Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xiaomi Mi Note Pro Review, conclusie sexsistisch

Pagina: 1
Acties:

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 18:06
Zoek je een telefoon voor je buurvrouw of schoonmoeder?

Wederom een sexsistische opmerking in een review. Wat een vrouw (buur of schoonmoeder) met een telefoon heeft te maken... Stereotype mannelijk Tweakers denken.

Eerst was het een laptop voor je schoonmoeder, en nu een telefoon die niet geschikt is voor vrouwen.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Wederom een sexsistische opmerking in een review. Wat een vrouw (buur of schoonmoeder) met een telefoon heeft te maken... Stereotype mannelijk Tweakers denken.

Eerst was het een laptop voor je schoonmoeder, en nu een telefoon die niet geschikt is voor vrouwen.
The irony is strong in this one. Jouw opmerking over 'stereotype mannelijk Tweakers denken' is in mijn ogen typisch seksime (het vellen van een oordeel op basis van iemands geslacht namelijk, in dit geval mannen). Je had dit kunnen melden zonder die opmerking en dat had je post sterker gemaakt.

Om duidelijk te maken dat die zin in de review niet seksistisch bedoeld is, heb ik er een mannelijk voorbeeld bij gezet. Nooit aan gedacht dat het wellicht zo zou kunnen overkomen en de voorbeelden waren volstrekt willekeurig. Mocht je er aanstoot aan hebben genomen, excuses.

Dank in elk geval voor je snelle opmerking :)

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwokke op 08-07-2015 07:52 ]

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 18:06
Arnoud, jij ook dank voor je snelle reactie. Geen excuses nodig. De opmerking 'Stereotype mannelijk Tweakers denken' had een vraagteken en een ;-) moeten bevatten maar daar was het nog iets te vroeg voor...

De juiste opmerking in mijn ogen zou zijn 'onervaren gebruiker' of 'meer voor de ervaren tweaker' . Iedere verwijzing naar geslacht/geloof/achtergrond etc is ongewenst.

Dat ironische is schijnbaar toch een redactiestandpunt, aangezien je collega het ook gebruikt:

Intel Compute Stick Review - De nieuwe pc van je moeder?

[ Voor 11% gewijzigd door BramV op 08-07-2015 08:53 ]