www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
- Ventieldopje
- Registratie: December 2005
- Laatst online: 10:47
:strip_icc():strip_exif()/u/162143/crop5b6d888e9cc79_cropped.jpeg?f=community)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Echter, het ziet er naar uit dat het bedrijf foetsie is, op sidn.nl staat het volgende voor adaptermagazijn.nl:
Deze .nl-domeinnaam is in quarantaine
De domeinnaam is opgeheven. Na opheffing krijgt de domeinnaam de status ‘in quarantaine’ gedurende 40 dagen. Daarna komt deze weer vrij voor registratie.
[ Voor 62% gewijzigd door gambieter op 08-07-2015 17:42 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
In het Insolventieregister staat hierop geen faillissement vermeld, maar die kan tot 2 weken achterlopen.
Volgens de KvK is de naam van dit bedrijf budgetlaptops en zijn ze gevestigd in Utrecht.
Het adres budget-laptop.nl is geregistreerd op een adres in Amersfoort maar de site van het bedrijf waar deze site geregistreerd staat, geeft enkel het volgende weer:
Het adres adaptermagazijn.nl is in quarantaine en dus opgeheven (na 40 dagen wordt deze weer vrijgegeven).Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[MySQL][ODBC 5.1 Driver]Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)
/include/functions/connection.asp, line 19
Vooralsnog ziet het er dus niet goed uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 08-07-2015 17:49 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik kom hier dus op terug maar ik heb er een hard hoofd in, anders waren die mensen wel naar ons toe gelopen ga ik van uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Ventieldopje op 08-07-2015 17:47 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Heb ook al contact opgenomen met een link naar een ander bedrijf op hun site maar die bleken hun ook niet echt te kennen, was puur reclame. Jammer, want ze zitten ook in Utrecht maar niet geschoten is altijd mis.
In ieder geval al contact opgenomen met de bank (SNS) en die hebben ons telefonisch goed geholpen maar kunnen in principe vrij weinig doen. Wel hebben we stappen ontvangen in een email die we moeten doorlopen, zoals aangifte doen. Jammer dat mijn vertrouwen in de Politie wat betreft aangiftes dan wat minder is ... ze geven vaak zelf toe dat het puur voor de statistiek is.
Maar vriendinlief is de deur uit om te kijken of het pakketje alsnog geleverd is (op het verkeerde adres), we wachten even af.
Wel héél vreemd dat het adres ook niet klopt, we weten 100% zeker dat we het goed ingevuld hebben. Ik ga hun Facebook pagina maar eens doorspitten
Thanks allemaal tot zo ver!
www.maartendeboer.net
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 08-07-2015 17:56 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Overigens ook de reden waarom _echte_ bedrijven een verzendbevestiging sturen mét track en trace code. Bovendien had PostNL waarschijnlijk ook contact met ons op kunnen nemen als het adres verkeerd was.
Geen contact mogelijk, geen berichten op Facebook/twitter (laatst 2013), domeinnaam opgezegd ... tijd om aangifte te doen. We hebben er in ieder geval alles aan gedaan!
Inmiddels maar de adapter besteld bij ViaDennis (Leeuwarden), daar binnen enkele seconden orderbevestiging en verzendbevestiging gehad. Lijkt dus allemaal netjes te lopen en kan vriendinlief weer laptoppen
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 38% gewijzigd door Ventieldopje op 08-07-2015 18:01 ]
www.maartendeboer.net
Budget LaptopsHoofdvestiging
KvK 56226160Vestigingsnr. 000025800663Demkaweg 17 A3555HWUtrecht
... Detailhandel via postorder en internet in consumentenelektronica. www.budget-laptop.nl, www.adaptermagazijn.nl, www.laptopdisplay.nl. ...
Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister
Dat je stopt met je bedrijf kan ik begrijpen maar dan hoor je dat wel op een nette manier te doen...
Update: heel toevallig reageren ze nu (op zondag nog wel) dat ze alle pakketjes hebben verzonden voordat ze hun bedrijf hebben opgeheven en verwijzen ons naar DHL. Morgen dus even bellen met DHL ivm. het verkeerde huisnummer. Die mensen op het andere huisnummer weten er inmiddels ook van en komen langs als er een pakketje voor ons is.
Hopelijk dat DHL meer kan vertellen waar ons pakketje is. Ben ook wel benieuwd hoe het zit met garantie en eventuele retour als het pakketje DOA is of verkeerd geleverd is

Mocht iemand ooit z'n bedrijf sluiten, gooi dan eerst een tijd de webshop dicht en blijf bereikbaar om alle lopende dingen op te lossen.
[ Voor 53% gewijzigd door Ventieldopje op 12-07-2015 18:09 ]
www.maartendeboer.net
Ik snap niet waarom je aangifte doet van zoiets, want wat is er om aangifte van te doen? Diefstal? Oplichting?
Lijkt mij niet, gewoon een privaatrechtelijke aangelegenheid tussen jou en het bedrijf. Er is namelijk niet geleverd, maar de intentie was er waarschijnlijk wel om dat te doen. Niets strafbaars volgens het strafrecht, dus de politie zal er niets mee (kunnen) doen.
Gewoon goed blijven volgen en je verhaal neerleggen bij een curator. Dan maar hopen, maar helaas is er in de meeste gevallen niets meer om te verdelen, na de curator en eventuele preferente schuldeisers.
Si vis pacem, para bellum
Er wordt niet gesproken over faillissement, er wordt gesproken over opheffing van het bedrijf. Net even wat anders.Ex Nunc schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:24:
Tsja, als je failliet gaat …
Dan heb je toch een t&t-code lijkt me?Ventieldopje schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:57:
Inmiddels ook aangifte gedaan, geen pakketje geleverd en compleet geen contact meer mogelijk. Als ik anderen zo hoor al sinds begin juli dat het contact moeizaam of onmogelijk is geweest.
Dat je stopt met je bedrijf kan ik begrijpen maar dan hoor je dat wel op een nette manier te doen...
Update: heel toevallig reageren ze nu (op zondag nog wel) dat ze alle pakketjes hebben verzonden voordat ze hun bedrijf hebben opgeheven en verwijzen ons naar DHL. Morgen dus even bellen met DHL ivm. het verkeerde huisnummer. Die mensen op het andere huisnummer weten er inmiddels ook van en komen langs als er een pakketje voor ons is.
Hopelijk dat DHL meer kan vertellen waar ons pakketje is. Ben ook wel benieuwd hoe het zit met garantie en eventuele retour als het pakketje DOA is of verkeerd geleverd is
Mocht iemand ooit z'n bedrijf sluiten, gooi dan eerst een tijd de webshop dicht en blijf bereikbaar om alle lopende dingen op te lossen.
Jij doet geen aangifte als een bedrijf plotseling na bestelling van de aardbodem verdwijnt en niet meer te bereiken is via mail, telefoon, website of wat dan ook? Dan vervolgens lees je dat meerdeer mensen in het zelfde schuitje zitten ... dan gaan bij mij wel alarmbellen rinkelen en doe ik aangifte.Ex Nunc schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:24:
Tsja, als je failliet gaat heb je waarschijnlijk wel andere dingen aan je hoofd. Of je hebt nog het onverbeten optimisme dat het allemaal nog wel goed komt.
Ik snap niet waarom je aangifte doet van zoiets, want wat is er om aangifte van te doen? Diefstal? Oplichting?
Lijkt mij niet, gewoon een privaatrechtelijke aangelegenheid tussen jou en het bedrijf. Er is namelijk niet geleverd, maar de intentie was er waarschijnlijk wel om dat te doen. Niets strafbaars volgens het strafrecht, dus de politie zal er niets mee (kunnen) doen.
Gewoon goed blijven volgen en je verhaal neerleggen bij een curator. Dan maar hopen, maar helaas is er in de meeste gevallen niets meer om te verdelen, na de curator en eventuele preferente schuldeisers.
Of het nou failliet is of niet, zo je bedrijf opheffen op deze manier is niet netjes en ruikt erg naar oplichting.
Vrees het ook maar we gaan het merken, daar werken immers ook maar mensenninjazx9r98 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:48:
Met een beetje pech doet DHL helemaal niks voor je omdat je niet de opdrachtgever maar de ontvanger bent. Wat dat betreft ben je voor DHL geen partij.
Was het maar zo'n feest, maar helaas. Ook bij de vorige bestelling in 2003 (die overigens prima ging) nooit verzendbevestiging of een T&T code gehad. Simpelweg een paar seconden na de bestelling een bevestiging van bestelling gehad.
Update: blijkbaar heeft het wel geholpen want er is nu wel contact geweest via Facebook. Hij is echter op vakantie voor een maandje dus hij kan weinig doen behalve zeggen dat de boel verstuurd is en verwijzen naar DHL. Mooie boel...
[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 12-07-2015 23:31 ]
www.maartendeboer.net
Heb je ene punt, maar wie weet is het toch wel gebeurd. Van een bedrijfsbeëindiging zou je verwachten dat je toch minstens een bericht krijgt dat ze stoppen en waar je verder eventueel terecht kan. Tot nu toe kan allebei dus nog, sowieso in de gaten houden.sypie schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:33:
[...]
Er wordt niet gesproken over faillissement, er wordt gesproken over opheffing van het bedrijf. Net even wat anders.
Voordat je over oplichting begint, kan je beter de andere kant van het verhaal afwachten. Misschien is de zaak voor hun wel goed afgehandeld, omdat ze simpelweg niet beter wisten dan dat het allemaal verstuurd en ontvangen was. Wacht nog maar even af.Ventieldopje schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:29:
[...]
Jij doet geen aangifte als een bedrijf plotseling na bestelling van de aardbodem verdwijnt en niet meer te bereiken is via mail, telefoon, website of wat dan ook? Dan vervolgens lees je dat meerdeer mensen in het zelfde schuitje zitten ... dan gaan bij mij wel alarmbellen rinkelen en doe ik aangifte.
Of het nou failliet is of niet, zo je bedrijf opheffen op deze manier is niet netjes en ruikt erg naar oplichting.
Oplichting zal je toch wel op zijn minst aannemelijk moeten maken. Dat kan je in ieder geval niet op basis van wat hier staat.
Si vis pacem, para bellum
Gezien de karige mails die ze al sturen (alleen order bevestiging, automatisch), geen track en trace, geen verdere mails what so ever, gezien het bedrijf opgeheven is en de manier waarop (bam webshop _ineens_ de dag na bestelling niet bereikbaar én telefonisch niet bereikbaar), lijkt mij dit érg stug.Ex Nunc schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:19:
[...]
Heb je ene punt, maar wie weet is het toch wel gebeurd. Van een bedrijfsbeëindiging zou je verwachten dat je toch minstens een bericht krijgt dat ze stoppen en waar je verder eventueel terecht kan. Tot nu toe kan allebei dus nog, sowieso in de gaten houden.
[...]
Voordat je over oplichting begint, kan je beter de andere kant van het verhaal afwachten. Misschien is de zaak voor hun wel goed afgehandeld, omdat ze simpelweg niet beter wisten dan dat het allemaal verstuurd en ontvangen was. Wacht nog maar even af.
Oplichting zal je toch wel op zijn minst aannemelijk moeten maken. Dat kan je in ieder geval niet op basis van wat hier staat.
Die punten bij elkaar opgeteld zijn voor mij persoonlijk reden genoeg geweest. Het is niet dat dit maar eens per jaar een keer voorkomt, dit komt héél vaak voor, dat moet je niet vergeten
Nu er eindelijk weer contact mogelijk is, lijkt mij dat het allemaal wat ongelukkig gegaan is en geen opzet in het spel is gelukkig.
www.maartendeboer.net
Nog steeds geen melding van faillissement op insolventies.rechtspraak.nl dus de kans is nu toch wel heel erg klein dat de tent failliet is gegaan.Ex Nunc schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:19:
[...]
Heb je ene punt, maar wie weet is het toch wel gebeurd. Van een bedrijfsbeëindiging zou je verwachten dat je toch minstens een bericht krijgt dat ze stoppen en waar je verder eventueel terecht kan. Tot nu toe kan allebei dus nog, sowieso in de gaten houden.
Een bericht van bedrijfsbeëindiging stuurt helaas lang niet elk bedrijf wat "normaal" stopt.
Blij met de uitkomst maar dit is niet hoe zaken afgehandeld horen te worden

www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ik heb op 6 juli 2015 een adapter voor mijn laptop besteld.
Na mijn bestelling heb ik zelfs nog telefonisch contact met ze gehad. Ik heb geen idee meer waarom ik ze belde..of het was om het door mij opgegeven adres te checken of de levertijd te checken..ik weet het niet meer. Maar ik kreeg in elk geval een vriendelijke man aan de telefoon. Hij vertelde me dat hij er spoed achter ging zetten en dat het goed was dat ik belde want ze gingen de dag erna met vakantie.
Nu deed de adapter het vanaf het begin af aan niet super. Als ik hem aan mijn computer aansloot, dan zat hij wat los in de computer. Bovendien moest ik hem vaak wat draaien om contact te krijgen zodat hij ook daadwerkelijk ging opladen. Maar ja..als je een adapter gewend bent die überhaupt je computer niet of nauwelijks oplaadt, ben je al blij met alles dat het iets beter doet. En in het kader van..we kijken het even aan, misschien wordt het beter, ben ik nu aanbeland op het punt van zware irritatie als het je 45 minuten kost om je laptop aan te krijgen omdat de adapter hem niet wil opladen.
Dus ik dacht..ik ga het bedrijf hier even over mailen of bellen..nergens meer terug te vinden. Zodoende kom ik op deze site terecht. Wat rot dat anderen hun bestelde waar niet hebben ontvangen. Ik weet er verder het fijne niet vanaf. Ik heb in elk geval geluk gehad..ookal werkt het product niet helemaal zoals gewenst.
Hopelijk is het geen oplichterij geweest, maar puur wanbeleid door faillissement...maar toch..wat rot voor jullie.
Nou, inderdaad mooi verdwenen, dat bedrijf, en de garantie dus ook......
Wat ik hierboven heb getypt is gebaseerd op het feit dat je natuurlijk nog wel een bestaande overeenkomst hebt met je klanten. Deze moet je dan ook nog steeds nakomen. Als dit niet zo zou zijn, is het natuurlijk hartstikke makkelijk om elke maand je zaak uit te schrijven en weer een nieuwe te beginnen. Als er dan iemand aanklopt voor garantie, kan je je niet verschuilen achter de redenering dat die zaak niet meer bestaat.
Verwijderd
Hangt er van af hoe de aansprakelijkheid is geregeld. Als je een B.V. met beperkte aansprakelijkheid heb kan dat anders zijn.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:35:
Eenmanszaak ben je bij faillissement prive ook aansprakelijk, bij een BV is dat anders. Als je failliet raakt dan kan je moeilijk garantie geven op dingen. Dan moet je uitwijken naar de oorspronkelijke fabrikant of indien van toepassing, de overnemende partij.
Meh ...