100% CPU load bij streamen (Tour de France / Journaal / etc)

Pagina: 1
Acties:

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 11:11
Dag allemaal! Ik kan jullie hulp goed gebruiken. Bij een nieuwe build van mij wordt de cpu enorm belast bij he t kijken van streams, bijv via NOS.nl. Dit is erg storend want ik kan op mijn tweede scherm dan zelfs lastig emails schrijven. Het gaat om het volgende systeem:

Pentium G3450,
Asrock H81m-ITX
1600mhz Kingston Hyperx
Be-Quiet SystemPower 7 300W PSU
(helaas nog) windows 7
Temps: Mijn inziens te hoog. Ze gaan al snel op 50 graden draaien en gaan nog sneller omhoog (vooral als ik de fan niet op aggressief zet). Nu is hier binnen vaak 30 graden geweest dus dan wil dat wel. Maar het lijkt me niet dè oorzaak.
Browser: Verschillende geprobeerd en allemaal werkt het niet goed. Chrome lijkt het slechts te werken.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat deze CPU er zo hard aan moet trekken?

Verwijderd

wordt tijdens het streamen de cpu 100% of bijna 100% ballast? en zoja is het dan de browser die het meeste gebruikt? heb je er ook last van als je op youtube een filmpje kijkt?

• paulklooster
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:41:
wordt tijdens het streamen de cpu 100% of bijna 100% ballast? en zoja is het dan de browser die het meeste gebruikt? heb je er ook last van als je op youtube een filmpje kijkt?
Cpu gaat schommelen boven de 80% maar zit eigenlijk vooral echt op 100%. Ik heb overigens de nieuwste Intel drivers geïnstalleerd. Bij YouTube gebeurt het ook, zei het in mindere mate. Het vreemde is dat de cpu op 100% staat maar dat de browser op dat moment iets van 40-50% inneemt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens met het gratis programma Process Explorer welke zaken er de CPU belasten tijdens het video kijken.

• paulklooster
Helaas vandaag niet kunnen kijken. Wel eenzelfde computer in elkaar gezet en deze deed het een stuk beter TOT ik de nieuwste Intel drivers geïnstalleerd had. Dus wellicht ligt daar het probleem, misschien werken ze niet goed met Windows 7? Kan sowieso niet wachten tot 10 eindelijk officieel uitkomt..

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Misschien de oudere intel drivers er weer op zetten? In ieder geval tot aan win 10. (als je van plan bent die te nemen)

-

Verwijderd

is er al iets uit gekomen?

• paulklooster
Nee, helaas. Ik heb meteen twee exact dezelfde computertjes gebouwd en beide computer hebben min of meer dezelfde problemen. Dentium 4350 voelt totaal niet 'snappy'. Sterker nog, de athlon 5350 die ik voor mijn vriendin heb gebouwd voelt echt 3x sneller. Een heel vervelend besef. Ik kan gewoon, als ik de tour aan het streamen bent, in feite niks anders meer doen.

Gezien er ook een ander forumdraadje ging (over een veel snellere haswell processor) begin ik te denken dat windows 7 gewoon echt niet meer het os is voor zoeen processor. Ik heb letterlijk alles gedaan om de goede drivers te vinden, via asrock en via intel. Alles lijkt nu goed te zijn maar toch voelt de processor gewoon niet zo goed als ik verwacht had. Ik hoop echt dat windows 10 dat vervelende gevoel weg kan halen.

Met betrekking tot Process Explorer: inderdaad lijkt chrome het meest % cpu op te slokken, maar op de een of andere manier komt het aantal losse processen bij elkaar opgeteld niet op 100%, terwijl windows (en de grafiek) wel 100% aangeven..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan je eens een screenshot posten van Process Explorer?

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Over welke "Intel" drivers heb je het eigelijk ?

• paulklooster
Bij deze mijn plaatje, fijn dat jullie meekijken! Let wel: op een tweede scherm heb ik nu nog mijn mailbox open.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/mio1lj.png

• paulklooster
HStyles schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:38:
Over welke "Intel" drivers heb je het eigelijk ?
Graphic driver: 15.33.36.64.4226

Daarnaast heb ik nog de nieuwste chipset drivers geïnstalleerd (denk aan usb ed)

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Komt het probleem ook voor als je Hardware Acceleration in Chrome uitzet ?

http://www.solveyourtech....celeration-google-chrome/

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Meestal idd driver issue. Hardware acceleration uitzetten, zoals hierboven aangegeven, is een mogelijke workaround.
Zelfde kan ook in bijv. IE, ergens bij de geavanceerde opties.
Pagina: 1