Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gezocht voor werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde forumleden,

Na 6 trouwe jaren is het nu toch echt tijd om afscheid te nemen van mijn trouwe Toshiba. Ondertussen ben ik ook afgestudeerd en vol aan het werk en dus ben ik nu op zoek naar een laptop die ik voor werk kan gebruiken. Ik ben een absolute leek op het gebied van laptops, dus ik ben op zoek naar wat advies en ervaringen.

Hoe gebruik ik mijn laptop?
Ik ben steeds meer onderweg en op kantoor werken we ook met flexibele werkplekken. Belangrijk voor mij is daarom:
- Een goede batterijduur
- Een niet te zware laptop die makkelijk mee gaat (qua schermgrote zou ik denk ik 13/15 inch het prettigste vinden. Heb het niet zo op té kleine schermen)

Wat doe ik zoal op mijn laptop?
- Mailen
- Presentaties maken (veelal via Google Slides / ppt)
- Werken met CRM systemen (Infusionsoft)

Niet heel veel spannends dus. Ik ben echter wel van plan om iets vaardiger te worden in Indesign / Illustrator. Dat zullen geen extreme dingen worden, maar mijn laptop moet die programma's wel een beetje kunnen trekken.

Budget
Dit is een lastige. Ik heb m'n werkgever (klein bedrijf) gevraagd wat het budget was en ze zeiden dat ik maar gewoon met een leuk voorstel moest komen.

OS
Nog nooit een Mac gehad, altijd Windows geweest. Sta op zich best open om te switchen, maar gok dat Macs te duur zijn voor mn werkgever.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven! Mocht er nog informatie missen, dan vul ik het graag aan!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 15:23
Probeer eens met een T450s weg te komen. Nog geen 1.6 kilo zwaar. Deze kan naar wens worden besteld, ik zou zeggen ga voor een i5 met SSD. Heb je een mooie vlotte machine. De T4x0s serie van Lenovo komt al jaren als zeer sterke "businesslaptop" naar voren op o.a. Notebookcheck http://www.notebookcheck....book-Review.137248.0.html , en de behuizing is dit jaar niets veranderd van de T440s, welk in mijn beleving een fantastisch stevig product is. Ook het hotswappen van batterijen bevalt me zeer.

http://shop.lenovo.com/nl.../thinkpad/t-series/t450s/

Bestellen met 14 inch Full HD scherm - IPS, non glare, i5 uit de 5e generatie (lekker lang mee op de batterij - tot 16 uur met de HC batterij), en een 128 of 256GB SSD.

Totaalprijs zit je dan rond de 1280 euro (inclusief BTW), en je kan er tijden mee vooruit. Hoop dat je er wat mee kan!

[ Voor 5% gewijzigd door eBait op 08-07-2015 11:43 ]

Verwijderd

Eens met eBait. Als alternatief zou je nog naar de L450 kunnen kijken.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

Momenteel werk ik op een Dell Latitude E7250 met 8GB geheugen, i5 CPU en extra capaciteit accupack die me erg goed bevalt. Het is officiëel een Ultrabook, dus erg handzaam en de accu gaat momenteel gerust meer dan 4 uur mee.

Het enige waar je eventueel mee zou kunnen zitten is de resolutie op het 12,5" scherm, die is wat laag, maar goed, ik werk 95% van de tijd op een dockingstation en de grootte van de laptop bevalt me wel.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-11 18:28
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:32:

OS
Nog nooit een Mac gehad, altijd Windows geweest. Sta op zich best open om te switchen, maar gok dat Macs te duur zijn voor mn werkgever.
Hou er rekening mee, dat op een Mac bijvoorbeeld een andere office versie hebt. En deze net iets anders werkt. En niet altijd compatibel is met plug-ins.
Het "werkt" ook anders...... Of dit beter is of niet, is voor een groot gedeelte persoonlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het advies allen!

Ik heb nog wel een vraag over de Lenovo. Een beetje googlen levert veel resultaten op over het feit dat ze adware op hun laptops hadden staan, welke ook nog eens onveilig was.

Enig idee of dit nu is opgelost en of het slim is om nog voor lenovo te gaan?

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 20:41

HetGezegde

Yes, you can!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:37:

Ik heb nog wel een vraag over de Lenovo. Een beetje googlen levert veel resultaten op over het feit dat ze adware op hun laptops hadden staan, welke ook nog eens onveilig was.

Is nog niet helemaal opgelost. Ofja; de nieuwe modellen hebben dit niet meer, maar nieuw bestelde "oudere" (in-het-magazijn-liggende) modellen nog wel.
Kwam er vandaag weer een tegen op mn werk; vers uit de doos.
Maar met de removal software van Lenovo in een keer volledig weg te halen.

Daarnaast adviseer ik bij een Lenovo toch een clean install; al die bloatware (welke bij Lenovo en HP echt erg is) haal je er dan in een keer af.

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 15:23
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:37:

Dit was in geen enkel geval op een ThinkPad laptop. Deze worden zo goed als schoon geleverd, alleen met een aantal *echt* bruikbare (update) tools. Het ging in de nieuwsberichten over de IdeaPad lijn van Lenovo. Hoop dat je veel plezier hebt van je aankoop!
Pagina: 1