Geluidskaart voor FL Studio

Pagina: 1
Acties:

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik zoek een?
Geluidskaart / ASIO kaart (eventueel los)

Wat is je budget?
Onder de 100€, het liefst zo goedkoop mogelijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 260,-€ 260,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial MX100 256GB€ 106,76€ 106,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,31

+ GPU, nog onbekend.

Op dit moment pricewatch: Asus Xonar DX/XD op het oog

De kaart wordt gebruikt voor FL Studio (voor een vriend). Geluidskaarten is iets waar ik vrij weinig van af weet.
Of raden jullie aan naar een moederbord te kijken met ALC1150 en de geluidskaart in zijn geheel over te slaan en ASIO4ALL te gebruiken?

• daan11101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
heb je dit al gezien YouTube: Do you Need a Sound Card? ?

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
Ff iets uitgebreider...

Wat is een FL-studio?

Wil je op gaan nemen?

In de "pro"-audio wereld heet een geluidskaart een "interface", wellicht dat je daarop meer kan vinden.

Op www.bax-shop.nl staan een hoop opties.

Ikzelf werk met. RME (duur maar goed)echo audio (iets minder duur, minder opties maar nog steeds kwalitatief erg goed). , Focusrite (klankmatig redelijk) en steinberg (beste bang for bucks).

Edit: ik heb FL studio ff opgezocht, de nieuwe versie van FruityLoops dus. Dat betekent waarschijnlijk vooral DJ/producer platen maken??

Als je op wilt nemen (microfoon) dan raad ik je een van bovenstaande interfaces aan.
Wil je alleen afspelen, dan hangt de keuze vooral af of je met (studio) monitoren werkt en of je dan OOK een koptelefoon wilt gebruiken. In dat laatste geval raad je ook een interface aan.

Werk je alleen maar met koptelefoon dan is een goed (onbiard) geluidskaart ook goed. ALC1150 springt er wel een beetje uit de laatste tijd dus als je toch een nieuw MOBO moet dan is dat een goede optie. Moet je speciaal hiervoor een ander mobo aanschaffen dan zou ik je een interface aanraden

[ Voor 46% gewijzigd door jorisjan op 07-07-2015 23:46 ]

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
jorisjan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:41:
Ff iets uitgebreider...

Wat is een FL-studio?

Wil je op gaan nemen?

In de "pro"-audio wereld heet een geluidskaart een "interface", wellicht dat je daarop meer kan vinden.

Op www.bax-shop.nl staan een hoop opties.

Ikzelf werk met. RME (duur maar goed)echo audio (iets minder duur, minder opties maar nog steeds kwalitatief erg goed). , Focusrite (klankmatig redelijk) en steinberg (beste bang for bucks).

Edit: ik heb FL studio ff opgezocht, de nieuwe versie van FruityLoops dus. Dat betekent waarschijnlijk vooral DJ/producer platen maken??

Als je op wilt nemen (microfoon) dan raad ik je een van bovenstaande interfaces aan.
Wil je alleen afspelen, dan hangt de keuze vooral af of je met (studio) monitoren werkt en of je dan OOK een koptelefoon wilt gebruiken. In dat laatste geval raad je ook een interface aan.

Werk je alleen maar met koptelefoon dan is een goed (onbiard) geluidskaart ook goed. ALC1150 springt er wel een beetje uit de laatste tijd dus als je toch een nieuw MOBO moet dan is dat een goede optie. Moet je speciaal hiervoor een ander mobo aanschaffen dan zou ik je een interface aanraden
Bedankt! Ik ga alles wat je hebt gezegd morgen even op m'n gemakje uitzoeken!
Dat betekent inderdaad produceren.
Het is niet voor mijzelf dus ik zal hier even naar vragen en of hij het geld waard vind om zo'n interface aan te schaffen.

Verwijderd

Volgens mij Fruity loops studio. Programma dat baat heeft bij een snelle processor, een hoop cache en een geluidskaart die een serieus aantal kanalen tegelijk verwerken kan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je dit al gezien? Wikipedia: FL Studio

Daar moet ik wel bij zeggen dat het hier niet om professioneel gebruik lijkt te gaan, dan is het inderdaad nog maar de vraag of een losse audiokaart wel nut heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2015 03:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1