• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 14:01
Dus eindelijk klaar met m'n 'game PC' zover ik weet alle drivers geïnstalleerd, maar blijkt de performance maar extreem matig te zijn, Minecraft zit meestal maar ronde de 2-7 FPS en bij het laden van ARK bleek ook al dat het alleen maar LAG ging worden. En ja, ik heb Java en alles.

Mijn Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 239,45€ 239,45
1Asus Z97-PRO GAMER€ 115,95€ 115,95
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 338,90€ 338,90
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,90€ 113,90
1G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-8GXL€ 59,50€ 59,50
1Antec Edge 550W€ 94,79€ 94,79
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,44

Ik gebruik overigens gewoon Stock Fans en stock CPU koeler.
Temperatuur van CPU is overigens wel hoog Al Suite geeft 71 graden aan en Speccy geeft zelfs 98 graden aan! op de CPU koeler zat gewoon al Koelpasta op dus dat ontbreekt er niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:23
Drivers geïnstalleerd (gpu, mobo)? Minecraft zou voor jou systeem echt geen probleem moeten zijn..

Edit: over je eerste zin heen gelezen 8)7, sorry.

[ Voor 21% gewijzigd door Koen179 op 08-07-2015 17:31 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-01 20:47
Merk je verder haperingen aan het systeem? Wordt de GPU herkent? Is de monitor aangesloten op de GPU en niet op het moederbord? Standaard vragen, ik weet het, maar de info die je meegeeft is nu niet bepaald uitgebreidt.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• xlvg
Aertsvijand schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:42:
Merk je verder haperingen aan het systeem? Wordt de GPU herkent? Is de monitor aangesloten op de GPU en niet op het moederbord? Standaard vragen, ik weet het, maar de info die je meegeeft is nu niet bepaald uitgebreidt.
De GPU wordt herkent door de PC en de monitor is aangesloten op de GPU, enige waar ik last van heb is dat het beeld een beetje hapert, valt alleen op bij windows Metro menu.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Lijkt erop dat je op de igpu van je i5 aan het draaien bent.
Zoals hierboven aangegeven check je drivers en zorg dat je monitor aansluiting op de gpu zit en niet op het mobo.
Biosupdate kan ook nodig zijn om de laatste gpu`s optimaal te kunnen gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door Japiegsxr op 08-07-2015 17:50 ]

• Aertsvijand
  • Laatst online: 06-01 20:47
Je kan ook eens checken wat je Windows Prestatie-index is, en dan meer bepaald op grafisch gebied. Deze zal normaal zeer hoog zijn indien de GPU correct werkt, maar heel wat lager indien je op de iGPU draait.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Weet je zeker dat de GPU ook echt de driver geïnstalleerd staan en dat niet alleen catalyst geïnstalleerd staat. Staat er bijvoorbeeld wel R9280 bij je device manager en niet ''standaard VGA adapter''

Wordt de PC niet simpelweg te heet ? Kijk even met coretemp hoe heet je PC wordt. Je hebt een K processor en een Z bordje maar zonder fatsoenlijke aftermarket koeler kan je niet overklokken. En die zie ik ook niet in je lijstje staan. Intel standaard koelingen kunnen max de gebruikelijke temps koelen maar niet hoger. dat kan het gewoon niet aan.

Ik denk dat dit ook het verkeerde topic is

TIME TO UPGRADE !!!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
xlvg, download coretemp rc6 eens en kijk dan even naar de temperaturen als je aan het gamen bent. Klinkt mij eerder alsof je cpu koeler er niet goed opzit en de boel flink gethrottled word.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:24
ECP0WERS schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:21:
Klinkt mij eerder alsof je cpu koeler er niet goed opzit en de boel flink gethrottled word.
Lijkt me ook.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
xlvg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:18:

Ik gebruik overigens gewoon Stock Fans en stock CPU koeler.
Temperatuur van CPU is overigens wel hoog Al Suite geeft 71 graden aan en Speccy geeft zelfs 98 graden aan! op de CPU koeler zat gewoon al Koelpasta op dus dat ontbreekt er niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik denk dat je even je CPU koeler moet checken. Draait de fan wel?
Zoals al hierboven staat, check die koeler.
PC open, zit hij goed vast? haal hem er even af (koelpasta hoef je niet te verwijderen, raak het alleen niet aan) en doe hem er goed op volgens het boekje. Kijk of dit helpt.

[ Voor 14% gewijzigd door wout123 op 08-07-2015 18:28 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk weinig met aankoopadvies te maken. Schopje naar PMG.

• xlvg
wout123 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:27:
[...]

Ik denk dat je even je CPU koeler moet checken. Draait de fan wel?
Zoals al hierboven staat, check die koeler.
PC open, zit hij goed vast? haal hem er even af (koelpasta hoef je niet te verwijderen, raak het alleen niet aan) en doe hem er goed op volgens het boekje. Kijk of dit helpt.
CPU koeler draait gewoon (2010 rpm ongeveer) en heb echt niet het idee dat hij niet goed vast zit, hij beweeg nauwelijks.

En het probleem treedt overigens meteen op,

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-02 09:50
xlvg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:31:
[...]

CPU koeler draait gewoon (2010 rpm ongeveer) en heb echt niet het idee dat hij niet goed vast zit, hij beweeg nauwelijks.

Er zijn meer manieren om te checken of die goed zit. Check even je temps en clocks via iets als hwmonitor.

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 12:15
71 dan wel 98 graden onder full load of idle? Bij deze temperaturen idle is er echt iets niet goed gegaan met het installeren van de cooler. Plastic onderaan de stock cooler weggehaald voor de installatie?

En bij load is 98 ook te hoog. Download coretemp en kijk hoe heet dat ding wordt, dan weet je het snel genoeg.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Veel te hoge temperaturen, hierdoor throtteled je CPU enorm. Ik zou de Intel stock koeler even opnieuw installeren of wellicht direct een ander koelertje aanschaffen gezien je mooie K CPU met Z bordje :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Wordt je koeler dan ook zo warm dat je hem niet kan vasthouden?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

CPu koeler opnieuw monteren

Koeler loshalen,
koeler en cpu schoonmaken met alcohol (oude meuk verwijderen),
Nieuw pasta kopen bij de PC boer om de hoek (zo heeft de alcohol voldoende tijd gejat om te vervliegen)

En opnieuw monteren :
Toegepaste aanbrengmethode van de koelpasta

:)

[ Voor 15% gewijzigd door Lip op 09-07-2015 16:58 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• haarbal
xlvg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:31:
[...]

Zoek het vooral niet te grondig uit.. |:(

Met 3 pinnen zit een koeler ook "goed vast", maar maakt ie amper contact.

• xlvg
Aertsvijand schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:04:
Je kan ook eens checken wat je Windows Prestatie-index is, en dan meer bepaald op grafisch gebied. Deze zal normaal zeer hoog zijn indien de GPU correct werkt, maar heel wat lager indien je op de iGPU draait.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iTX78/e6c35f710f.png
rickboy333 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:17:
Weet je zeker dat de GPU ook echt de driver geïnstalleerd staan en dat niet alleen catalyst geïnstalleerd staat. Staat er bijvoorbeeld wel R9280 bij je device manager en niet ''standaard VGA adapter''
bij apparaatbeheer staat de GTX 970 aangegeven onder beeldschermadapaters.
ECP0WERS schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:21:
xlvg, download coretemp rc6 eens en kijk dan even naar de temperaturen als je aan het gamen bent. Klinkt mij eerder alsof je cpu koeler er niet goed opzit en de boel flink gethrottled word.
Ik heb hem gedownload en getest tijdens minecraft dit komt eruit:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iTXkM/f94c3e2117.jpg
zetje01 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:47:
Wordt je koeler dan ook zo warm dat je hem niet kan vasthouden?
Ik heb mijn koeler er is afgehaald direct nadat mijn pc uitging en had geen idee van enige warmte.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lip schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:53:

Koeler loshalen,
Nieuw pasta kopen bij de PC boer om de hoek (zo heeft de alcohol voldoende tijd gejat om te vervliegen)

En opnieuw monteren :

UITVOEREN!!!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• haarbal
Gewoon de koeler weer monteren, waarschijnlijk is de koelprut die er standaard op zit nog vrijwel onaangetast omdat ie niet goed zat.

Hadden we al gezegd dat je koeler niet goed zat?

En check ook je koeler nog even.

[ Voor 24% gewijzigd door haarbal op 10-07-2015 13:31 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Processor wordt niet juist herkent, die scoort namelijk veel hoger.
Grafische kaart wordt niet juist herkent, die scoort namelijk veel hoger.

Pinnetjes krom in de socket wellicht, verkeerde driver(s), verkeerde bios, of moederbord stuk,
plus hij wordt te heet dus de koeler zit er niet goed op..

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:40

Esumontere

Floep, banaan.

Reepje schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:02:
Processor wordt niet juist herkent, die scoort namelijk veel hoger.
Grafische kaart wordt niet juist herkent, die scoort namelijk veel hoger.

Pinnetjes krom in de socket wellicht, verkeerde driver(s), verkeerde bios, of moederbord stuk,
plus hij wordt te heet dus de koeler zit er niet goed op..
Als hij te heet wordt en throttlet daardoor zal de cpu ook een lagere score hebben he. GPU-prestaties worden hier natuurlijk ook door beinvloed, gezien de CPU toch echt de opdrachten moet sturen naar de GGPU. Hoeft echt niet te zijn omdat hij 'verkeerd herkend wordt'.

Gezien je processor 100 graden wordt en je je koeler gewoon kunt aanraken, zat de koeler dus fout. Zoals al 20 keer gezegd in dit topic. Opnieuw installeren en nog eens testen dus.

Oh, en installeer je koeler even opnieuw.

Tenslotte denk ik dat je koeler verkeerd zit, dus die moet je even opnieuw erop bouwen.

[ Voor 28% gewijzigd door Esumontere op 10-07-2015 15:26 ]

• xlvg
Esumontere schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Als hij te heet wordt en throttlet daardoor zal de cpu ook een lagere score hebben he. GPU-prestaties worden hier natuurlijk ook door beinvloed, gezien de CPU toch echt de opdrachten moet sturen naar de GGPU. Hoeft echt niet te zijn omdat hij 'verkeerd herkend wordt'.

Gezien je processor 100 graden wordt en je je koeler gewoon kunt aanraken, zat de koeler dus fout. Zoals al 20 keer gezegd in dit topic. Opnieuw installeren en nog eens testen dus.

Oh, en installeer je koeler even opnieuw.

Tenslotte denk ik dat je koeler verkeerd zit, dus die moet je even opnieuw erop bouwen.
Ik heb ook serieus de koeler al 20x de koeler eraf gehaald en terug erop gezet, heb zelfs 'how to' op youtube gekeken mr het blijft maar zo.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:53
Is er ergens een pootje van de koeler beschadigd, zodat deze niet blijft zitten?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Je kunt de temperatuur van de koeler toch gewoon voelen terwijl je computer aan staat???

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xlvg schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Ik heb ook serieus de koeler al 20x de koeler eraf gehaald en terug erop gezet, heb zelfs 'how to' op youtube gekeken mr het blijft maar zo.
Het is heel makkelijk. Als je processor 100 graden is en je je koeler er vanaf kan halen en niet eens warm is koelt ie dus niet, en zal ie er niet goed op hebben gezeten. Ik mag trouwens hopen dat je wel het plastic kapje onder de koeler hebt verwijderd.

Anyway: je kan het al 20 keer hebben gedaan, het lijkt er wat mij betreft toch op dat je het dus al 20 keer niet goed hebt gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door rodie83 op 10-07-2015 15:59 ]

• xlvg
rodie83 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Het is heel makkelijk. Als je processor 100 graden is en je je koeler er vanaf kan halen en niet eens warm is koelt ie dus niet, en zal ie er niet goed op hebben gezeten. Ik mag trouwens hopen dat je wel het plastic kapje onder de koeler hebt verwijderd.

Anyway: je kan het al 20 keer hebben gedaan, het lijkt er wat mij betreft toch op dat je het dus al 20 keer niet goed hebt gedaan.
Ik snap het niet, wat vergeet ik? Die vier pinne in de gaten plaatsen , erin duwe tot ze klik zeggen, en kabeltje in je mobo steken.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Wellicht dat dat het is. Goede kans dat je thermal paste onderhand verpest is, en dat je je koeler en processor even goed schoon moet maken, en vervolgens nieuwe thermal paste er tussen moet doen (zoals ook in die video te zien is). Heb je het plasticje er wel vanaf gehaald?

• haarbal
xlvg schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:05:
[...]

Ik snap het niet, wat vergeet ik? Die vier pinne in de gaten plaatsen , erin duwe tot ze klik zeggen, en kabeltje in je mobo steken.
zorgen dat de pinnen in de "lock" stand staan
witte deel door de gaten in moederbord
dan duwen tot de zwarte dingen niet meer naar beneden kunnen, terwijl je vreest voor je doorbuigende moederbord

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lip schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:53:

Koeler loshalen,

En opnieuw monteren :

Heb je dit nou uitgevoerd of niet?

• Uncle Mel
  • Laatst online: 02-02 07:13
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iTX78/e6c35f710f.png
Dit komt niet overeen met je specs.

de cpu/koeler hebben we inmiddels wel behandeld maar een 970 haalt normaal gesproken een 7.8

is die voeding wel lekker? 550W zou voldoende moeten zijn maar aangezien je sensors rare waardes laten zien is het wel een vreemd verhaal

Oh, doe je dingen tijdens je assessment? browsen, youtuben, gamen, etc?

[ Voor 4% gewijzigd door Uncle Mel op 10-07-2015 17:56 ]

• xlvg
Uncle Mel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:55:
[afbeelding]

de cpu/koeler hebben we inmiddels wel behandeld maar een 970 haalt normaal gesproken een 7.8

is die voeding wel lekker? 550W zou voldoende moeten zijn maar aangezien je sensors rare waardes laten zien is het wel een vreemd verhaal

Net een weekje oud, bedoeld voor game mr aangezien hij dat niet kan staat hij meestal niet langer dan een kwartier aan, dusja voornamelijk browsen.
Lip schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:47:
[...]

Heb je dit nou uitgevoerd of niet?
Ik ga dit morgen uitproberen omdat ik dan over koelpasta beschik.

• rodie83
  • Niet online
Uncle Mel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:55:
[afbeelding]

Die GPU score zal wel nadelig worden beïnvloed door de CPU natuurlijk.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:52

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

[...]

Kan je eens een foto maken van de onderkant van de koeler en de processor op het moederbord? Hoeveel koelpasta gebruik je juist? Kan je daar ook even een foto van maken?

En ook even een foto van het bevestigde geheel in close up? Misschien zie je iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door ETzPliskin op 10-07-2015 21:49 ]

• Reepje
  • Niet online
ETzPliskin schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Kan je eens een foto maken van de onderkant van de koeler en de processor op het moederbord? Hoeveel koelpasta gebruik je juist? Kan je daar ook even een foto van maken?

En ook even een foto van het bevestigde geheel in close up? Misschien zie je iets over het hoofd?
Als die al 20 keer uitelkaar zijn geweest, dan denk ik niet dat je aan een foto nog iets zinnigs kan zeggen.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Reepje schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Als die al 20 keer uitelkaar zijn geweest, dan denk ik niet dat je aan een foto nog iets zinnigs kan zeggen.
Je weet toch nooit? :)

• xlvg
ETzPliskin schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iV3Bq/c4f0ec3927.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iV3CH/0bd39b1ce1.pngAfbeeldingslocatie: http://puu.sh/iV3C9/adc43fe891.png

• ECP0WERS
  • Niet online
Laat even weten of het beter is, anders vermoed ik dat er een foutje in de IHS van de processor zit? Wellicht dat deze geen of slecht contact maakt.

Echter eerst maar eens wachten op je resultaten :)

@uncle mel

Stop maar eens een high end kaart in een oude low end PC en draai dan de WEI nog maar eens. Zelfde effect ;)

Verwijderd

Zo te zien op de bovenste foto de pin rechts onder staat het klipje wat in het gat moet van het moederbord helemaal naar buiten dus waarschijnlijk heeft deze niet in het gat gezeten en is dus naar buiten geduwd.

Dus als het nog niet goed werkt de processor koeler weer opnieuw monteren en controlleren of alle witte plastic pinnetjes daadwerkelijk in de gaten zitten ( 2 per gaatje van het moederbord )

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Processorkoelers die met pushpinnetjes vast zitten, brrr. Waarom schaf je niet voor 25 euro een fatsoenlijke koeler aan?

• ETzPliskin

ETzPliskin

Op de eerste foto zit inderdaad het rechts onderste pinnetje verbogen. Hierdoor kan dit punt waarschijnlijk niet vast zitten op het moederbord, waardoor de CPU het contact met de koeler verliest.

Je kan een aftermarket koeler overwegen (Coolermaster, Scythe, Noctua...) en dan heb je nog de mogelijkheid om in de toekomst wat overklok potentieel aan te spreken.

Ik heb zelf de Scythe Mugen 4, maar deze is wel lastig te installeren.

Edit: Ik weet niet van waar je bent, maar op V&A staat er een gratis socket 1150 koeler.

[ Voor 10% gewijzigd door ETzPliskin op 11-07-2015 13:25 ]

• haarbal
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iV3CH/0bd39b1ce1.png
Druk je wel ver genoeg?
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/buildguide/pin.jpg
Zo hoort het.

• Reepje
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk. Uit de fotos zie je duidelijk dat de hele koeler er niet goed heeft opgezeten: de koelpasta is zelfs nog "dik". Die hoort helemaal uitgevlakt te worden.
Ook lijkt het me dat de witte pinnetjes er allemaal niet helemaal door zitten.

Waarschijnlijk gevalletje van iemand die denkt dat je met een eirerlepeltje te werk moet gaan, ipv 10 kilo druk uit te oefenen (of nog meer) op de pinnetjes.

Het is nu zaak de hele boel goed schoon te maken voor de nieuwe pasta erop gaat.

edit,
Ik zat nog effe te googlen, deze link laat mooi zien dat de "dot" methode (ook mijn favoriet) de beste resultaten geeft.
http://www.pcinside.info/...latie-koelpasta-en-koeler

[ Voor 13% gewijzigd door Reepje op 11-07-2015 13:59 ]

• rodie83
  • Niet online
Ik zou gewoon die hele Intelkoeler wegmikken en er een aftermarketkoeler op monteren. Hoeft je ook niet veel te kosten. Die pushpin ellende, echt betrouwbaar heb ik het nooit gevonden.

• Reepje
  • Niet online
rodie83 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:02:
Ik zou gewoon die hele Intelkoeler wegmikken en er een aftermarketkoeler op monteren. Hoeft je ook niet veel te kosten. Die pushpin ellende, echt betrouwbaar heb ik het nooit gevonden.
Tja, en toch lopen pakweg 99% van de pc's met een dergelijke koeler. Zonder problemen

• rodie83
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Tja, en toch lopen pakweg 99% van de pc's met een dergelijke koeler. Zonder problemen
Natuurlijk helemaal waar. Alleen in dit geval vraag ik me wel af of die koeler nog goed te gebruiken is - één van de pinnetjes ziet er op die foto's al wat verbogen uit. Alleen als het in 1x keer vastzit en je komt er niet meer aan zit voldoet het, hier niet het geval meer.

• haarbal
Intel koelers kan je prima hergebruiken zo lang je het locking mechanisme niet breekt. Dat verbogen stukje plastic is ook niet erg, alleen lastiger door het gat te prutsen.

• ECP0WERS
  • Niet online
Ik weet niet of het probleem inmiddels opgelost is? Er schoot mij namelijk nog iets te binnen.

Staan de pushpins wel in de goede stand en klikken ze bij het vast zetten? Ander komt de koeler vanzelf weer langzaam los

• haarbal
Als je die foto's bekijkt staan ze zo te zien wel in de lock stand, maar ze zijn niet ver genoeg doorgedrukt.

• xlvg
Ik kan volgens mij echt niet verder erin drukken dan dat hij nu al is..

• haarbal
Tsja, als je je koeler niet goed durft te monteren moet je maar een aftermarket apparaat halen denk.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Niemand in de buurt met voldoende kennis die even kan helpen? Of even passeren bij de lokale PC-boer voor de montage?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Veul te veul koelpasta..!

stomp niet af, blijf slijpen

• ECP0WERS
  • Niet online
Ik wil er best wel even naar kijken mits het niet te ver weg is.

@xlvg
Waar kom je vandaan??

• xlvg
Het is stock koelpasta, lijk me sterk dat intel er teveel op plaats.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

xlvg schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:23:
Ik kan volgens mij echt niet verder erin drukken dan dat hij nu al is..
Ah, de TS heeft last van Pussypower. ;)

• xlvg
Lip schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:11:
[...]

Ah, de TS heeft last van Pussypower. ;)
Jammer dit.

Anyway, na veel crashes opeens. Besloot ik gewoon Windows opnieuw te installeren en dat deed het hem kennelijk. Minecraft loopt nu met een gemiddelde FPS van 300 en de CPU Temp. is nog niet hoger geweest dan 42 graden.

En mijn WEI score ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/j5gFc/096e419436.png

• ETzPliskin

ETzPliskin

xlvg schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:24:
[...]

Jammer dit.

Anyway, na veel crashes opeens. Besloot ik gewoon Windows opnieuw te installeren en dat deed het hem kennelijk. Minecraft loopt nu met een gemiddelde FPS van 300 en de CPU Temp. is nog niet hoger geweest dan 42 graden.

En mijn WEI score ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
Goed om te horen :)

Heb je uiteindelijk de standaardkoeler opnieuw gemonteerd? Wel vreemd dat het aan de Windows installatie lag.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:51
ETzPliskin schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Goed om te horen :)

Heb je uiteindelijk de standaardkoeler opnieuw gemonteerd? Wel vreemd dat het aan de Windows installatie lag.
Sws de koeler zit nu goed, ligt denk ni aan windows die maakt je cpu geen 100graden.
Pagina: 1