Camera langere tijd offgrid laten opnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34
Ik heb een camera (soort van GoPro), die ik onafgebroken een week wil laten opnemen, op een locatie die niet voorzien is van netstroom. Daarom dat ik een offgrid-stroomvoorziening wil onderzoeken.

De camera heeft zelf een autonomie van maar een uur of 3, maximaal, waarna het uitvalt wegens stroomgebrek. De camera is op te laden via USB, dus 5V DC, met als batterijspecificaties 3.8V, 1240mAh, Li-ion. Als ik daarvoor een UPS/ externe accu wil voorzien, klopt het dan dat ik uit kom op 208Ah op 3.8V? Wilt dat dan zeggen dat ik een 6V 131Ah loodzuuraccu kan kopen om een week lang mijn camera te laten werken, of zie ik het compleet fout? Zijn er kant-en-klaar systemen met oplaadsysteem hiervoor, of is dit inderdaad zelf maken? 6 Volt op een een usb-aansluiting is vermoedelijk wel ok, in principe?

Bedankt alvast, ik kom er niet zo snel uit, en wil door mijn gebrek aan kennis op dit gebied geen geld uitgeven dat misschien niet eens een oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is een zonnepaneel een optie? Dan kun je met een veel kleinere accu toe, 131Ah is lomp groot en zwaar. D'r zullen vast wel pasklare oplossingen zijn, meetsystemen worden zo ook vaak van prik voorzien.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

1240/3=413mAh per uur
24*7*413=69384 ofwel 70Ah wat je in een week nodig hebt.

Als je dan met een 12V accu gaat werken ga je ook nog eens pakweg 1/3e qua stroomsterkte verbruiken. Voor het gemak pakken we de helft ivm verliezen enzo. Dus je zou een standaard auto accu kunnen nemen van zo'n 55Ah. Daar een standaard 12v -> 5v autoplug adapter achter en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
6V op een USB is niet OK, de specs zeggen dat het 5V +- 5% mag zijn, dus tussen 4,75 en 5,25 V.
Ik denk dat je beter naar een gewone 12V accu kunt kijken en daarop een 5V USB lader op aansluiten.

Voor je berekeing kun je naar wattuur omrekenen, een autoaccu van 12V en 50Ah levert dus 600Wh op, je batterij van je camera is 3,8 X 1,240 ongeveer 5 Wh, dus zou je ongeveer 120x volledig kunnen opladen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 15:52

BaRF

bijna kerst

Kán die camera trouwens wel een week lang onafgebroken opnemen? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:14
Weet niet hoe leuk dat je batterij dat gaat vinden als hij continu 24/7 wordt opgeladen

http://cam-do.com/BE-12V.jpg

dat misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:34
Goh, allen, bedankt voor de reacties!

Ik ken V * I = W enzo wel, maar als je naar UPS'en zoekt, en er staat bijvoorbeeld 800VA/500W, dan gaat er bij mij iets mis, omdat ik verwacht dat VA = W. Maar ok, dat is een andere zoektocht.

Ik ga proberen een auto-accu te regelen, het enige is nog een manier om die accu's op te laden, maar daar zal Conrad wel iets voor hebben.

Om de vraag te beantwoorden over de opnamemogelijkheden; er zit een 128GB-kaartje in, en aangezien het time-lapse gaat zijn op 4k, neemt dit per uur maar iets van 250MB in beslag (1 frame per 5 seconden).

Bedankt in ieder geval voor de adviezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Ga wel voor een (semi) tractie accu en niet een normale auto accu. Deze kan niet tegen wat dieper ontladen. Om hem op te laden is een normale 12V lader prima bijv. VC2000. Het is geen probleem voor de interne batterij om hem permanent aan de 5V te hangen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

KrazyJay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:50:
Ik ken V * I = W enzo wel, maar als je naar UPS'en zoekt, en er staat bijvoorbeeld 800VA/500W, dan gaat er bij mij iets mis, omdat ik verwacht dat VA = W. Maar ok, dat is een andere zoektocht.
[off-topic]
Leesvoer: http://wetenschap.infonu....ef-en-blind-vermogen.html :)
[/off-topic]

[ Voor 3% gewijzigd door real[B]art op 07-07-2015 21:50 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zou zelf ook eens kijken naar zoiets http://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/3992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
~100 Ah gel accu is ~30 kg... Als dat acceptabel is kun je voor €~250 een gel caravan/auto accu kopen.
Afhankelijk van de locatie kun je Ah's minderen als je een zonnepaneel kan regelen.
Je kunt auto opladers gebruiken om er 5 Volt van te maken.

Alternatief is het dagelijks rouleren van grote USB Powerbanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 17:22
ook al nagedacht hoe je de film gaat opslaan? lijkt me dat je voor een week aan footage een flink wat opslagcapaciteit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Dit, samen met een powerbank van 10.000 mAH om de nacht door te komen, zou dat niet al voldoende zijn? Eventueel met een iets krachtiger zonnepaneel moet je een heel eind kunnen komen, maar dit is wel een nette oplossing vind ik.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Pagina: 1