Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plaats zet want volgens mij is dit mijn eerste eigen topic.
Ik heb een probleem met het geluid van mijn "nieuwe" htpc
Allereerst de specs: (durf het bijna niet te zeggen
)
AMD Athlon 3200+
Nvidia 8600GT
4x512MB ram
Foxconn moederboard met Nvidia 4 chipset
Opzich een oud beestje maar doet precies wat hij moet doen. Alleen heb ik het probleem dat het geluid alleen analoog uit de poorten van de onboard sound chip komen. Aangezien mijn versterker (Denon X2000) alleen analoog stereo ingangen heeft blijft het geluid hier dus steken op 2.0.
Nu wil ik dus het geluid via de HDMI kabel naar de versterker krijgen. Bij de instellingen kan ik hier niks over vinden.
Ik heb al zo'n beetje iedere instelling bekeken en geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Daar waar je verwacht dit in te moeten stellen krijg ik alleen maar de volgende opties
instellingen\systeem\geluidsuitgang\apparaat voor geluidsuitvoer
hier krijg ik 4 opties nl
1. Default(Nvidia CK804 Nvidia CK804)
2. Nvidia CK804(@card=CK804,DEV=0),Nvidia CK804
3. Nvidia CK804(surround21:card=CK804,DEV=0,Nvidia CK804
4. Nvidia CK804, Nvidia CK804 - IEC958 S/PDIF
Ik kan dus niet kiezen dat het geluid via HDMI moet gaan.
Wie o wie heeft voor mij de winnende tip
Ik heb een probleem met het geluid van mijn "nieuwe" htpc
Allereerst de specs: (durf het bijna niet te zeggen
AMD Athlon 3200+
Nvidia 8600GT
4x512MB ram
Foxconn moederboard met Nvidia 4 chipset
Opzich een oud beestje maar doet precies wat hij moet doen. Alleen heb ik het probleem dat het geluid alleen analoog uit de poorten van de onboard sound chip komen. Aangezien mijn versterker (Denon X2000) alleen analoog stereo ingangen heeft blijft het geluid hier dus steken op 2.0.
Nu wil ik dus het geluid via de HDMI kabel naar de versterker krijgen. Bij de instellingen kan ik hier niks over vinden.
Ik heb al zo'n beetje iedere instelling bekeken en geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.
Daar waar je verwacht dit in te moeten stellen krijg ik alleen maar de volgende opties
instellingen\systeem\geluidsuitgang\apparaat voor geluidsuitvoer
hier krijg ik 4 opties nl
1. Default(Nvidia CK804 Nvidia CK804)
2. Nvidia CK804(@card=CK804,DEV=0),Nvidia CK804
3. Nvidia CK804(surround21:card=CK804,DEV=0,Nvidia CK804
4. Nvidia CK804, Nvidia CK804 - IEC958 S/PDIF
Ik kan dus niet kiezen dat het geluid via HDMI moet gaan.
Wie o wie heeft voor mij de winnende tip