus is een reperatie van de 360 Slim rendabel? Ja en nee, je kan evengoed een leuke werkende 2de hands 360 kopen voor de prijs dat de reparatie zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt voor de reacties. Ik heb mailcontact met een bedrijf uit oosterhout. Waarschijnlijk laat ik hem daar onderzoeken of een reparatie rendabel is of dat ik ga uitwijken naar xbox one, ps4 of pc. Verdere reacties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Ik zou lekker een X1 of PS4 halen, al het geld wat je nu gaat pompen in de 360 is zonde, naar mijn mening. Je weet nooit wanneer de 360 weer een andere kuur gaat vertonen. Als je nog garantie had dan had je dat makkelijke kunnen claimen, maar om nu geld uit te geven om een oud apparaat - waar een prima alternatief voor is - te laten repareren is zonde.

Echter omdat je alleen maar Fifa speelt, is €300+ ook weer veel geld om uit te geven aan een nieuwe console, tenzij er meer games zijn die je aanspreken en die je graag wil spelen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SacreBleu schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:12:
Ik zou lekker een X1 of PS4 halen, al het geld wat je nu gaat pompen in de 360 is zonde, naar mijn mening. Je weet nooit wanneer de 360 weer een andere kuur gaat vertonen. Als je nog garantie had dan had je dat makkelijke kunnen claimen, maar om nu geld uit te geven om een oud apparaat - waar een prima alternatief voor is - te laten repareren is zonde.

Echter omdat je alleen maar Fifa speelt, is €300+ ook weer veel geld om uit te geven aan een nieuwe console, tenzij er meer games zijn die je aanspreken en die je graag wil spelen.
Dat geval zou ik eerder voor een andere X360 gaan kijken, daar heeft hij al veel spellen voor (XBO of PS4 begin je gewoon kaal opnieuw) en zijn 2dehands niet eens zo duur, waarschijnlijk al goedkoper dan die 120 euro die ze vragen zonder creditcard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb een paar maanden geleden via marktplaat een x360 slim uit 2013gekocht voor 75 euro, inclusief 2 controllers. Dus dat lijkt me momenteel de goedkoopste optie, gewoon een 2ehands vervanging halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
2dehands XBOX 360 zie ik eigenlijk niet echt zitten tenzij het een erg mooie prijs is. Ik ga denk ik liever voor de One of gewoon op de pc gamen. Ik heb het bedrijf in oosterhout gemaild die zijn op vakantie, heb ondertussen nog een mail gestuurd naar een bedrijf in Breda, wachtend op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
RROD zou alleen bij oudere modellen mogen voorkomen. De slim niet... En bij een rrod was na veel tumoer redelijk wat coulance bij ms, ook voor consoles buiten garantie want productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
Wat mij betreft heel simpel; repareren van de 360 is economisch gezien totaal niet rendabel meer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Even een andere vraag,

Hoe oud is je Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
seriously? :)

TS, eerste alinea:
dennis_rsb schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:15:
...Het gaat om een 360 slim editie uit 2012...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
gysman11 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:08:
seriously? :)

TS, eerste alinea:

[...]

;)
Overheen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tweedehands een andere halen, 100 euro met games moet lukken. HDD kun je overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Zoals ik al zei een twedehands 360 zie ik niet zitten, of het moet een mooi bedrag zijn. Maar liever laat ik hem repareren voor max 50 euro. Ik denk dat ik over twee weken als ze terug zijn van vakantie naar het bedrijf in oosterhout ga informeren. Ik heb nu een xbox 360 controller voor Windows gekocht vanmiddag, ik had nog een Fifa 14 liggen die de videokaart net aan trekt. Ben nog aan het spelen met resoluties en settings om het zo optimaal mogelijk te laten draaien. Dit is iig een tijdelijke oplossing, want ik wil niet nog twee weken zonder Fifa.. (iets met verslaafd enzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar zonder te weten wat er kapot is, kan je enkel hopen op 50 euro max. Een auto met kapotte bougies of kapotte benzine-pomp, beide starten ze niet maar qua kosten flink groot verschil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Aangezien dit tweakers is heb ik eigenlijk een leuker idee: Je Xbox is al zo goed als afgeschreven: Waarom haal je je Xbox niet uit elkaar en ontstof je hem, geef je hem wat nieuwe koelpasta en kijk je of die het daarna weer doet? Misschien is het slechts een hitteprobleem en verhelp je het? Gaat het fout dan is er geen wezelijke schade aangezien die toch al stervende is: Verhelp je het probleem ben je ook weer gelukkig en tweaker waardig:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
SinergyX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:20:
Maar zonder te weten wat er kapot is, kan je enkel hopen op 50 euro max. Een auto met kapotte bougies of kapotte benzine-pomp, beide starten ze niet maar qua kosten flink groot verschil.
Heb je gelijk in, ze hanteren echter geen onderzoekskosten en maken een vrijblijvende prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik zou ook aanraden hem gewoon zelf even open te maken, het is niet ingewikkeld. Zelf ben ik ook niet zo handig, maar heb het toch gepresteerd om een oude xbox van een collega te maken (die nog onhandiger is of denkt te zijn :) ). Die had ook last van vastlopers en maakte herrie, het bleek dat de koelpasta tussen de CPU en heatsink was opgedroogd. Ik had nog wat oude koelpasta uit mijn overclock dagen van de jaren 90 liggen (van dat ThermalTake II silver spul) en dat hielp prima.

Er zijn genoeg guides te vinden op internet, je hebt alleen een specifieke torx schroeven draaier nodig dacht ik. Is al weer even geleden.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt Ardje&budi voor de reacties m.b.t. zelf open halen en repareren. Dit is een optie, echter ga ik op dit moment liever voor safe aangezien het bedrijf in oosterhout geen onderzoekskosten rekent. Dan kan ik daarna nog altijd kijken hoe of wat. Het klinkt idd niet heel ingewikkeld, echter geniet bovenstaande mijn voorkeur. Daarnaast hoorde ik van een collega op het werk, dat het kan zijn als je verkeerd opengehaald dat er klemmetjes e.d. losschieten ofzoiets? Maar goed ik denk dat ik er voor nu wel uit ben.
Pagina: 1