Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681334

Topicstarter
Hallo mensen,

wie kan me helpen. Ik kan namelijk wel analoge zenders ontvangen maar geen digitale.
Nu heb ik een hongaars model tv. Volgens het bedrijf waar ik deze tv gekocht heb is deze ziggo en upc gecertificeerd en zou ik het kunnen ontvangen. Nu heb ik in mijn omgeving kabelnoord. Deze zal ook wel via Ziggo of UPC gaan lijkt me. Toch lukt het me niet om digitale tv te ontvangen.
Mijn vraag is waar ligt de fout? Bij de televisie of bij het leverancier voor digitale tv. Heb namelijk al een CI+ erin zitten met een kaartje van hun. Hiermee heb ik wel analoge zenders, maar geen digitale.
Deze analoge zenders had ik zonder kaartje ook al. Ik heb het gevoel dat het kaartje niks extra biedt. Is ook continu aan het zoeken naar verbinding en er komt de melding van verlopen te staan. Kan het kaartje niet vinden in ieder geval.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Nu heb ik in mijn omgeving kabelnoord. Deze zal ook wel via Ziggo of UPC gaan lijkt me. Toch lukt het me niet om digitale tv te ontvangen
Wat bedoel je? Heb je nu Ziggo, UPC of Kabelnoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ziggo en UPC zijn tegenwoordig één en Kabelnoord is volgens mij een zelfstandig opererende aanbieder die alleen in Friesland actief is. Aan die certificering heb jij dus niets als je niet in het verzorgingsgebied van Ziggo woont. Volgens mij kun je beter even contact opnemen met je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Om welke TV gaat het? Hij heeft wel de zenders gevonden? Wat is de exacte melding, is het abonnement verlopen of de certificering of iets anders? Welk type CI module gebruik je?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:11
Dit zijn de instellingen voor de digitale ontvangers voor digitale televisie Kabelnoord:

Frequentie: 306.00(0) Mhz
Symboolsnelheid: 6875
Networkid: 9101
Modulatie: 256 QAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het is natuurlijk wel vragen om problemen met een buitenlandse tv en een ci module die niet gecertificeerd is voor je provider.
Laat die gegevens weg en bel je helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:11
KillerAce_NL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:35:
Het is natuurlijk wel vragen om problemen met een buitenlandse tv en een ci module die niet gecertificeerd is voor je provider.
Laat die gegevens weg en bel je helpdesk.
Neem aan dat jij een TV hebt die in Nederland is gemaakt?

De TS wil eerst zelf proberen kijken of hij de fout vind. In dit geval met een TV kan er vrij weinig verkeerd gaan. Waarom zou je dan niet de kans gunnen om het zelf eerst te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cave_Boy schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:50:
[...]

Neem aan dat jij een TV hebt die in Nederland is gemaakt?

De TS wil eerst zelf proberen kijken of hij de fout vind. In dit geval met een TV kan er vrij weinig verkeerd gaan. Waarom zou je dan niet de kans gunnen om het zelf eerst te maken?
Nee, wel een Nederlands model......
Meestal koopt men buitenlandse modellen om zo voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. echter kun je dan tegen compatibiliteits problemen aanlopen en kun je gedonder krijgen bij garantieclaims...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 07:22:
Ziggo en UPC zijn tegenwoordig één en Kabelnoord is volgens mij een zelfstandig opererende aanbieder die alleen in Friesland actief is. Aan die certificering heb jij dus niets als je niet in het verzorgingsgebied van Ziggo woont. Volgens mij kun je beter even contact opnemen met je provider.
Klopt. En aangezien ik de gegevens die hieronder al gepost zijn ingevoerd heb kan ik wel via de coax kabel analoge zenders zien die in het pakket zitten.
Maar kunnen er geen digitale zenders gevonden worden.
Ik gebruik een CI+ module, met een kaartje dus. Die van kabelnoord is.
Volgens de maatschappij van de TV zou het wel mogelijk moeten zijn om digitale tv te kunnen ontvangen. Had er een Nederlands nummer besteld, maar kreeg een Hongaars model. Ik wil het eerst proberen zelf op te lossen, door middel van jullie hulp en mogelijk die van Kabelnoord. Anders ga ik alsnog in protest en stuur ik de TV weer terug.
Maar aangezien ik kabelnoord heb, een andere provider inderdaad dan UPC en Ziggo moet ik toch op 1 of andere manier wel digitale tv kunnen ontvangen op deze tv lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:52:
[...]

Nee, wel een Nederlands model......
Meestal koopt men buitenlandse modellen om zo voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. echter kun je dan tegen compatibiliteits problemen aanlopen en kun je gedonder krijgen bij garantieclaims...
Ik heb via topprice24 een tv gekocht met een Nederlands nummer en krijg hiervoor deze met Hongaars nummer. Dus in mijn opinie heb ik hier geen fout in gemaakt, maar topprice wel nadrukkelijk.
Maar ik wil eerst proberen om het zo op te lossen, dan hoef ik ook niet zonder de tv namelijk en al die rompslomp eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:23:
Om welke TV gaat het? Hij heeft wel de zenders gevonden? Wat is de exacte melding, is het abonnement verlopen of de certificering of iets anders? Welk type CI module gebruik je?
Wanneer ik de tv start komt er een melding met certificeren met CI+ module.
Dan duurt het even en komt hij met de melding dat het abonnement is verlopen, terwijl het kaartje net is geactiveerd. Mogelijk kan ik hierdoor ook de digitale zenders niet vinden.

Het gaat om de volgende TV:
Samsung UE48H6400
En dan met het Hongaarse nummer AKXXH erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cave_Boy schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:26:
Dit zijn de instellingen voor de digitale ontvangers voor digitale televisie Kabelnoord:

Frequentie: 306.00(0) Mhz
Symboolsnelheid: 6875
Networkid: 9101
Modulatie: 256 QAM
Klopt. Deze gegevens heb ik er al ingezet. Maar als ik hem dan laat zoeken op alleen digitale zenders vind hij helemaal niks. En met analoog erbij 28 analoge zenders en geen enkele digitale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om het topic te kicken binnen 24 uur door 4 keer achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Het is ook prima mogelijk om meerdere keren te quoten in één post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Anoniem: 681334 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:28:
[...]
Dan duurt het even en komt hij met de melding dat het abonnement is verlopen, terwijl het kaartje net is geactiveerd. Mogelijk kan ik hierdoor ook de digitale zenders niet vinden.
Eerst zenders zoeken, zonder module. Pas daarna module plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hcQd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:50:
[...]

Eerst zenders zoeken, zonder module. Pas daarna module plaatsen.
Heb dat ook al geprobeerd. Maar dat lukt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Géén digitale zenders is wel héél weinig... Als je überhaupt geen zenders ontvangt, dus niet alleen geen beeld maar zelfs geen zendernamen lijkt me dat er ook iets mis is met je ontvangst.
Dan is het nog te vroeg om naar de module en abonnement te kijken voor een oplossing, eerst moet je de zenderlijst kunnen ontvangen.

- Is je analoge ontvangst wel goed, zonder ruis? (kwaliteit ontvangst kun je ook in je menu vinden bij service)
- Heb je misschien een losse decoder die het wel gewoon doet?

En daarna: bel Kabelnoord en je verkooppunt eens voor een oplossing?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je wel een goede coax kabel naar je tv lopen en zit die goed vast enzo? Zelfs als je CI kaart niet werkt moet je op z'n minst de zenders vinden. Zo niet heb je waarschijnlijk geen goed signaal naar de tv toe.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb bij de analoge zenders wel goed ontvangst. Op 2 zenders zit een ruis in zie ik. De rest werkt prima alleen niet goed beeld. De kabel zit goed vast. Heb ik nog een keer gecontroleerd. Heb geen recorder die ik erop kan proberen.

Volgens de tv maatschappij ligt het niet aan de tv, maar aan kabelnoord. Dus die zo maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuke wisseling tussen tv leverancier en provider. Beide zijn niet schuldig zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Probeer dit eens: Anoniem: 521181 in "\[3D LED TV] Samsung 2013 Modellen: F6**, F7000 en F8000"
Die tip werd trouwens ook aangehaald in je vorige topic: Hongaarse versie van Samsung UE48E6400

Maar zelf zou ik m gewoon terug gestuurd hebben als ik erachter zou komen dat het een hongaars model wat; welke dus niet gecertificeert is door upc/ziggo.

[ Voor 57% gewijzigd door Krypt op 13-07-2015 12:12 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Stop met proberen, gebruik koa om dat ding weg te doen, nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik breng hem nu terug. Zij gaan voor mijn testen of hij wel gecertificeerd is. Als dat niet zo is krijg ik geld terug. En anders dit model weer. En moet ik kabelnoord hier mee bezig laten gaan.
Blijkt dat zij op de site aangegeven dat het Europese modellen kunnen zijn en geen Nederlandse maar wel dezelfde specificaties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Meestal is het kwestie van resetten en dan geen nederlands kiezen maar "duits" en of "anders", dan zou hij gewoon weer digitale zenders moeten kunnen vinden, dit was in iedergeval wel zo met de C en D series die uit buiteland kwamen.
Pagina: 1