Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

preventieve feedback betreft titels op tweakers

Pagina: 1
Acties:

• T!mothy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09 13:10
Beste redactie,

Het is mij opgevallen dat sommige titels bij tweakers de laatste steeds 'creatiever' worden. Met andere woorden, meer een cryptische omschrijving van de inhoud dan een duidelijke omschrijving. Het lijkt daarmee dat tweakers mee gaat in de trend om hits te krijgen die algemeen heerst op het internet (en de media). Het niveau zit op tweakers gelukkig een stuk hoger, maar toch wilde ik alvast de feedback geven omdat ik het zonde zou vinden als tweakers zich verlaagd tot een Discovery Channel. Ooit een informatieve zender, maar nu ook volgepropt met doelloze sensantie verhalen.

Zoals gezegd is het nog lang niet zo ver, maar viel het mij op en wilde ik het even kwijt. Mocht er al een topic over zijn, excuus, ik kon hem niet zo snel vinden.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback. Heb je voorbeelden van titels waaraan je je stoort?

• T!mothy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09 13:10
"Hoe deze nu gepensioneerde wetenschapper NASA enorm hielp" is zo gauw het enige voorbeeld die ik kan vinden. De feedback gaat er vooral om dat een titel wat mij betreft niet meer of minder moet weergeven dan de inhoud is. Het gebeurt nauwelijks, maar mochten er weer wat voorbij komen dan zal ik ze hier posten.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
De feedback gaat er vooral om dat een titel wat mij betreft niet meer of minder moet weergeven dan de inhoud is. Het gebeurt nauwelijks, maar mochten er weer wat voorbij komen dan zal ik ze hier posten.
Dank voor het voorbeeld. En blij dat dit het enige voorbeeld is dat je kunt geven. Deze specifieke headline was een experiment. Jij bent niet de enige die deze kop als negatief ervaarde en we zijn dan ook absoluut niet van plan om deze vorm van koppen maken vaker toe te passen.

Ik hoop dat dat je wat geruststelt :)

[ Voor 10% gewijzigd door arnoudwokke op 10-07-2015 08:45 ]