WKOA, wanneer gaat deze in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:18
Ik ben van plan om een product aan te schaffen via een dagaanbiedingen site. De verwachtte verzenddatum is 20-07-2015 maar helaas ben ik dan op vakantie. Ik kom op 06-08-2015 terug van vakantie (vroeg op de dag dus die dag kan ik meteen het product testen en beslissen of ik gebruik wil maken van WKOA).

Nu vroeg ik mij af, wanneer gaat de 14 dagen bedenktijd van de WKOA precies in? Als het product mij namelijk niet bevalt wil ik wel de mogelijkheid hebben om het terug te sturen..

Op de site van consuwijzer en het ACM staan al 2 tegenstrijdige dingen:

Consuwijzer:
Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen.
ACM:
Gaat de overeenkomst over het kopen van een product?
En gaat het dan om een bestelling van één product? Bijvoorbeeld: de consument koopt één kledingstuk? Dan gaat de termijn van 14 dagen lopen op de dag waarop de consument het product ontvangt.
En daarnaast vroeg ik mij af hoe ik de dag van ontvangst moet interpreteren; is dat de dag dat de postbezorger het pakket aanbiedt (en dan de 1e of de 2e keer), is dat vanaf het moment dat een van mijn buren het pakket eventueel aanpakt of is dat juist vanaf de dag dat ik het pakket eventueel bij een van mijn buren of het postkantoor ophaal? En hoe kan ik (in het geval het pas gaat tellen vanaf de dag dat ik het bij mijn buren afhaal), hardmaken dat ik het pas op die datum heb ontvangen van mijn buren?

[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 08-07-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
Vanaf de dag dat het bezorgd is. Of jij het nu in je handen hebt (gehad) of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het pakket de 20e wordt verstuurd, gaan we uit van levering op de 21e, 14 dagen daarbij maakt 4 augustus. Dus dat betekend dat je toch buiten de 14 dagen bedenktijd valt omdat je de 6e pas terug van vakantie bent. Ook als het 1 dag opschuift ben je te laat.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
In beginsel gaat de termijn lopen vanaf het moment dat jij het product in je handen hebt.
quote: Artikel 6:230o lid 1 onder b, 1° BW
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, vanaf: bij een consumentenkoop: de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42
ZeRoC00L schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:57:
Als het pakket de 20e wordt verstuurd, gaan we uit van levering op de 21e, 14 dagen daarbij maakt 4 augustus. Dus dat betekend dat je toch buiten de 14 dagen bedenktijd valt omdat je de 6e pas terug van vakantie bent. Ook als het 1 dag opschuift ben je te laat.
Webshops zullen het aflevermoment (mits met track&trace verzonden is) hanteren. Dus als het bij de buren wordt afgeleverd dan zal dat het moment zijn waarop zij de bedenktermijn laten ingaan. Handiger is om de webshop te vragen om overeen te komen dat de bedenktermijn voor jou tot de 10e kan lopen, of vragen of ze het op een later moment willen versturen. Dan kun je met een gerust hart op vakantie gaan.

Willen ze dat niet, dan is het handig om te kijken of je "NIET BIJ BUREN" als instructie op de verpakking kan laten opnemen. Dan zou hij niet bij de buren mogen worden afgegeven en kun je hem bij het postkantoor ophalen (en dan gaat op die dag de bedenktermijn in).

Maar het is allemaal het eeuwige verhaal van "gelijk hebben" vs. "gelijk krijgen". Probeer dus van tevoren afspraken met de klantenservice te maken en die zwart op wit te krijgen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Als je een z.g. gemiste bestelpoging hebt bij TNT, dan kan je volgens mij op mijnpakket het nieuwe bezorgmoment kiezen (welke je dan 10 dagen later o.i.d. kan plannen).

Bij UPS/DHL gaat dat lastiger, omdat je dan de z.g. niet-thuis-code moet invoeren, welke je natuurlijk niet uit je brievenbus kan vissen, omdat je op vakantie bent.

Wanneer de buurman/buurvrouw het pakketje van je in ontvangst neemt, dan ontstaat inderdaad de lastige situatie welke hierboven wordt beschreven.

Concluderend, even contact opnemen met de webshop en anders vroegtijdig de bestelling annuleren en plaatsen wanneer terug van vakantie.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 23:48
Bij PostNL heb je vaak dat het digitaal wordt gekoppeld aan je MijnPakket-account, maar dat gebeurt voor zover mijn ervaring alleen als de verzender het ook helemaal correct invoert.
Soms heb ik pakketten gehad die niet via MijnPakket zijn gemeld, bij nakijken is er dan geen volledige naam of straatnaam o.i.d. ingevoerd waardoor het niet direct koppelt; dan zou je alsnog het papieren briefje moeten hebben.

Het handigst is contact met de webshop maar bij die dagaanbiedingen is het vaak een soort dropship-gebeuren i.p.v. echt eigen webshop met magazijn en eigen verzendprocedures.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik op het pakketje laten noteren dat het niet bij de buren gedropt mag worden en dan zou het hopelijk goed moeten gaan.

De dagaanbieder (ibood) heeft sowieso niet zo'n sterke naam op het gebied van op tijd leveren, dus ik denk dat ik het daar ook op gok, ook zijn ze niet sterk in hun communicatie dus ik denk dat het lastig wordt om iets zwart op wit te krijgen, maar ik ga het proberen. Tevens heb ik op vakantie mogelijk niet zoveel internet mogelijkheden (ga op safari...) dus kan ook niet echt via mijnpakket elke dag controleren.

En mocht toch blijken dat hij bij de buren wordt afgegeven dan kan ik altijd nog een paar dagen voordat ik terugkom (en waar ik wel wifi heb), de 3e ofzo, gewoon aangeven dat ik van WKOA gebruik ga maken en dit dan toch cancelen als het product bevalt, ik denk dat ze het cancelen van terugsturen onder WKOA niet zo erg zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49
Om wat voor product gaat het eigenlijk en om welke reden zou je dat willen terugsturen? Je weet toch wat je gekocht hebt? :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:28
TRON schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:27:
Om wat voor product gaat het eigenlijk en om welke reden zou je dat willen terugsturen? Je weet toch wat je gekocht hebt? :)
Zie:
frankyboy707 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:31:
Ik ben van plan om een product aan te schaffen via een dagaanbiedingen site. De verwachtte verzenddatum is 20-07-2015 maar helaas ben ik dan op vakantie. Ik kom op 06-08-2015 terug van vakantie (vroeg op de dag dus die dag kan ik meteen het product testen en beslissen of ik gebruik wil maken van WKOA).

...
en
frankyboy707 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:02:
...

De dagaanbieder (ibood) heeft sowieso niet zo'n sterke naam op het gebied van op tijd leveren, dus ik denk dat ik het daar ook op gok, ook zijn ze niet sterk in hun communicatie dus ik denk dat het lastig wordt om iets zwart op wit te krijgen, maar ik ga het proberen. Tevens heb ik op vakantie mogelijk niet zoveel internet mogelijkheden (ga op safari...) dus kan ook niet echt via mijnpakket elke dag controleren.
...
dan krijg je het volgende product bij IBOOD:

Belkin Ultrabook Dock / Videopoort Replicator
Verwachte verzenddatum: 20 juli 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
TRON schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet als opmerking plaatsen, dat bezorging na je vakantie pas kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Exor schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Zie:

[...]

en

[...]

dan krijg je het volgende product bij IBOOD:

Verwachte verzenddatum: 20 juli 2015
Jup you did the math.

Waarom ik hem eventueel wil terugsturen? Ik wil graag uitproberen of deze docking goed werkt qua beeld en internetverbinding (USB 3.0 heeft 400Mb/s bandbreedte en er moet data van een 1920x1200 scherm en een internetverbinding van 120Mb/s doorheen) en daarnaast of hij goed samenwerkt met mijn kvm switch (aten CS692)
Pagina: 1