Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo,

Op mijn loonstrook wordt 50,- in mindering gebracht ivm eigen bijdrage van de auto. Dit wordt in mindering gebracht van de bijtelling.

MAAR onderaan bij mijn netto salaris wordt 50 euro onkostenvergoeding betaald en er wordt 50,- eigen bijdrage afgehaald.

Is dit niet dubbel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je onkostenvergoeding staat los van je eigen bijdrage en leaseauto, daar hoef je niet naar te kijken.

Je eigen bijdrage is aftrekbaar van de bijtelling. Het klopt dus dat die ook in mindering gebracht wordt van de bijtelling. Dit levert je een lagere bijtelling op. Je zult deze eigen bijdrage nog wel moeten betalen, dus vandaar dat deze later nog van je netto loon wordt ingehouden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
Het het in mindering brengen van je 50 euro op je bijtelling zorgt voor een lager belastbaar inkomen, per saldo betaal je over deze 50 euro geen inkomensbelasting. Vervolgens word er 50 euro netto van je salaris afgetrokken waardoor je per saldo een belastingvoordeel hebt.

Die 50 euro onkostenvergoeding staat hier geheel los van, deze brengt je werkgever in rekening omdat je privé gebruik maakt van je leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Klopt 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ok dus dat klopt dan het zowel bovenaan de strook in mindering wordt gebracht op het brutosalaris of iig van de bijtelling en dan onderaan nogmaals van het nettoloon?

Nu wil mijn baas de eigen bijdragen verhogen naar 75 euro, maar dit maakt voor mij dan toch niets uit, omdat het toch in mindering wordt gebracht op de bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

Rmg

Tr1bal schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:05:
Ok dus dat klopt dan het zowel bovenaan de strook in mindering wordt gebracht op het brutosalaris of iig van de bijtelling en dan onderaan nogmaals van het nettoloon?

Nu wil mijn baas de eigen bijdragen verhogen naar 75 euro, maar dit maakt voor mij dan toch niets uit, omdat het toch in mindering wordt gebracht op de bijtelling?
je bijtelling word van bruto ingehouden, je eigen bijdrage van netto. je gaat er wel iets op achteruit maar niet 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Kost je inderdaad evenveel als 25 euro brutoloon. Je betaalt 25 meer aan je baas, en bespaart pakweg 12 euro aan loonheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
O dacht dat dit 1 op 1 was.. maar blijkbaar dus niet.. met 75 euro eigen bijdrage ga ik er iets op achteruit.

Andere optie is om per kilometer prive rijden 0,06 cent te betalen als eigen bijdrage en dan vervalt de vaste eigen bijdrage van 50 euro. Zo probeert hij het prive rijden in toom te houden. Dan moet ik wel weer km standen gaan noteren. Kan ik beter 75 euro vast betalen. heb ik al die rompslomp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het ligt er een beetje aan hoeveel je rijdt, voor € 75 kan je 1250 km per maand privé rijden.

Maar het is inderdaad wel veel meer rompslomp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tr1bal schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:35:
O dacht dat dit 1 op 1 was.. maar blijkbaar dus niet.. met 75 euro eigen bijdrage ga ik er iets op achteruit.

Andere optie is om per kilometer prive rijden 0,06 cent te betalen als eigen bijdrage en dan vervalt de vaste eigen bijdrage van 50 euro. Zo probeert hij het prive rijden in toom te houden. Dan moet ik wel weer km standen gaan noteren. Kan ik beter 75 euro vast betalen. heb ik al die rompslomp niet.
De eerste vraag die bij mij opkomt is of je werkgever zomaar lopende contracten/afspraken eenzijdig mag aanpassen. Dat lijkt me nl. van niet...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Misschien niet, maar je krijgt gewoon een nieuwe autoregeling die je moet ondertekenen. Ze kunnen ook niet zomaar 10% inhouden in slechte tijden, maar andere optie is faillissement of ontslag.
Pagina: 1