Honeywell Galaxy 16 & Arduino

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 10:38
Hoi,

ik heb een vraag welke ik hier hoop beantwoord te krijgen.

In mijn thuiskantoor maak ik gebruik van een Honeywell Galaxy 16 Plus alarm.
Deze dus

Dit alarm zat al in het kantoor voordat ik er naartoe ben verhuist.

Helaas heeft het alarm (zover ik momenteel kan bepalen) op dit moment geen externe aansluitmogelijkheden om hem kunnen manipuleren via een computer (aan zetten, uit zetten, zones in/uitschakelen, bericht versturen, etc).

Wat ik graag zou willen doen, is het alarm voorzien van een interface die (vermoedelijk) op arduino is gebaseerd.

Op dit moment heb ik geen idee waar ik zou moeten beginnen. Ik ben benieuwd of iemand van jullie wel eens tegen eenzelfde uitdaging is aan gelopen. En zo ja, hoe je dit hebt opgelost.

groet,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 21:32
als ik de datasheet mag geloven zit er op dat systeem een rs232 aansluiting waarmee je een verbinding kan opzetten met je pc.

Hoe het protocol verder in elkaar zit, geen idee.
hier is ietsje meer info te vinden wat betreft de rsr232: http://hq.ipas.nl/?p=61

dus als je een verbinding via de rs232 op kan zetten gewoon effe alle data uitprinten die verstuurd wordt. Alleen weet je dus niet welke structuur/protocol je berichten moeten hebben om settings aan te passen

hoofdstuk 56 staat een hoop uitleg: http://www.beacon-ni.co.u...g3-programming-manual.pdf

[ Voor 41% gewijzigd door lordprimoz op 08-07-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
Die RS232 interface is optioneel en bijna niet meer te verkrijgen.
Helaas heb ik die niet.

Vandaar de zoektocht naar een alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swivrampage
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 09:08
Een 16+ is standaard voorzien van een pstn kiezer onboard, met het programma Galaxy gold/ remote service suite kan je inbellen op je systeem (vanaf software versie 3.0) en de programmatie wijzigingen.

Met die rs232 module heb je ook hetzelfde programma nodig.

Met een arduino zou het ook kunnen maar dan kan je het best op de ingangen van de Galaxy schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
Heb ik dan nog steeds een RS232 module nodig om dat via Arduino te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 01:56

ThaHandy

Discovery Channel

* PSTN arduino shield (of een oude externe modem) met direct verbinding (hoe creëer je een fake ring??)
* Bij de telefoon aansluiting ergens de seriële (TTL) signaal er van aftappen (modden)
* Of direct op de RS485 lijn communiceren, maar ik acht deze kans klein.

(klik voor handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/galaxy16_plus.png

[ Voor 77% gewijzigd door ThaHandy op 08-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:56
Als je met een data logger/analyzer de data op de RS485 bus zichtbaar kan maken zou je de signalen kunnen ontcijferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Aan en uit zetten kan mogelijk via een gewone zone, "sleutelzone" en feedback van wapening kan je krijgen via een uitgang die je programmeert. Ik vrees dat er verder weinig mogelijkheid is om met dit basic systeem te communiceren..
RS232 zit pot dicht omdat dit een eigen protocol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
ThaHandy schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:55:
* PSTN arduino shield (of een oude externe modem) met direct verbinding (hoe creëer je een fake ring??)
* Bij de telefoon aansluiting ergens de seriële (TTL) signaal er van aftappen (modden)
* Of direct op de RS485 lijn communiceren, maar ik acht deze kans klein.

(klik voor handleiding)
[afbeelding]
Thanks! Ik ga eens wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

Of gewoon zelf een alarmsysteem bouwen op basis van een bestaand alarmpaneeltje. Zo heb ik het gedaan. Oftewel, van het alarmpaneel gewoon de knopjes op de print solderen aan een arduino, eigen 16x2 lcd schermpje erin en dan software schrijven.

Ohja, en de arduino is natuurlijk dan alleen het bedieningspaneel, je wil dan nog iets als een raspberry om daadwerkelijk de rest van de logica te maken.

En bijvoorbeeld gebeld worden door je alarm kan ook via internet, er zijn wel diensten waarmee je geautomatiseerd telefoontjes kunt laten plegen waarbij er een bandje of text-to-voice dienst iets naar je zegt. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687083

beste ik denk dat ik nog zo een interface heb liggen
als je wilt kan ik u een foto doormailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
je hebt een PM!