Toon posts:

Kant-en-klare desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games/internet/films/Microsoft Office

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de € 600 en € 700.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur volledig beschikbaar en componenten verder niet van toepassing.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor een snelle opstart tijd en een goede grafische kaart om redelijk mee te gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet van toepassing.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hedendaagse games moeten op zijn minst op minimum settings te spelen zijn. Stille PC zou fijn zijn.

Ga je overklokken?
Neen.

Meerdere malen heb ik hier builds gepost met de vraag voor advies om mijn eigen pc samen te stellen... Nu kijk ik echter voor iemand anders voor een nieuwe budget game pc, maar hij wil deze kant en klaar kopen bij Paradigit of Media Markt i.p.v. zelf samen stellen (wegens een overvloed aan cadeau bonnen en tegoeden die hij op voorraad heeft van o.a. Media Markt en Paradigit, ik geloof zelfs ook nog van BCC :9).

Bij de Media Markt zag ik geen interessante verder en ben al een tijdje de aanbiedingen bij Paradigit in de gaten aan het houden, wegens hun goede service en de langdurige garantie. Ikzelf vond dit wel een interessante kandidaat:
http://www.paradigit.nl/p...60k/80037115/details.aspx
Qua build heeft hij naar mijn inziens veel overeenkomsten met de BBG van maart voor budget gaming pc's.

Wat vinden jullie ervan?

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:09
http://www.paradigit.nl/p...aat/90001283/details.aspx

Vele male beter.

Even zonder dollen. Alle pc's zijn echt overpriced by paradigit..

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

Daar sluit ik me bij aan. Dan kun je beter componenten kopen bij de winkels die je noemt, dan krijg je echt véél meer waar voor je geld! En een computer zelf bouwen is niet zo moeilijk als het misschien lijkt!

Verwijderd

Topicstarter
Over het algemeen is dat inderdaad zo ja, vooral als ik kijk naar die ene in de link van € 2,4k ;) Alle componenten los kopen bij die winkels kom je echter wel op zijn minst op dezelfde prijs uit. Veelal vaak nog hoger wanneer je een PC koopt die in de aanbieding is bij Paradigit. Alleen via de pricewatch van Tweakers kom je veelal 100 euro onder de marktwaarde van een soortgelijke PC uit (incl. besturingssysteem) bij een PC van rond de 600 euro.

Ik vond die PC wel de beste prijs/kwaliteit hebben eerlijk gezegd, omdat als ik een zelfde soort set-up maak met die componenten kom je eigenlijk op dezelfde prijs uit inclusief besturingssysteem.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 73,95€ 73,95
1MSI A78M-E45€ 52,95€ 52,95
1MSI Radeon R7 260X 2GD5 OC€ 0,-€ 0,-
1WD Blue SSHD (2,5"), 1TB€ 97,63€ 97,63
1Cooler Master Force 500€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Antec VP350P€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,80

Grafische kaart wordt hier niet weergegeven qua prijs, maar andere webshops en zijn historische prijs volgens Tweakers ligt rond de € 140. Dan kom je dus op € 500. Inclusief besturingssysteem kom je op € 600, dezelfde prijs als Paradigit. Al zou je hem laten assembleren bij Azerty of 4Launch volgens deze set up kom je tussen de € 650 en € 700 uit.

Dan leek mij hun prijs van € 600 niet slecht en lijkt hij te voldoen aan de wensen zoals gesteld in de openingspost, niet? Of maak ik nu een grandioze fout in mijn redenering? Ik ben namelijk nog veel zoekende op dit gebied, vandaar mijn vraag naar jullie advies :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 23:11 ]

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:09
Ik denk dat ze wat goedkopere onderdelen gebruikt hebben , anders verdienen ze er niks op vols jouw redenering

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Bij de build die jij laat zien: Haal de SSHD weg er vervang deze voor een SSD. heb je aan 250GB genoeg aan opslag? dan kan je die nemen, en kan je een maandje later ofzo een HDD toevoegen voor het grote opslagwerk.

Waarom laat je de pc assembleren en doe je het niet gewoon zelf? kijk een paar filmpjes en neem de tijd om je pc te bouwen, dan zal het je echt wel lukken. daarnaast spaar je weer een euro of 60 uit aan assemblagekosten. van dat geld kan je weer een HDD halen, of dat geld in een betere (2de hands) kaart stoppen.

en betreffende de paradigit pc: je zegt dat deze voor bijna hetzelfde geld wordt aangeboden dan dat je hem zelf zou bouwen. Maar vergeet niet dat zij ook een marge op die pc hebben, en die halen ze. linksom of rechtsom. het kan zo maar zijn dat je ze een crappy mobo, goedkoop geheugen en een slechte C-voeding plaatsen. Ik weet het niet, maar het is mogelijk. En als je je eigen pc bouwt door middel van onze hulp en feedback, weet je in ieder geval zeker dat je de goede componenten uitzoekt.

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap jullie standpunten en de redenen waarom er eigenlijk gekozen zou moeten worden voor eigen build, want deze mening deel ik ook :)

Maar het gaat hier wel echt om een directe aanschaf van een kant-en-klare systeemkast. Waarschijnlijk gaat het toch die worden zoals in de link omdat deze binnen het budget past en nu hoeft er eveneens maar heel weinig geld bij gelegd te worden om deze desktop in bezit te hebben.

Volgens mij is deze set-up voldoende om hedendaagse games op low/minimum settings te spelen en oudere games op medium/high?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat gaat wel lukken ja, tenzij je ineens met een 4K scherm uit de hoge hoed komt ;).

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:07

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:52:
Ik snap jullie standpunten en de redenen waarom er eigenlijk gekozen zou moeten worden voor eigen build, want deze mening deel ik ook :)

Maar het gaat hier wel echt om een directe aanschaf van een kant-en-klare systeemkast. Waarschijnlijk gaat het toch die worden zoals in de link omdat deze binnen het budget past en nu hoeft er eveneens maar heel weinig geld bij gelegd te worden om deze desktop in bezit te hebben.
Omdat je die mening deelt, zou je dan niet je kennis overtuigen van hetzelfde? ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Verwijderd

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Omdat je die mening deelt, zou je dan niet je kennis overtuigen van hetzelfde? ;)
Jawel, maar wanneer we keken naar de componenten los die gekocht zouden worden bij de desbetreffende winkels dan kom je eigenlijk op dezelfde prijs uit inclusief besturingssysteem, dus vandaar de keuze om de volledige systeemkast maar te kopen. Dit ook vanwege het feit dat deze al geassembleerd is en we beide hier niet aan willen beginnen :9

In eigen kring ken ik zelf niemand die dat wel bereid is om te doen of die ik bekwaam genoeg daarvoor in schat ;) dus dan zou de assemblage uitbesteed moeten worden voor 60 tot 100 euro bij een derde partij. Al met al kom je dus in dit geval duurder uit dan gewoon de desktop aan te schaffen in de OP. Wanneer deze desktop niet voor 100 euro minder tijdelijk werd aangeboden dan zou het pas een interessante optie zijn om toch die componenten los te verzamelen.

Vandaar dat ik zo hamer op de advies richting de desktop in de link, omdat deze nu tijdelijk in de aanbieding is O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2015 13:51 . Reden: Typ- en formuleringsfoutje ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:55:
Dat gaat wel lukken ja, tenzij je ineens met een 4K scherm uit de hoge hoed komt ;).
Neuh, daar is geen sprake van :)
Pagina: 1