Nieuwe monitor 4K IPS 144Hz en G sync

Pagina: 1
Acties:

• ponirin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een gaming monitor en ik zou graag hierover advies willen hebben.
Zoals ze zeggen het oog wilt ook wat, details in een spel als Battlefield 4 moet dus voor mij eruit springen.
Mijn specs is: Intel 4970k, MSI Z97 gaming mobi, DDR3 2600mhz, Titan X.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen het juiste monitor te vinden.

Bijvoorbaat dank,

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-02 15:37
ponirin schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:27:
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een gaming monitor en ik zou graag hierover advies willen hebben.
Zoals ze zeggen het oog wilt ook wat, details in een spel als Battlefield 4 moet dus voor mij eruit springen.
Mijn specs is: Intel 4970k, MSI Z97 gaming mobi, DDR3 2600mhz, Titan X.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen het juiste monitor te vinden.

Bijvoorbaat dank,
Niet zo moeilijk lijkt me : Acer XB270HU

Had jezelf ook kunnen bedenken.

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wil je puur gaming en speelt geld geen rol voor je high end systeem? Dan zal ik voor snel 4K scherm gaan met TN paneel.

Vind je 144 Hz belangrijk? Voor 2560x1440 scherm met TN paneel met g-sync.

Vind je 144 Hz en kleur belangrijk? Voor Acer XB270HU. Een 2560x1440 scherm met IPS paneel en g-sync.

• Rolfgang
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2018
Jelv schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:53:
Wil je puur gaming en speelt geld geen rol voor je high end systeem? Dan zal ik voor snel 4K scherm gaan met TN paneel.

Vind je 144 Hz belangrijk? Voor 2560x1440 scherm met TN paneel met g-sync.

Vind je 144 Hz en kleur belangrijk? Voor Acer XB270HU. Een 2560x1440 scherm met IPS paneel en g-sync.
Die tweede is alleen de ROG Swift en ik zie niet in waarom iemand die zou kiezen boven de Acer XB270HU. Veel verschil in de responsetijd is er niet eens en TN is gewoon zo zonde voor die prijs.

Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W

• ponirin
Bedankt voor jullie reacties, stel ik enorm op prijs. Ik wil inderdaad liever een 4k maar wel een IPS en het liefst 144hz en g sync.
Ook wil ik graag weten of het mogelijk is een Titan X met een free sync gaming monitor te combineren ??

Nogmaals bedankt

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ponirin schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:05:
Bedankt voor jullie reacties, stel ik enorm op prijs. Ik wil inderdaad liever een 4k maar wel een IPS en het liefst 144hz en g sync.
Ook wil ik graag weten of het mogelijk is een Titan X met een free sync gaming monitor te combineren ??

Nogmaals bedankt
Titan X kun je met een freesync monitor combineren ja.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja alleen freesync werkt dan uiteraard niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• ponirin
Ok thx

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
FreeSync werkt voorlopig alleen voor geselecteerde AMD GPU's i.c.m. monitoren die het ondersteunen. VESA heeft de techniek opgenomen als optioneel component in de DisplayPort 1.2a specificatie. Een monitor met DP 1.2a ondersteund dus alleen FreeSync als ze de optionele component ook hebben toegevoegd.

Leuke ontwikkeling is nog dat er op de afgelopen Computex een FreeSync demo is geweest met een aangepaste HDMI 1.4a aansluiting. Vermoedelijk wordt FreeSync dus ook opgenomen in nieuwe HDMI standaard.

• ponirin
Nou ik ben voor de Acer XB280HK G sync gaming monitor gegaan en ik zal eerlijk over zijn.
Ik ben enorm teleurgesteld betreft de response time en ook G sync.
Voor de komende tijd raad ik iedereen af als zij willen overstappen naar 4k.
Voor mezelf zal ik nooit meer voor een ander merk gaan dan Asus of BenQ.
Ik heb de monitor 1 dag en ik ben aan het onderhandelen met 4launch om het terug te sturen.
Ik wacht nog steeds op antwoord.

Voor de mensen die MMO spelen is het een prachtig monitor, maar voor FPS gaming kan men het vergeten.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Je kon toch zelf ook weten dat 4K en meer dan 60fps momenteel niet te halen zijn met een enkele videokaart zonder toegevingen op andere vlakken (bv MSAA). Zelfs niet met een Titan X. Gsync heeft dan zo wel z'n nut want je haalt waarschijnlijk framerates tussen de 30-60, maar daar zit je dan met je 144Hz monitor.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:41
MacPoedel schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:53:
Je kon toch zelf ook weten dat 4K en meer dan 60fps momenteel niet te halen zijn met een enkele videokaart zonder toegevingen op andere vlakken (bv MSAA). Zelfs niet met een Titan X.
Inderdaad
Gsync heeft dan zo wel z'n nut want je haalt waarschijnlijk framerates tussen de 30-60, maar daar zit je dan met je 144Hz monitor.
Ben ik wel benieuwd welke 144 Hz dan wel. Deze Acer in ieder geval niet. Er bestaan namelijk nog geen 144Hz 4k schermen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Als ie nu een linkje had gezet naar de Pricewatch pagina (pricewatch: Acer Predator XB280HKbprz Zwart) van die Acer had ik dat gezien, maar ik ging daar zelf niet achter lopen zoeken :p. Je hebt gelijk, 4K en 144Hz bestaat inderdaad niet, en al zeker niet met een IPS paneel. Ik probeer schermontwikkelingen niet teveel te volgen omdat ik al redelijk teleurgesteld was toen ik net mijn pricewatch: BenQ BL3200PT Zwart had gekocht en ik letterlijk de dag dat ik het scherm toekreeg zag dat BenQ de pricewatch: BenQ BL3201PT Zwart uitbracht. Op zich kan ik er eigenlijk wel mee leven omdat er nog geen 4K AMVA paneel is, maar ik ben ook wel een beetje teleurgesteld in de scherpte van 1440p op 32" (verschilt niet echt van 1080 op 24" wat ik daarvoor had, alleen dus wel veel meer schermruimte). Maar goed dat is met alle hardware zo, wanneer je iets koopt, komt er alweer iets nieuws uit, al vind ik dat het bij monitors nu wel een stukje sneller gaat dan de voorbije jaren, door de snelle prijsdaling van 4K en het opkomen van Freesync/Gsync.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Waarom onderhandelen? Gewoon binnen 14 dagen terug sturen. En zeggen bedankt. Je kan uiteraard wel de nieuwe monitor wel kopen bij hun kopen als coulance.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ponirin schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:58:
Nou ik ben voor de Acer XB280HK G sync gaming monitor gegaan en ik zal eerlijk over zijn.
Ik ben enorm teleurgesteld betreft de response time en ook G sync.
Voor de komende tijd raad ik iedereen af als zij willen overstappen naar 4k.
Voor mezelf zal ik nooit meer voor een ander merk gaan dan Asus of BenQ.
Ik heb de monitor 1 dag en ik ben aan het onderhandelen met 4launch om het terug te sturen.
Ik wacht nog steeds op antwoord.

Voor de mensen die MMO spelen is het een prachtig monitor, maar voor FPS gaming kan men het vergeten.
Waarom ben je dan toch voor de 4K versie gegaan en niet voor de 1440p x270 die werd aangeraden?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ponirin
Omdat ik een Titan X heb en wilde graag toch maar de 4k nemen voor de toekomst. Maar helaas schoot het enorm tekort. Het was gewoon niet mee te spelen.
Ik heb contact gehad met leverancier en kon het terug sturen en met bijbetaling toch maar voor de XB270HU gegaan. Ik moet nu alleen afwachten zodat RMA hem afhandeld.
Pagina: 1