• TheHummer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 20:02
Goededag allemaal,ff een vraag over arc
Ik heb momenteel mijn harde schijf op de tv usb ingang staan zodat ik tijdelijk mijn films kan bekijken totdat ik een nieuwe blu-ray speler heb.
Tv is verbonden via hdmi naar mijn pioneer surround receiver.
Ik krijg geen geluid door via hdmi behalve als ik er een optische kabel voor gebruik en mijn receiver op tv zet.
Is er echter geen instelling via de audio return channel die ik eventueel verkeerd hebt staan.
De arc optie is nog niet naar gekeken dus die staat nog op een standaard instelling naar ik aanneem.
Ik heb hier zelf nog nooit mee geexperimenteerd omdat ik niet weet wat ik moet doen of hoe het ingesteld moet zijn.
De tv is een samsung smart,en als ik films kijk heb ik nu wel geluid via de optische kabel,maar moet wel iedere keer via de tv mijn geluid via het menu, instellen voor dolby digitaal of dts.
Ik vindt dit nu storend worden,daarom mijn vraag werkt dit nu gewoon alleen via optisch of moet het wel degelijk ook via de hdmi werken.
Ik hoop dat u hiervan wel kaas hebt gegeten.
In ieder geval alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderd

Over welke Pioneer surround receiver hebben we het? En over welke Samsung Smart TV?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26
Wel moet je je TV aangesloten hebben op de HMDI uitgang van de versterker waar ook ARC bij staat.

Op mijn tv (samsung 55HU7500) geeft ik wel aan dat het geluid via de versterker moet i.p.v. de tv.

• TheHummer
De tv is de UE40F5700
De pioneer is de SC-1223-K

De tv staat via hdmi verbonden bij arc
Het staat allemaal zoals het hoort.

Als ik via de versterker naar de hdmi ga dan heb ik geen geluid.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07-2025
Zowel op de TV moet je de Arc ingang gebruiken als op de Surround reciever.

Daarna is het een kwestie van activeren in je TV instellingen.
Ik denk dat de optie "Tv naar home cinema" heet.

Als je die eenmaal hebt geactiveerd moet dit werken.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26
TheHummer schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:51:
De tv is de UE40F5700
De pioneer is de SC-1223-K

De tv staat via hdmi verbonden bij arc
Het staat allemaal zoals het hoort.

Als ik via de versterker naar de hdmi ga dan heb ik geen geluid.
in de handleiding van de TV staat
8 9
ARC (Audio Return Channel – audioretourkanaal)
Deze televisie ondersteunt de functies 3D en ARC (Audio Return Channel - audioretourkanaal) via een HDMI-
kabel. ARC maakt het mogelijk om digitaal geluid uit te voeren via alleen een HDMI-kabel. ARC is echter alleen
beschikbaar via de HDMI-poort (ARC) en uitsluitend wanneer de televisie is aangesloten op een AV-ontvanger die
ARC ondersteunt. Sluit de HDMI-kabel aan op de HDMI-uitgang (ARC) van de televisie en de HDMI-uitgang van het
apparaat.
en de pioneer:
Wanneer
de tv en de receiver via de HDMI-aansluitingen met elkaar zijn verbonden en de tv de HDMI ARC
(Audio Return Channel) functie ondersteunt, wordt het geluid van de tv via de HDMI OUT 1
-aansluiting naar de receiver gestuurd en hoeft er dus geen audiokabel te worden aangesloten. In dit geval zet u ARC bij HDMI Setup op ON (zie HDMI-instellingen op bladzijde 61).
Nadat ARC is ingesteld, kan het even duren voordat het aangesloten apparaat wordt herkend en er geluid
wordt weergegeven
Of wel, aanzetten op je pioneer denk ik.

En effe de handleiding lezen in vervolg ;)

• TheHummer
Ok,als ik mijn tv aanzet en naar mijn luidspreker instellingen ga,dan selecteer ik luidspreker select dan gaat mijn pioneer automatisch aan
Dan zie ik de optie anynet+(hdmi-cec) en daaronder staat luidspr.select.ontvanger.
Dan enter en de tv gaat zoeken naar de pioneer.
Ok dat is gelukt maar steeds nog geen geluid.
Zit het hem gewoon niet in het feit dat de usb van de tv geen geluid doorgeeft want anders zou ik het ook niet meer weten.
De optie in de receiver staat op arc aan nu.

P.S. de strange thing nu is,als ik mijn optische kabel erin doe, ik ook geen geluid meer heb,zal waarschijnlijk in de hdmi optie weer de arc uit moeten zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door TheHummer op 08-07-2015 15:47 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:19

Typhone

Who Dares Wins

Andere HDMI kabel?

• TheHummer
heb ik al geprobeerd,maar degene die er nu op zit is goed.
Heb 4 verschillende hdmi kabels geprobeerd,er is niks verandert
Pagina: 1