Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rsync van ipv4 naar ipv6

Pagina: 1
Acties:

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 14:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Topicstarter
Ik ben een beetje vastgelopen met het volgende:

Wat wil ik
Ik wil een QNap NAS een backup (rsync, poort 873) laten maken naar een Synology NAS.

Situatie
De QNap NAS staat op m'n werk en is van buitenaf te benaderen (buitenkant een ipv4 adres).
De Synology NAS staat bij me thuis (buitenkant een ipv6 adres). Thuis heb ik glasvezel met een Genexis DRGOS router, met de volgende specs.
Platform HRG1000
Product Name HRG1054
Product Number 652712020600
Production Date 2013-01-14
Hardware Revision 2

Software Information
Bootloader Revision drgldr-hrg1000-1.3.1-RC14
Firmware Revision drgos-hrg1000-1.12.2-EFT17

Deze router staat als DHCP server ingesteld, de Synology NAS op DHCP met in de router het MAC adres van de Synology aangegeven als "Static Address Assignment"

Probleem
Het wil me maar niet lukken om de Synology NAS van buitenaf (vanuit een ipv4 adres) te benaderen. Het vreemde is ook dat de NAS 2 ipv6 adressen aangeeft wat mij wat onduidelijk is:

Heb al veel zitten lezen en een oplossing via http://www.feste-ip.net lijkt me mogelijk maar krijg 't niet aan de praat... Ook eventuele IPv6 (of IPv4) portforwarding schijnt niet te functioneren.

[ Voor 14% gewijzigd door Snoeiman op 07-07-2015 22:32 ]

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 14:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Topicstarter
Na alles eens gereset te hebben werk 't!

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Verwijderd

Je verkeer gaat nu wel via een derde partij, of dat is wat je wilt....

Ipv4 praat niet standaard met IPv6, daarvoor het je een NAT64 oplossing nodig. Dit is ook te bouwen op een raspberry Pi, dan blijft je verkeer iets meer prive.

Zelf zou ik kijken om aan IPv6 access te komen op het werk.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40

Blokker_1999

Full steam ahead

Die 2 IP adressen is meestal normaal. Elke interface die IPv6 doet zal bij het opkomen automatisch een adres genereren dat begint met fe80 en zich bevind in een /64 subnet. Dit is een lokaal adres en gaat dus niet over een router. Je router/modem, in hetzelfde netwerk, zou dan in principe ook direct bereikbaar moeten zijn zonder enige vorm van configuratie. Indien de modem ook nog een keer een extern IP adres doorgeeft (dat dus wel het internet op kan) dan krijg je dus al direct 2 IP adressen op IPv6. ( Wikipedia: Link-local address )

Wanneer je IPv4 gebruikt voor je NAS thuis, heb je dan de port forwarding correct aangezet in de modem/router? Anders zal deze van buiten af niet benaderbaar zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.