Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo!
Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest en mijn kennis van PC's is nog al afgezwakt heb ik gemerkt. Mijn broertje wil graag zijn computer upgraden met wat nieuwe spulletjes. Aan mij de vraag wat hij moet kopen. Ik heb wat leuks in elkaar geklikt waarvan ik denk dat het prima gaat werken, alleen twijfel ik of het ook wel daadwerkelijk zo is. Daarom had ik de vraag of er mensen zijn die er even naar willen kijken of het goed is zo, of dat er toch nog wat moet worden aangepast. Ik sta altijd open voor feedback. Hier onder de standaard vragen van wat mijn broertje zoekt:

Ik zoek?
Moederbord
GPU
Processor
Werkgeheugen

Wat is je budget?
maximaal 400,- mag altijd minder zijn natuurlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst AMD processoren en GPU's

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De pc wordt vooral gebruikt voor streamen naar twitch, youtube, zaken als email etc en er wordt af en toe wat spellen opgespeeld. De spelletjes die erop moeten kunnen worden gespeeld zijn CS:GO, Garry's MOD, Valve pack en misschien nog GTA, COD:BO3

Wat ik dacht wat wel kan werken:
Moederbord: Gigabyte GA-970A-DS3P
Videokaart: ASUS R7250X-2GD5
CPU: AMD FX 6350
Werkgeheugen: Kingston HyperX FURY Black Series - 8 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL10 - 1.5 V - niet-gebuffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je hier ook nog wat inspiratie opdoen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik ook even doen! Maar wat ik heb gekozen gaat dat een beetje samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Helaas is AMD in gaming performance (en eigenlijk in alle andere performance benchmarks) aanzienlijk minder dan Intel. Intel is op dit moment gewoonweg mijlen ver voor AMD.

Aangezien je niet al te zware games gaat spelen, raad ik de volgende set aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,78€ 180,78
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1Asus R9270-DC2OC-2GD5€ 165,90€ 165,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,95€ 47,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,63

Je zit dan iets over budget, maar dit gaat je AMD setje omblazen als een orkaan in een favela. Als je tweedehands geen probleem vindt, is deze advertentie ideaal: V&A aangeboden: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition Deze videokaart draait eigenlijk bijna alle huidige games nog op ultra/high.

[ Voor 6% gewijzigd door Koninkje op 08-07-2015 17:25 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aah nice het zegt dus tegenwoordig niks meer hoeveel cores en kloksnelheid zo'n cpu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:34:
Aah nice het zegt dus tegenwoordig niks meer hoeveel cores en kloksnelheid zo'n cpu heeft?
Ik denk dat benchmarks meer zeggen
Rood is AMD, Blauw is Intel:

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/z5ytz.jpg

Je ziet hier dat AMD het qua gaming performance gewoon hard moet inleveren tov Intel. Hierbij wordt ook laten zien dat i7 vs i5 weinig verschil uitmaakt, en dat er eigenlijk vanaf de zelfs oudere i5'jes er bijna geen bottleneck is voor de videokaart. Zeker in het hogere intel segment maakt het vanaf 4,5Ghz weinig meer uit. Maar pak je een AMD processor die op 4,5Ghz-5Ghz draait, zoals je kunt zien, dan is er wel degelijk een inlevering van de prestatie. Ze leggen het met een flinke overclock af tegen stockspeed Intel processors.

[ Voor 6% gewijzigd door Koninkje op 08-07-2015 17:44 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo wat bizar yo dat was vroeger wel anders, toen kon AMD prima mee met Intel. Bedankt voor de info ik ga er is even naar kijken!
Pagina: 1