i7-860 upgrade naar 4e generatie CPU het waard

Pagina: 1
Acties:

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-02 22:28
Goedemiddag,

Ik zit te overwegen om te upgraden naar een nieuwe Intel CPU en moederbord van een degelijk merk alleen twijfel ik of het de investering waard is tov mijn huidige systeem.

Ik wil de upgrade gebruiken voor 90% gaming en dan Battlefield 4/Ark Survival/GTA 5 en eventueel toekomstige games. Kan iemand mij vertellen of deze cpu's veel sneller zijn en wat ongeveer de snelheidswinst plus minus is. En zou er voor bovenstaande games veel winst te behalen zijn?

Mijn huidige systeem bestaat nu uit:

Intel i7-860
8 gb intern geheugen
Msi HD 7970 Twin Frozer 3gb
SSD intel 310

Ik hoop dat iemand mij hier wat wijzer in kan maken. Budget is nog niet bekend omdat ik niet weet wat je kwijt bent voor een mooi upgradesetje. PS wil het wel 2ehands aanschaffen, nieuw vind ik het niet te betalen.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 16:32
Heb je zelf al benchmarks gezocht? Wat verwacht je precies voor antwoord hier, dat we van elke processor gaat aangeven hoeveel sneller deze is?

Het lijkt mij persoonlijk handiger om te wachten met upgraden tot de nieuwe Skylake processors uit zijn, aangezien deze een nieuwe socket hebben, waar de oude CPU's niet meer op passen. Dus nu upgraden lijkt mij niet verstandig.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Erkel schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:12:
Heb je zelf al benchmarks gezocht? Wat verwacht je precies voor antwoord hier, dat we van elke processor gaat aangeven hoeveel sneller deze is?

Het lijkt mij persoonlijk handiger om te wachten met upgraden tot de nieuwe Skylake processors uit zijn, aangezien deze een nieuwe socket hebben, waar de oude CPU's niet meer op passen. Dus nu upgraden lijkt mij niet verstandig.
Dat valt reuze mee, als skylake uit is, is een 4460 bv niet ineens minder goed ofzo. Die processor is voor nu uitstekend in games.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:09
Ik heb ook nog een i7 860, en heb deze (al jaren) overclocked naar 3.74Ghz. Dit is met wat zoekwerk op internet en een adequaat moederbord goed te doen. Dat is in ieder geval de goedkoopste optie.

Dat maakt dat ik voorlopig ook nog geen reden zie om te upgraden, ik draai BF4 verder ook zonder problemen, de processor is in ieder geval geen bottleneck.

specs

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 16:32
legendareN schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Dat valt reuze mee, als skylake uit is, is een 4460 bv niet ineens minder goed ofzo. Die processor is voor nu uitstekend in games.
De gedachte achter wachten met upgraden is meer vanwege de toekomst, als je nu een mobo koopt met oude socket is het over een jaar of 2 (3,4,5) lastig upgraden. Niet vanwege de performance gain ten opzichte van de huidige generatie CPU's.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• jerrot
Erkel schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:12:

Uiteraard verwacht ik niet dat elke processor aangegeven wordt hoeveel sneller dat deze is. Benchmarks heb ik wel zitten zoeken alleen zijn er weinig heel duidelijke benchmarks voor mijn cpu en benchmarks zijn altijd de maximum percentages maar ben meer nieuwsgierig ook naar gebruikerservaringen.

En op de nieuwe generatie kan ik wel wachten maar ik ga sowieso niet voor volledig nieuwe spullen omdat Intel in aanschaf altijd pittig ligt qua prijs en dat wil ik er niet aan uit gaan geven. Gaat dus echt om of het het waard is om te upgraden om weer minimaal 3 jaar vlot vooruit te kunnen met de CPU.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De hamvraag geef je niet, en antwoord is dus niet mogelijk (er is geen vraag).

Als je gaat upgraden, dan doe je dit omdat de huidige cpu onvoldoende is voor wat je doet. Dus: is je cpu het onderdeel dat je games langzamer doet lopen?

Nu is een i7 natuurlijk niet ideaal voor games, maar ik denk niet dat dit je huidige bottleneck is.

• jerrot
Reepje schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:31:
De hamvraag geef je niet, en antwoord is dus niet mogelijk (er is geen vraag).

Als je gaat upgraden, dan doe je dit omdat de huidige cpu onvoldoende is voor wat je doet. Dus: is je cpu het onderdeel dat je games langzamer doet lopen?

Nu is een i7 natuurlijk niet ideaal voor games, maar ik denk niet dat dit je huidige bottleneck is.
Hij is nu nog geen bottleneck maar heb wel de indruk dat de cpu nu tegen zijn maximum aan begint te lopen langzamerhand. En om dat alvast te voor komen zit ik de upgrade te overwegen, alleen vraag ik mij af of met de huidige opvolgers dit het geld waard is of dat de winst heel klein is.

PS ik wil binnenkort GTA 5 gaan kopen dus weet ook niet hoe zwaar dat spel leunt op de CPU en GPU.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is erg moeilijk in je denkwijze te volgen.

Aan de ene kant vraag je je af of een upgrade nuttig is, je stelt vast dat je nu geen probleem hebt, je stelt vast dat je nu niet veel geld hebt (of er nu niet veel geld voor over hebt).

Als ik het bovenstaande goed heb begrepen, dan is het toch van de zotte om nu te upgraden?

Als je straks een game te pakken hebt waar je CPU gaat bottlenecken, dan kan je op DAT moment gaan bedenken welke CPU geschikt is.
Maar ik denk dat als je GTA5 hebt, en op een hoge settings wil gaan spelen, dat je je geld beter in een betere GPU kan steken (die veel duurder zal zijn dan een CPU, maar dat terzijde).

• jerrot
Reepje schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:44:
Het is erg moeilijk in je denkwijze te volgen.

Aan de ene kant vraag je je af of een upgrade nuttig is, je stelt vast dat je nu geen probleem hebt, je stelt vast dat je nu niet veel geld hebt (of er nu niet veel geld voor over hebt).

Als ik het bovenstaande goed heb begrepen, dan is het toch van de zotte om nu te upgraden?

Als je straks een game te pakken hebt waar je CPU gaat bottlenecken, dan kan je op DAT moment gaan bedenken welke CPU geschikt is.
Maar ik denk dat als je GTA5 hebt, en op een hoge settings wil gaan spelen, dat je je geld beter in een betere GPU kan steken (die veel duurder zal zijn dan een CPU, maar dat terzijde).
Daarom vraag ik ook een beetje advies nu inderdaad, mede ook vanwege de aanschaf van GTA 5 dat ik mijn vraag stelde. En bij battlefield 4 heb ik soms ineens 2-3 sec kortstondig framedrops wat volgens anderen met de CPU te maken zou hebben en daarom heb ik wel de indruk dat hij tegen zijn maximum aan begint te lopen.

Lastig om mijn denkwijze via de PC uit te leggen haha :P maar komt er op neer dat ik problemen in het komende jaar en daar na wil voorkomen door eventuele upgrade en of de huidige onderdelen die te koop zijn een waardige upgrade zijn.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GTA5 draait zelfs op een i7 920 nog goed. Daarover hoef je je geen zorgen te maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1