Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Connectie geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 20:26
Hallo allen,

Na 2 dagen het internet afgespeurd te hebben, en kennis toegepast te hebben die ik opgedaan heb in het verleden, kwam ik uit op niks..

Het gaat om het volgende probleem:

LaunchPad was unable to connect. Please check the network connection or try again later.

Dit krijg ik wanneer ik een spel wil opstarten via steam, en kreeg ik nadat ik de laatste versie van windows 10 Pro insider Preview Evaluatie-exemplaar. Build 10162 had geïnstalleerd.

Wat heb ik al geprobeerd:

-Firewall uitzetten/virusscanner uitzetten (pathway als uitzondering ook toegevoegd)

-Via internetopties>geavanceerd de instellingen van internet explorer gereset, en de beveiliging uit gevinkt van "controleren op intrekken van servercertificaten" en "versleutelde pagina's niet op schijf opslaan"

-Regedit>HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings> de ProxyHttp111 op 0 gezet, en de ProxyEnable op 0

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen? Via steam zelf heb ik een pathping gedaan en die bleek op 1 punt 100/100 (Lost/sent) te geven.

http://i60.tinypic.com/apjsee.jpg

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-11 11:48
Hoe ziet je hosts file eruit?

is te vinden op onderstaande locatie:

C:\Windows\System32\drivers\etc

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• FlowChef
tabee schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:57:
Hoe ziet je hosts file eruit?

is te vinden op onderstaande locatie:

C:\Windows\System32\drivers\etc
Iets specifieker graag haha :P

• tabee
Open het bestandje eens, deze kan je openen met notepad. Post de output even hier.

• FlowChef
haha sorry, even vergeten dat "etc" ook echt een mapje is.

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 14:57
Zo aan de pathping te zien gaat het gewoon vanaf je computer naar je router, je provider en dan nog verder. Het loopt pas vast bij Lasvegas.level3 mis.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• FlowChef
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:26:
Zo aan de pathping te zien gaat het gewoon vanaf je computer naar je router, je provider en dan nog verder. Het loopt pas vast bij Lasvegas.level3 mis.
Klopt, ik verwacht dat dat het probleem is, maar ik snap de link met updaten naar laatste versie van windows 10 niet. Daarvoor deed die het nog namelijk.

• sjimmie
johanteunis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:27:
[...]

Klopt, ik verwacht dat dat het probleem is, maar ik snap de link met updaten naar laatste versie van windows 10 niet. Daarvoor deed die het nog namelijk.
Moet die link er zijn dan?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Ik zit bij Caiway en speel ook Steam games. 5 Minuten geleden een game gestart zonder problemen. Ik vind die LasVegas1 hop wel apart...

• FlowChef
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Moet die link er zijn dan?
Is het enigste wat er is veranderd. Ik speelde met een maat van mij totdat mijn pc opeens restarte vanwege de grote windows 10 update ( nog wel preview ). Daarna heb ik direct norton internet security weer geinstalleerd en werkte het spel niet meer. Heb natuurlijk norton keer uit gedaan, en nu momenteel nog steeds verwijderd.

• sjimmie
oh, wacht ik zie dat het na die lasvegas1 wel weer goed gaat, dus dat is niet het issue.
(dat een router niet reageert op een ping wil niet per se zeggen dat ie niet routeert)
Het einddoel, 64.37.171.213, wordt wel bereikt en reageert.

Dan kan het toch zijn dat ICMP (ping) wel werkt maar het protocol van Steam niet.
Daar heb ik geen verstand van.

• FlowChef
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:31:
oh, wacht ik zie dat het na die lasvegas1 wel weer goed gaat, dus dat is niet het issue.
(dat een router niet reageert op een ping wil niet per se zeggen dat ie niet routeert)
Het einddoel, 64.37.171.213, wordt wel bereikt en reageert.

Dan kan het toch zijn dat ICMP (ping) wel werkt maar het protocol van Steam niet.
Daar heb ik geen verstand van.
Ok, goed punt inderdaad. Zover was ik ook nog niet. Althans bedankt voor je moeite!

• EverLast2002
Wat is de output als je een "tracert www.steampowered.com" doet ?

• sjimmie
(dat zou nog steeds icmp zijn en niet het protocol van steam)

• EverLast2002
Als ik hier een tracert 64.37.171.213 doe, dan kom ik ook die LasVegas1 switch tegen. En mijn Steam werkt gewoon.

• FlowChef
Heb de tracert 64.37.171.213 ook gedaan, hij gaat nu wel overal langs, inclusief die van lasvegaas1 , maar dit zegt niks over de package zover ik weet. (niet dat dat belangrijk is )

• tabee
Heb je je router/modem (indien dedicated router) allebei al een reboot gegeven?

[ Voor 19% gewijzigd door tabee op 08-07-2015 12:47 ]

• EverLast2002
Als ik het goed begrijp draaide je Windows 10 met Steam zonder problemen. Na een update van Windows 10 krijg je dit Steam probleem ?
Heb je echt alle firewalls en defender software uitstaan ? Ik herken het Steam login probleem, en bij mij treed dat op wanneer ik mijn firewall aan heb staan (niet de Windows firewall maar iets alternatiefs).

• FlowChef
tabee schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:47:
Heb je je router/modem (indien dedicated router) allebei al een reboot gegeven?
EverLast2002 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:47:

Nee dat nog niet, dat zal ik nog even proberen.

Als ik het goed begrijp draaide je Windows 10 met Steam zonder problemen. Na een update van Windows 10 krijg je dit Steam probleem ?
Heb je echt alle firewalls en defender software uitstaan ? Ik herken het Steam login probleem, en bij mij treed dat op wanneer ik mijn firewall aan heb staan (niet de Windows firewall maar iets alternatiefs).
Voor zover ik weet wel, windows defender en firewall van windows. De firewall van de routers heb ik niet gechecked maar dat zal niet hoeven aangezien het daarvoor nog wel deed.

• tabee
Heb je voor het juiste netwerk profiel de firewall uitgezet? Misschien dat je de firewall voor het onjuiste profiel hebt disabled. Er is een public, private en domain profile. Welk profile jij mee verbonden bent is in het netwerkcentrum te vinden.

• FlowChef
tabee schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:00:
Heb je voor het juiste netwerk profiel de firewall uitgezet? Misschien dat je de firewall voor het onjuiste profiel hebt disabled. Er is een public, private en domain profile. Welk profile jij mee verbonden bent is in het netwerkcentrum te vinden.
Gehele firewall uitgezet dus geen specifiek doelprofiel.

• FlowChef
Ok, zojuist op mijn broertje zijn PC het spel geinstalleerd en daar werkt het. Hij heeft windows 7 en zit op hetzelfde netwerk. Dus dat betekend dat het aan mijn pc ligt.

• FlowChef
http://i58.tinypic.com/fto4th.jpg wellicht dat het hier ook aan kan liggen? Geen idee waarom ik er zoveel heb, en nee voor zover ik weet geen virtueel apparaat.

Sorry van triple post :(

[ Voor 8% gewijzigd door FlowChef op 08-07-2015 13:50 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je in een CMD venster het volgende doen typen + enter?

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

En ja, er is duidelijk iets mis met je Windows installatie.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat zie je met wireshark?

• FlowChef
Probleem opgelost.. voorlopig :). Het lag kennelijk aan mijn laatste reactie, de zoveel netwerken die niet gebruikt worden (stuk of 80) nadat ik er een paar had verwijderd deed die het opeens weer! Ik kijk samen met een maat binnenkort even hoe dit kon gebeuren en zodat ik de rest kan verwijderen.

• EverLast2002
Exorcist schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:16:
Kun je in een CMD venster het volgende doen typen + enter?

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

En ja, er is duidelijk iets mis met je Windows installatie.
netsh int ip reset > c:\resetlog.txt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door EverLast2002 op 08-07-2015 16:03 ]

• EverLast2002
johanteunis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:35:
Probleem opgelost.. voorlopig :). Het lag kennelijk aan mijn laatste reactie, de zoveel netwerken die niet gebruikt worden (stuk of 80) nadat ik er een paar had verwijderd deed die het opeens weer! Ik kijk samen met een maat binnenkort even hoe dit kon gebeuren en zodat ik de rest kan verwijderen.
En ja, hoe kom je in godsnaam aan 76 extra netwerkverbindingen ??
Netwerk #4 (Ethernet 20) mag je laten staan, de rest verwijderen (mits je geen VMware/VirtualBox/VPN oid draait).

• FlowChef
EverLast2002 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:03:
[...]

En ja, hoe kom je in godsnaam aan 76 extra netwerkverbindingen ??
Netwerk #4 (Ethernet 20) mag je laten staan, de rest verwijderen (mits je geen VMware/VirtualBox/VPN oid draait).
Geen flauw idee!!! Geen virtuele apparaten hier. Ik heb alles verwijderd een paar dagen terug behalve degene die wel gebruikt werden ( ethernet20 bv). Ik zie nu dat het gewoon weer opnieuw begint, zit nu weer op 13 extra ethernet verbindingen die allemaal niet aangesloten zijn natuurlijk.

• EverLast2002
Kan het zijn dat elke keer wanneer je jouw pc aanzet/opstart er een nieuwe netwerkverbinding wordt aangemaakt ?
Met een google search lees ik iets over Cyberghost VPN, heb je dat geinstalleerd ?
Pagina: 1