Toon posts:

Ervaring Apple Cinema Display 30" op Mini Display / HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik wil een Apple Cinema Display 30" kopen en deze aansluiten op mijn MacBook Pro 13" met HDMI en Mini-Display poort.

Nu weet ik dat er een officiele adapter bestaat om van Dual Link DVI naar Mini-Display te gaan. Ik vroeg mij af wat hier de ervaringen van zijn? Ik lees ook verhalen op internet dat de adapter problemen geeft, zoals flikkering.

Of zijn er eventueel andere niet-Apple adapters die beter werken?

Ik hoor het graag van jullie!

Alvast bedankt,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom niet gewoon zonder verloopjes en dus met een (mini-)DPlink kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:36:
Waarom niet gewoon zonder verloopjes en dus met een (mini-)DPlink kabeltje?
Volgens mij heb je dan niet de volledige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de 30" Apple Cinama Display een Dual Link DVI heeft en de standaard DVI to Mini-Display alleen single ondersteund en je dus geen maximale resolutie kunt gebruiken. Staat overal op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Excuus, ik was in de war met de 27" versie waar een thunderbolt/miniDP aansluiting op zit. Maar dat zit er bij de 30" niet begrijp ik dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:23:
Excuus, ik was in de war met de 27" versie waar een thunderbolt/miniDP aansluiting op zit. Maar dat zit er bij de 30" niet begrijp ik dus?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom wil je een Apple Cinema Display 30" kopen? Dit model is al ruim 5 jaar niet meer te koop, en de huidige Apple Thunderbolt Display heeft een vergelijkbare resolutie (2560x1600 vs. 2560x1440), een LED i.p.v. CCFL backlight en modernere aansluitingen (zoals Thunderbolt) zodat je niet hoeft te rommelen met (dure) adapters.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:15:
Waarom wil je een Apple Cinema Display 30" kopen? Dit model is al ruim 5 jaar niet meer te koop, en de huidige Apple Thunderbolt Display heeft een vergelijkbare resolutie (2560x1600 vs. 2560x1440), een LED i.p.v. CCFL backlight en modernere aansluitingen (zoals Thunderbolt) zodat je niet hoeft te rommelen met (dure) adapters.
Omdat ik een hekel heb aan die glossy schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ok :) En een scherm van een ander merk is ook geen optie?

Afgezien daarvan, je hebt inderdaad de mini DisplayPort naar Dual-Link DVI adapter nodig wil je de volledige resolutie kunnen gebruiken. Met single-link kom je niet verder dan 1920x1080.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:29:
Hallo allen,

Ik wil een Apple Cinema Display 30" kopen en deze aansluiten op mijn MacBook Pro 13" met HDMI en Mini-Display poort.

Nu weet ik dat er een officiele adapter bestaat om van Dual Link DVI naar Mini-Display te gaan. Ik vroeg mij af wat hier de ervaringen van zijn? Ik lees ook verhalen op internet dat de adapter problemen geeft, zoals flikkering.

Of zijn er eventueel andere niet-Apple adapters die beter werken?

Ik hoor het graag van jullie!

Alvast bedankt,

Marco
Heb zelf 2 van deze schermen staan, en je zal toch echt de adapter van Apple moeten gebruiken wil je de 2560x1600 gaan weergeven.

http://store.apple.com/nl...aar-dual-link-dvi-adapter

Dit kan gewoon met je MacBook Pro zonder problemen, maar vergeet niet de USB aan te sluiten anders doet het scherm het niet ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mixpower schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Heb zelf 2 van deze schermen staan, en je zal toch echt de adapter van Apple moeten gebruiken wil je de 2560x1600 gaan weergeven.

http://store.apple.com/nl...aar-dual-link-dvi-adapter

Dit kan gewoon met je MacBook Pro zonder problemen, maar vergeet niet de USB aan te sluiten anders doet het scherm het niet ;)
Jij hebt geen problemen met de adapter? Geen flikkeringen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Jij hebt geen problemen met de adapter? Geen flikkeringen enzo?
Nergens last van, en als het wel flikkert ga je toch terug met de adapter en haal je een nieuwe?
Zit gewoon garantie op dat spul hoor ;)

It's All In The "Mix"

Pagina: 1