Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Goedemiddag,

Sinds vorige week vertoont mijn netwerk problemen, uit het niets stopt de router welke achter de Experiabox V9 staat ineens met het routeren op het bekabelde netwerk, in eerste instantie had ik het vermoeden dat het brakke firmware was van de AC66U, echter gebeurt nu precies hetzelfde met mijn oude vertrouwde Linksys E4200, de WiFi blijft wel gewoon functioneren en de routers zijn via de WiFi nog steeds te benaderen, de experiabox blijft verder normaal functioneren.

Na een reset van de router en deze opnieuw in te stellen werkt deze weer 1 a 2 dagen zonder enig probleem en klapt er vervolgens weer opnieuw uit.

Opstelling is als volgt

KPN Glasvezel -> Experiabox V9 -> Telefoon
-> TP-Link powerline adapters -> iTV's
-> Eigen router (De AC66U stond in het DMZ, de E4200 heb ik in alle haast erin geramd en draait dus default.) -> alle personal devices zitten achter deze eigen router.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:36

lier

MikroTik nerd

Zou je iets over IP adressen aan WAN en LAN kant kunnen vertellen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 14:55
Waarom zou je je Router in de DMZ zetten? Lijkt me beter om de V9 te laten routen en je AC66U als accespoint in te stellen. Anders zit je sowieso met dubbel NAT.

Maar probeer eens een pc of laptop direct op je V9 aan te sluiten zodat je zeker weet dat het niet je verbinding is die plat ligt

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
lier schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:22:
Zou je iets over IP adressen aan WAN en LAN kant kunnen vertellen?
Experiabox draait op zijn default 192.168.2.254, mijn eigen router heeft hier vervolgens een vast IP Adres gekregen 192.168.2.1 (was toen toegewezen door de DHCP van de experiabox, heb ik vervolgens maar vastgezet, in principe deelt deze DHCP verder geen enkel IP adres uit)

Mijn eigen netwerk draait op de 192.168.1.1(Router) en de DHCP begint bij 192.168.1.100
chickpoint schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:23:
Waarom zou je je Router in de DMZ zetten? Lijkt me beter om de V9 te laten routen en je AC66U als accespoint in te stellen. Anders zit je sowieso met dubbel NAT.

Maar probeer eens een pc of laptop direct op je V9 aan te sluiten zodat je zeker weet dat het niet je verbinding is die plat ligt
DMZ optie is voor gekozen omdat ik een VPN Server achter de router heb draaien en de port forwarding in de experia box is om te huilen.

Direct verbinden met de experiabox inderdaad ook getest, deze geeft gewoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
Zit de storing in die adapters eventueel ?
Je zegt dat wifi blijft werken, heb je dan ook nog internet verbinding vanaf de Linksys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
EverLast2002 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Zit de storing in die adapters eventueel ?
Je zegt dat wifi blijft werken, heb je dan ook nog internet verbinding vanaf de Linksys ?
De adapters zijn alleen voor de iTV's

WiFi blijft werken echter gezien de ASUS en Linksys beide via een Cat6 kabel verbonden zijn met de KPN router functioneert ook op deze manier het internet niet

Probleem eindelijk kunnen achterhalen, het betrof een defect AP welke blijkbaar dusdanig wazige signalen over de kabel stuurde dat alles platging, na hardhandige verwijdering van het AP kwam alles direct weer online, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

[ Voor 51% gewijzigd door Azerion op 08-07-2015 22:57 ]

Pagina: 1