Eigen apparaten in benchmarks terugzien bij reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 02:30
Hoi Tweakers,

Bij reviews worden vaak benchmarks getoond worden waar het te reviewen apparaat zelf in staat samen met apparaten die in dezelfde categorie vallen als het gereviewde apparaat.
Waar ik bij deze benchmarks altijd gelijk naar kijk is hoe het gereviewde apparaat presteert t.o.v. mijn eigen apparaat, maar het kan natuurlijk voorkomen dat mijn eigen apparaat niet in de benchmark voorkomt.

Wat mij dan erg handig lijkt is dat m.b.v. mijn inventarislijst(en) gekeken wordt of er een apparaat (bijvoorbeeld een telefoon) in mijn bezit is dat vergeleken kan worden het apparaat dat in het artikel gereviewd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 19:10
Dus wat je eigenlijk wil is dat heel Tweakers zich aan B.O.C.K. aanpast en eerst even in jouw inventarislijsten gaat kijken wat jij hebt, om vervolgens het nieuw te reviewen apparaat afzet tegen het apparaat dat in jouw bezit is?

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd? Want je snapt natuurlijk zelf wel dat dat onbegonnen werk is, omdat elke andere gebruiker, die andere apparatuur heeft dan jij en dan weer elke andere gebruiker, dat dan ook wel wil.

Tenzij jij bedoeld dat als Tweakers benchmarks heeft van andere apparaten, dat de site zo slim is dat bij reviews in de screenshots e.d. per tweaker wordt gekeken wat voor apparatuur hij/zij heeft, en áls er op tweakers benchmarks voorradig zijn van die apparaten dat die worden gebruikt in het vergelijk met het nieuwe, te reviewen apparaat?

Dan krijgt elke tweaker dus eigenlijk een soort van gepersonaliseerde review te zien waarin, bij de vergelijking, zijn eigen apparaten (voor zover mogelijk) worden afgezet tegen het nieuwe apparaat? Bedoel je dat dan misschien?

[ Voor 38% gewijzigd door Just_A_User op 08-07-2015 11:54 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
Ik denk dat er bedoeld word dat er een optie komt waarmee op basis van jouw inventaris gekeken word of er relevante reviewdata beschikbaar is die 'dynamisch' ingevoegd kan worden in de review.

Dus B.O.C.K. krijgt bij een review over een videokaart zijn eigen videokaart aan de grafiekjes enzo toegevoegd, terwijl ik wellicht mijn kaart in het overzicht zie verschijnen.

Zou een mooie feature zijn, maar of ie haalbaar is? Geen idee, maar hey, ik ben geen developer bij Tweakers :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
BM schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:55:
Ik denk dat er bedoeld word dat er een optie komt waarmee op basis van jouw inventaris gekeken word of er relevante reviewdata beschikbaar is die 'dynamisch' ingevoegd kan worden in de review.

Dus B.O.C.K. krijgt bij een review over een videokaart zijn eigen videokaart aan de grafiekjes enzo toegevoegd, terwijl ik wellicht mijn kaart in het overzicht zie verschijnen.

Zou een mooie feature zijn, maar of ie haalbaar is? Geen idee, maar hey, ik ben geen developer bij Tweakers :)
Precies ja, moet haalbaar zijn aangezien er bij bijvoorbeeld telefoons of videokaarten veel gereviewd wordt en Tweakers dus al een aardige database heeft + dat een hoop andere lijstjes zoals bijvoorbeeld afmetingen van een telefoon vaak standaard al in de specificaties vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Dat is iets dat intern al meerdere malen besproken is en wij zouden het ook erg graag willen :) Probleem is echter dat onze huidige benchmarkdatabase gebaseerd is op extreem oude code die eerst flink op de schop zal moeten voor we aan nieuwe functionaliteit kunnen denken. Dat stond eigenlijk op de planning voor eerder dit jaar, maar wegens onderbezetting bij ons developmentteam is dat destijds op de lange baan geschoven.

Ons development-team is - zoals je in de .plan's hebt kunnen lezen - inmiddels weer op sterkte en het is voor zover ik weet dan ook de bedoeling dat later dit jaar begonnen wordt aan het opnieuw opbouwen van de benchmarkdatabase. Dat betekent niet dat de feature die jij beschrijft meteen gemaakt zal worden, maar het geeft ons wel een basis om op voort te bouwen zodat we op termijn veel meer kunnen doen met alle testdata die we hier vergaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Ben benieuwd :)

Lijkt mij dan leuk om gelijk de wenslijst(en) mee te pakken, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk ook al besproken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Welke wenslijst?
Staat daar ook op dat je de benchmarks van videokaarten ook in de pricewatch meteen kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
centr1no schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:37:
Welke wenslijst?
Staat daar ook op dat je de benchmarks van videokaarten ook in de pricewatch meteen kunt zien?
Ik bedoel dat de producten in jouw eigen wenslijst(en), net zoals de inventarislijst(en) hierboven uitgelegd, een koppeling krijgt met de benchmarkdatabase.
Lijkt mij juist handig omdat je dan a.d.h.v. deze benchmarks bijvoorbeeld kan zien of je dan toch niet beter kan doorgaan met sparen voor die nieuwe videokaart vanwege betere performance.

[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 03-08-2015 12:57 . Reden: spelfout ]

Pagina: 1