Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Goedemorgen allen,

Ik probeer iets vrij simpels voor elkaar te krijgen, maar zoals wel vaker het geval, is het toch niet zo eenvoudig te realiseren.

Ik heb de volgende opzet:

2 x Windows 2012 R2 server die samen een collection aan Apps aanbieden

Een grote groep gebruikers die op kantoor werken, en binnen de sessie printers hebben die lokaal op de servers zijn geïnstalleerd. Lokale client printers worden genegeerd, en niet meegenomen in de sessie

Een kleine groep thuisgebruikers (VPN) waarbij de lokale printers wel mee moeten komen in de sessie.

Ik krijg het niet voor elkaar om voor de ene groep wel, en de andere groep niet, printer redirection aan danwel uit te zetten.

Eerste gedachte was het om het redirecten van Printers op de collection properties aan te zetten, en dit middels een Policy te onderdrukken voor de grote groep, en niet voor de VPN users. Helaas valt de policy setting onder Computers, en niet onder Users, waardoor dit plannetje dus niet werkt.

Andersom geredeneerd werkt ook niet,dus printer redirection settings op de collection uit, en dit vervolgens voor enkele clients weer aan te zetten

Iemand eerder met dit bijltje 8)7

Ter aanvulling:

Onderstaande werkt ook niet helaas
On the Environment tab, configure the following settings:
Connect client printers at logon

[ Voor 5% gewijzigd door wicked1980 op 08-07-2015 13:40 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Heb je niet toevallig een policy setting die je environment setting overschrijft?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Vroeger werkten wij met 2 RDP listeners, eentje met print redirection aan en eentje met print redirection uit. Helaas is die mogelijkheid verdwenen sedert server 2012 :-(.