Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanvallers misbruiken ongepatcht Flash-lek van Hacking Team

Pagina: 1
Acties:

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 12:01
Inmiddels is Flash versie 18.0.0.203 voor NPAPI (oa Firefox) vrijgegeven. Ik zie alleen nog geen release notes van deze versie.

Voor IE zitten we nog op versie 18.0.0.194 en die is zeker kwetsbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Not_Disclosed op 08-07-2015 09:36 ]

A life lived in fear is a life half lived

Verwijderd

Volgens het Adobe Security Bulletin:
* Adobe Flash Player installed with Internet Explorer for Windows 8.x will be automatically updated to the latest version, which will include Adobe Flash Player 18.0.0.203.

• paulbb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09-2021
Volgens mij wordt het tijd om Adobe Flash uit te faseren, en wel zo snel als mogelijk. Het heeft immers een zeer slecht security-record, en de open standaard html5 is intussen wijd verspreid.
Tweakers.net zou aktief hieraan kunnen meewerken, bijvoorbeeld door niet langer flash-films op te nemen in zijn nieuwsberichten.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

paulbb schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:27:
Volgens mij wordt het tijd om Adobe Flash uit te faseren, en wel zo snel als mogelijk. Het heeft immers een zeer slecht security-record, en de open standaard html5 is intussen wijd verspreid.
Tweakers.net zou aktief hieraan kunnen meewerken, bijvoorbeeld door niet langer flash-films op te nemen in zijn nieuwsberichten.
crisp in "[videoplayer] Video's spelen niet vloeiend in HD" O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Lastig om een onderbouwd oordeel te vellen over software, Flash is daar geen uitzondering op. Gebeurt echter wel het één inzake de veiligheid van software bij Adobe, soms in samenwerking met derden:

http://www.theregister.co...sponse_to_security_holes/
http://googleprojectzero....ploit-mitigations_16.html