Ik ben van plan om een product aan te schaffen via een dagaanbiedingen site. De verwachtte verzenddatum is 20-07-2015 maar helaas ben ik dan op vakantie. Ik kom op 06-08-2015 terug van vakantie (vroeg op de dag dus die dag kan ik meteen het product testen en beslissen of ik gebruik wil maken van WKOA).
Nu vroeg ik mij af, wanneer gaat de 14 dagen bedenktijd van de WKOA precies in? Als het product mij namelijk niet bevalt wil ik wel de mogelijkheid hebben om het terug te sturen..
Op de site van consuwijzer en het ACM staan al 2 tegenstrijdige dingen:
Consuwijzer:
Nu vroeg ik mij af, wanneer gaat de 14 dagen bedenktijd van de WKOA precies in? Als het product mij namelijk niet bevalt wil ik wel de mogelijkheid hebben om het terug te sturen..
Op de site van consuwijzer en het ACM staan al 2 tegenstrijdige dingen:
Consuwijzer:
ACM:Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen.
En daarnaast vroeg ik mij af hoe ik de dag van ontvangst moet interpreteren; is dat de dag dat de postbezorger het pakket aanbiedt (en dan de 1e of de 2e keer), is dat vanaf het moment dat een van mijn buren het pakket eventueel aanpakt of is dat juist vanaf de dag dat ik het pakket eventueel bij een van mijn buren of het postkantoor ophaal? En hoe kan ik (in het geval het pas gaat tellen vanaf de dag dat ik het bij mijn buren afhaal), hardmaken dat ik het pas op die datum heb ontvangen van mijn buren?Gaat de overeenkomst over het kopen van een product?
En gaat het dan om een bestelling van één product? Bijvoorbeeld: de consument koopt één kledingstuk? Dan gaat de termijn van 14 dagen lopen op de dag waarop de consument het product ontvangt.
[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 08-07-2015 09:32 ]