Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• novw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-08 17:14
Ik heb een domme vraag, maar domme vragen bestaan niet, dus:

De vraag komt voort uit meerdere redenen: ik moet telefonisch bereikbvaar zijn (en blijven) onder mijn eigen nummer; als ik in mijn eigen telefoon de SIM kaart verwissel, doet mijn Nederlandse nummer het niet meer. Een dual SIM is óf de ene SIm, óf de andere. Nooit allebei. Daarnaast heb ik een telefoon waar een nano-SIM in moet. In veel (Afriokaanse) buitenlanden kennen ze die niet. Daarbij wil ik dat mijn eigen whatsapp (en messenger) het gewoon blijven doen. Als ik een andere telefoon heb, met een ander nummer, moet ik eerst al mijn contacten op de hoogte stellen van een ander nummer voor een paar dagen (want: volgend land)

Als ik nou voor een paar tientjes een (willekeurige) android telefoon koop met 4G. En daarstop ik dan een Duitse simkaart in met "ongelimiteerd" internet (in duitsland). Dan zet ik op die goedkope telefoon WIFI hotspot aan, en hang mijn "echte" telefoon via WIFI aan die telefoon. Werkt dat? Is dat net zo makkelijk als ik het me voorstel? Waarschijnlijk niet?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 09:33
Dat werkt inderdaad zo makkelijk en helemaal prima ja. Zet mijn hotspot ook vaak aan voor andere mensen (internet en Whatsapp e.d.) plus voor de Android tablet met navigatie in de auto :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 07-07-2015 21:23 ]

Nickname does not reflect reality

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Het vreet wel redelijk wat batterij, maar het werkt prima.
Met een dual sim kun je overigens bellen/gebeld worden met beide sims gelijktijdig, en data van 1 van de 2 sims gebruiken.

• novw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-08 17:14
En dan, werkt zo'n WiFi hotspots truuk ook met een Windows foon? Want een Nokia met Windows Phone doer het echt wat langer op 1 batyerij dan een pruttel merk met Android? Daarbij zijn die windhoos phones ook nog eens "prettiger" geprijsd...

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
Daar zijn ook dedicated toestelletjes voor. Ik ben er zelf niet mee vertrouwd, maar ik dacht dat ze niet heel duur zijn, en de batterijduur kan nog meevallen omdat ze geen scherm en maar 1 specifieke functie hebben. Ze lijken mij ook iets kleiner te zijn dan de gemiddelde smartphone.

Je kan eventueel eens zoeken op 4g mobile hotspot. De 3G versies zullen overigens goedkoper zijn gok ik.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Denk niet dat een windows phone het beter doet, het is puur de wifi functie die de batterij opvreet.
Heb een Android huawei telefoontje dat ook 5 dagen met een volle batterij doet, maar met de hotspot functie aan is ie toch echt na 6 uur leeg.
Denk dat je beter af bent met een dual sim toestel.
Pagina: 1