Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Dag heren,

In mijn laptop zit een Intel Netwerk controller AC 3160 - PCI-E welke verbonden is met een kpn experiabox, volgens mij V8. Wij hebben een lijn van 100 Mbps.

Echter ik speedtest ga uitvoeren via speedtest.net krijg ik down niet meer al 33/35 en up niet meer dan 35 met een ping rond de 15.

Hoe krijg ik dit toch zo hoog mogelijk? via kabel zit hij wel rond de 90. Maarja ik heb geen zin om elke keer mijn laptop aan een kabeltje te prutsen als het ook via wifi kan.

Ik heb het kanaal al veranderd maar dit lever niet veel verbetering op.. ik zou ook nog eens proberen het standaard niet op gemixt maar op de hoogste te zetten.

Iemand verdere tips?

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Wifi is niet zo snel als een bekabelde verbinding... Dichter bij het modem/router gaan zitten of een AC model kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Edgarz op 07-07-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
ja dat weet ik, maar hoger dan 35 zou toch wel mogelijk moeten zijn? dichterbij gaan zitten heeft niet heel veel effect, deze box tot hoeveel zou deze maximaal kunnen geven?

[ Voor 43% gewijzigd door hurthonkey365 op 07-07-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkreath
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-04 08:04
Als je een Arcadyan VGV7519, oftewel een Experia Box V8 zou deze op 2,4Ghz ongeveer 300 mbps (37,5 MBps) kunnen overdragen. Dit is trouwens vaak alleen in theorie mogelijk. Voor zover ik weet ondersteunt de V8 geen 5Ghz kanalen.

Maarja zelf geef je aan dat je een 100 mbps lijn hebt liggen dus 100mbps is het maximale wat jij eruit kunt halen.

De lagen snelheid kan aan een heleboel dingen liggen.
- Hoeveel apparaten zijn er draadloos verbonden?
- Zijn er storende apparaten in de buurt?
- Hoever zit je van het access point vandaan
- muren, deuren, enzovoort enzovoort.

Om toch die 100mbps te halen zou je inderdaad een AC router kunnen aanschaffen. Echter kan het zo zijn dat jouw laptop zijn netwerk kaart dit niet eens ondersteunt, dan zal het dus ook niet veel verbetering opleveren.

Kijk eens in je router of WMM staat ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 13:50

donny007

Try the Nether!

hurthonkey365 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:55:
ja dat weet ik, maar hoger dan 35 zou toch wel mogelijk moeten zijn? dichterbij gaan zitten heeft niet heel veel effect, deze box tot hoeveel zou deze maximaal kunnen geven?
Wat voor een link-snelheid zie je nu in Windows?

Je netwerkkaart is een single stream (1x1) model. Met een bandbreedte van 20MHz is de maximum link-snelheid van 802.11n met één stream 72Mbps. Ongeveer de helft tot twee derde van die snelheid kun je in de praktijk benutten, dus 35Mbps is helemaal niet zo gek.

Met een bandbreedte van 40MHz verdubbel je de maximum link-snelheid naar 150Mbps. De 2.4GHz band is op de meeste plaatsen te vol om zo'n groot blok te kunnen gebruiken, daarvoor zul je naar de 5GHz band moeten verhuizen.

Maak eens verbinding met het 5GHz netwerk en kijk wat er gebeurt (zorg altijd dat je 2.4GHz en 5GHz netwerken verschillende namen hebben, zo kun je ze onderscheiden).

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 07-07-2015 22:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 17:25
Als ik de eerder gemaakte note mag geloven dat je netwerkkaart 1x1 MiMo is dan is netto 30-35 Mbit/s een prima snelheid en hoger als 40 zou ik zeker niet verwachten. Dit is een limitatie die niet aan de kant van de Experiabox is, deze heeft namelijk twee streams.

Je zou een (instap) AC router of accespoint achter de Experiabox kunnen zetten. De netwerkkaart in je laptop heeft een theoretische maximum link rate van 433 Mbit/s wanneer deze op 802.11ac werkt. Hier kan je in praktijk prima 100 Mbit/s over halen en wellicht nog meer. Dit is dan wel in directe omgeving van de router (zonder muren).

pricewatch: D-Link DIR-868L
pricewatch: TP-Link Archer C5

[ Voor 209% gewijzigd door andy88 op 07-07-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
is de experiabox op 5ghz intestellen? wat zijn hier de voordelen en de nadelen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:08
hurthonkey365 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:40:
is de experiabox op 5ghz intestellen? wat zijn hier de voordelen en de nadelen van?
Nee, kan niet. Hiervoor heb je echt een andere router nodig. (of mogelijk de Experia V10, maar ik weet niet zeker of deze al in omloop is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
dus als ik het goed begrijp krijg ik met deze set up niet meer snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
ik zit zo een beetje te denken en te inspireren op mijn verveel achtige zondag middag, en heb ik de volgende vragen.

Stel, ik zou 1 van de voorgaande genoemde routers kopen. Ik sluit deze (even in Jip en Janneke taal) met het utp kabeltje aan in het poortje in de experia box en in de router. stel deze router zo in dat ik een ander netwerk krijg. dus :
1. = experia box 192.168.2.0
2 = nieuwe router 192.168.5.0
is het dan wel mogelijk om de gewenste snelheden te halen? of gaat dit niet omdat dit via de experia box gaat? en kan ik mijn tv ontvanger van kpn dat ook op deze nieuwe router/modem aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je DHCP uitschakeld is het inderdaad mogelijk bij beide vragen.
Stel je zou deze aanschaffen: heb je ook nog eens 24/7 ondersteuning voor al je aansluit en oplossing vragen via de helpdesk van kpn. https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
Kijk ook eens hier: https://www.kpn.com/prive...wifiversterker/advies.htm

Nu zijn er ook mogelijkheden voor minder dan 80€.
http://tweakers.net/price...;383352;334742/categorie/

Het is maar waar je zelf voor wilt gaan kiezen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
True schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:45:
Als je DHCP uitschakeld is het inderdaad mogelijk bij beide vragen.
Dit gaat niet samen met het voorstel van TS:
hurthonkey365 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:34:
Stel, ik zou 1 van de voorgaande genoemde routers kopen. Ik sluit deze (even in Jip en Janneke taal) met het utp kabeltje aan in het poortje in de experia box en in de router. stel deze router zo in dat ik een ander netwerk krijg. dus :
1. = experia box 192.168.2.0
2 = nieuwe router 192.168.5.0
is het dan wel mogelijk om de gewenste snelheden te halen? of gaat dit niet omdat dit via de experia box gaat? en kan ik mijn tv ontvanger van kpn dat ook op deze nieuwe router/modem aansluiten?
Hierbij geeft TS namelijk aan dat hij van plan is om de nieuwe router in een ander subnet te laten draaien. In dat geval is het aan te raden om DHCP op de nieuwe router aan te laten staan omdat je anders geen DHCP server voor 192.168.5.0 hebt.

Het is echter aan te raden om de nieuwe router te gebruiken als accesspoint door 'de router functionaliteit uit te schakelen' (geen idee waarom mensen dit blijven roepen aangezien je op de meeste routers de routerfunctionaliteit helemaal niet uit kan zetten!). Praktisch betekend dit dat je de LAN kabel vanaf je Experiabox NIET in de WAN/Internet poort steekt maar in een van de LAN poorten. In dit geval is het van belang dat je de DHCP server uitschakeld. In dat geval hebben alle apparaten een IP adres binnen de 192.168.2.0/24 range (192.168.2.1-192.168.2.254).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

luxan schreef op maandag 14 september 2015 @ 01:18:
[...]

Dit gaat niet samen met het voorstel van TS:

[...]

Hierbij geeft TS namelijk aan dat hij van plan is om de nieuwe router in een ander subnet te laten draaien. In dat geval is het aan te raden om DHCP op de nieuwe router aan te laten staan omdat je anders geen DHCP server voor 192.168.5.0 hebt.

Het is echter aan te raden om de nieuwe router te gebruiken als accesspoint door 'de router functionaliteit uit te schakelen' (geen idee waarom mensen dit blijven roepen aangezien je op de meeste routers de routerfunctionaliteit helemaal niet uit kan zetten!). Praktisch betekend dit dat je de LAN kabel vanaf je Experiabox NIET in de WAN/Internet poort steekt maar in een van de LAN poorten. In dit geval is het van belang dat je de DHCP server uitschakeld. In dat geval hebben alle apparaten een IP adres binnen de 192.168.2.0/24 range (192.168.2.1-192.168.2.254).
Fair enough, ik bedoelde dan ook static ip instellen voor de router en dhcp uitschakelen, zodat je er vanuit het netwerk nog wel bij kan komen om aanpassingen te doen in bijvoorbeeld kanaal of SSID/wpa sleutel. Natuurlijk kan het met dynamisch ook maar als je er een static ip van maakt gaat het in mijn beleving net wat makkelijker.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Maar waarom zou ik op de oude router dhcp uitschakelen? Met de nieuwe router maak ik toch een totaal nieuw netwerk aan? En deze krijgt dan internet doorvoer vanaf de experiabox?

Ik wil uiteindelijk de experiabox gaan gebruiken voor gasten, zoals op een verjaardag em dergelijken. Dan de nieuwe voor prive gebruik. Dus het lijkt me slim op allmaal dhcp aan te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Ik heb weer even zitten na denken deze week, Ik denk te veel :U

Als ik de volgende situatie maak:

1 ---- 2

1 = experia box modem DHCP
2 = nieuwe router. DHCP uit.

ik doe dus 2 in het lan poort van 1.
router 1 staat beneden
router 2 boven

Hoe zit dit met netwerk joinen? moet ik als ik beneden zit overschakelen naar 1? of doet hij dit automatisch? of pakt hij alleen boven?

Ik heb maar 1 kabel naar boven lopen, hier zit de tv aan. nu heb ik repeaters. liever haal ik deze helemaal weg want na mijn idee stoort dit het netwerk. maar moet ik dan aan de kabel die naar boven loopt een switch hangen en daar de router en tv aan koppelen? of kan ik gewoon de repeaters gebruiken?

even iets anders,
word 2,4 en 5 ghz zelf geregeld? met mobiel, tv, chromekast laptop enz?

[ Voor 65% gewijzigd door hurthonkey365 op 18-09-2015 19:02 ]

Pagina: 1