• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik heb een wat oudere tweede hands Samsung TV (LE32C550J1W) en dat ding heeft behoorlijk veel last van ruis op de hoofdtelefoonuitgang. Vraag is nu of daar iets aan te doen is?

De tv zit op een geaard stopcontact, en hij stoort op verschillende bronnen, allen met HDMI aangesloten.

Mijn eerste ingeving was een simpel DACje te kopen om daar de hoofdtelefoon op aan te sluiten... Zo gezegd zo gedaan, zo'n ding gekocht, maar het probleem daarmee is dat Samsung een fixed level signaal over de optische uitgang stuurt en ik met die DAC het volume niet kan wijzigen, dat zo hard staat dat ik er met m'n hoofdtelefoon alsnog niks aan heb...

De goedkoopste DAC die ik kan vinden met volumeregelaar kost gelijk 6 keer zoveel als de 7 euro die ik voor die goedkope ebay DAC betaald heb..

Zie ik misschien een mogelijkheid over het hoofd? Is er een manier om de storing van de headphonejack van m'n tv te krijgen?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:31
Voor een paar euri heb je een verlengkabeltje met volumeregelaar, dat lijkt me de meest praktische oplossing.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025
Ja is ook zo, probleem daar weer van is dat ik een Sennheiser heb met 3m snoer, dus de volumeregelaar zit dan alsnog 3+m van me af.. Maar goed, is natuurlijk wel de makkelijkste oplossing inderdaad.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak