Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cat 6 en Interactive tv KPN

Pagina: 1
Acties:

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 09:43
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken de bekabeling in huis vervangen en overal Cat 6 neergelegd. Nu hebben wij interactieve tv van KPN alleen als ik hem dan direct op de kabel aansluit dan krijgt de decoder geen IP adres en kan hij dus geen verbinding maken met router. Nu heb ik wel een oplossing gevonden door de Cat 6 kabel aan te sluiten op de Router en dan net voor de decoder een switch te plaatsen met een Cat 5e kabel en dan werkt het wel.

Weet iemand waarom ik niet direct de Cat 6 kan gebruiken? Type kabel is FTP.

Alvast bedankt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

lier

MikroTik nerd

Heb je het probleem alleen met je digitale ontvanger, of ook als je een computer aansluit? Oftewel, heb je de nieuwe bekabeling uitgesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TinusNectar
@lier Als ik de kabel op de computer aansluit dan zijn er geen problemen. Ik kan dan gewoon internetten. Alleen het aparaat van KPN geeft problemen.

• TinusNectar
Weet iemand hier een antwoord op?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heb je het goede bedradingschema gebruikt?
Misschien snapt de kpn box Auto MDI-X niet helemaal.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

ik heb hier ook gewoon cat6 liggen en dat werkt prima. het is wel zo dat ik vanaf de EB met cat6 naar een switch ga en dan met cat6 naar de ontvanger

sinds kort zit er touwens dan eerst weer een switch en dan cat6 naar ontvanger. allemaal probleemloos

sftp / pimf kabel
Pagina: 1