Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S4 en kan ik per direct om naar een ander abonnement of een ander abonnement met toestel. Voorheen ben ik van S2 naar S4 gegaan, al heb ik ook de S3 vanwege het feit dat de S2 kapot was gegaan, Tot nu toe dus drie Galaxy S toestellen gehad. Het volgende abonnement wordt waarschijnlijk een 2-jarig abonnement. Aan de ene kant wil ik doordat ik een 2-jarig abonnement wil, wil ik ook een new-gen toestel (S6>). Hierdoor wordt mijn telefoon langer ondersteund en kan ik er beter van genieten. Ik merk nu dat mijn accu hooguit 6-10 uur meegaat (al 2x een nieuwe accu besteld, geen significante verbetering). Ik ben bang als ik een S5 koop dat de accu''s sneller gedateerd zijn.

Dit bovenstaande verhaal laat mij ook twijfelen over de S6. Ik ben gewend om naar een festival een telefoon vol te laden en een extra accu mee te nemen om te verwisselen mocht de ene leeg zijn. Bij de S6 kun je al niet meer de accu verwisselen, tuurlijk die accu zal de dag wel halen. Toch vind ik dit enorm jammer, tevens dat het geheugen niet meer uitbreidbaar is met sd kaartjes vind ik jammer.

To the point, wat raden jullie mij aan? Totdat er een nieuw toestel uitkomt die ik écht goed vind een sim-only abo te pakken? Of de S5 pakken en hiermee een generatie terug pakken?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:47
Wat het beste toestel voor jou is, is moeilijk te zeggen.

Ikzelf heb al jaren een sim-only abonnement en koop steeds een losse telefoon.
Maak een berekening voor jezelf wat (bijv. op basis van 2 jaar) de totale kosten zijn van:
- los toestel met 2 jaar een sim-only
- 2 jaar abonnement incl toestel
Kijk naar het verschil en bepaal voor jezelf of je de meer-/minderprijs het waard vindt.

Steeds vaker zie je telefoons waarbij de accu niet te verwisselen is, ik ben van mening dat de kwaliteit van de accu's niet zozeer achteruit gaat, maar dat de telefoons meer belast worden (grotere schermen, meer processorcapaciteit etc).
In plaat van een 2e accu, zou je een powerbank (met of zonder zonnecel) kunnen overwegen om je telefoon op te kunnen laden.

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Eigenlijk is het voor mij enkel de opties als:

- Telefoon houden plus sim-only totdat beter toestel
- Toestel vernieuwen met nieuw abo.

Een investering doen van een toestel op voorhand i.c.m sim-only vind ik het voorlopig nog niet waard met mijn huidig spaarsaldo ;)

Precies wat jij zegt vind ik ook. Toestellen krijgen steeds een iets grotere inhoud accu qua mA maar dat is vaak ook nodig. Ik heb tweemaal een powerbank gekocht die in mijn jaszak paste, dit werkte opzich wel al gingen die dingen beide maar 2/3 maanden mee. Ik twijfel dan of dit mijn probleem structureel oplost. Heb ik dan ruk kwaliteit powerbanks gehad? Of loopt het allemaal nog niet over? Ik ben geen vrouw dus dat het in een jaszak past is toch wel erg makkelijk.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:47
Met mijn Sony Z3 kan ik bij 'normaal' gebruik net 2 dagen op 1 acculading en zou ik alleen een powerbank nodig hebben wanneer ik geen toegang heb tot een oplaadpunt (zoals een meerdaags festival).

Ik weet niet wat de kwaliteit (en vooral het vermogen) van deze powerbanks was, dus daar kan/ga ik geen uitspraken over doen.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Voor aankoopadvies vragen hebben we een heel mooi sub-forum, namelijk het Mobile Aankoop Adviesforum.. Bij deze verplaats ik de berichten dan ook die kant op :)

AND-->MAA

Cogitationis poenam nemo patitur

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11 18:25
Neem de Note 4. Dan kan je wel SD-kaarten gebruiken en accus vervangen.
Pagina: 1