Toon posts:

Game/stream systeem +- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gaan gamen maar ook videobewerking en streaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, 100 euro meer of minder maakt niet uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung 850 EVO 250 GB die ik wil hergebruiken verder heb ik ook nog een 2TB western digital black.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle hardware waarmee ik toch +- een aatal jaar mee verder kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Maakt niet uit als het maar een rood/zwart kleurschema heeft

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.

Ga je overklokken?
Misschien in de future

Ik zat te denken aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,30€ 348,30
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 139,95€ 139,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 360,95€ 360,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 26,-€ 26,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 91,50€ 91,50
1Corsair CX600M€ 68,90€ 68,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,60

Ook mist nog een kast hebben jullie een voorkeur ?
Bedankt voor het meedenken en ik zie jullie reacties tegemoet :)

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Op wat voor niveau videobewerking doe je, en hoe vaak?
Voor (semi-)pro videobewerking is een i7 wel aan te raden, maar als het af en toe hobbymatog videobewerken is zal een i5 goed genoeg zijn.
Dit scheelt tog wel een groot bedrag.

Wat zijn de verwachtingen van de behuizing?
Goede airflow, stil, wel/geen window?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben beginnend met video bewerking maar zal er toch wel meer mee aan de slag willen,
Voor de kast is een window natuurlijk altijd mooi maar een goede airflow is het belangrijkste.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Persoonlijk trek ik ook de lijn waar Brandonvds hem trekt. Je bent er blijkbaar niet professioneel mee bezig, dus laat die i7 vooralsnog lekker zitten. Je hoeft er je brood niet mee te verdienen dus mag het best iets langer duren. Het is niet dat een i5 het niet kan, het zal alleen wat langer duren.

Verder, zoek zelf eens wat mooie cases uit. Dit is zo persoonlijk, je kunt beter zelf eerst een selectie maken en dan wordt die vanzelf opgehemeld, dan wel neergesabeld ;).

Je voeding is verder geen topper. Afhankelijk van je specifieke wensen op basis van efficiëntie, sleeving, geluidsproductie en (non)modulair is daar veel te halen.

Als laatste heb je het over misschien in de toekomst overklokken. Voor "misschien" is je moederbord vrij fors, aangezien een luxe niet-overklokbaar bord rond de 80 euro zit...

Verwijderd

Topicstarter
Wat raad jij aan qua voeding /moederbord /processor ?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:57
Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
Voeding: pricewatch: Seasonic S12G 450W
Moederbord: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Als je het overklokken laat zitten, scheelt dit 60 euro met het bord wat je nu gekozen hebt.

Verder is een case zoals br00ky al aangeeft erg persoonlijk, kies een aantal mooie cases en lees er reviews over. Eventueel kan je hier nog om advies vragen als je er echt niet uitkomt.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Rood moederbord: pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

Niet alle behuizingen die op de 1e pagina van de Pricewatch staan zijn overigens goede keuzes. De PW word sterk beïnvloed door topics in het DAA-forum. Just a heads up ;)

Verwijderd

Topicstarter
mischien een andere koeler? iemand suggesties voor een scherm?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Met een i5 kan je nog altijd prima video editen:
http://www.tomshardware.c...Premiere-Pro-CC,3722.html
Zoals je ziet is het verschil hier niet eens heel groot tov een i7.
http://www.tomshardware.c...5/-25-Handbrake,3716.html
Ook hier niet...

Maw; je kan prima video editen met een i5. Een i7 overweeg je pas als je zwaar en vaak video's edit en elke seconde telt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
HEEL grofweg betaal je 100 euro meer voor een i7 t.o.v. een i5 en kan je 30% sneller je video renderen.

Verwijderd

Topicstarter
en voor streamen? ik hoorde dat een xeon ook een goed alternatief is? alleen zonder gpu als ik het goed heb?:)

• jadatmag
Voor streamen weet ik het niet precies. Een live stream heeft natuurlijk geen wachttijd, dat gebeurt on the fly. Ik kan me wel voorstellen dat je je settings van de game hoger kan houden bij het streamen vs een i5 variant, alleen ik durf hier echt niet met percentages te gooien.

Ik ben zelf wat minder op het budget dan de anderen die je adviseren dus bekijk mijn onderstaande advies ook zo ;)

Koop gewoon een Xeon E3-1231 V3 Boxed - 3.8 Ghz of een 4790k - 4.4 Ghz (ookal ga je niet overclocken is dit toch 0.4 Ghz sneller dan de non-k variant), kost je 50-100 extra maar dan zal je nooit het gevoel hebben dat je toch voor die snellere CPU had moeten gaan. (je zegt zelf dat +/- €100,- niet uitmaakt)

Het argument is vaak dat je die €100,- beter in je videokaart kan stoppen, maar daar ben ik het niet mee eens. In videokaarten zit veel meer ontwikkeling dan in de snelheid van CPU's. Je videokaart zal dan over 2-4 jaar ook het eerste rijp zijn voor een upgrade, zoals dit vaker het geval is bij een goed samengestelde gaming pc. Waarschijnlijk is een upgrade van de videokaart pas nodig met de overgang naar een 4K scherm. Je i7 of xeon overleeft die overstap naar 4k met gemak voor gaming. (met dx12 des te meer)

edit -
Let wel op dat als je een xeon neemt je niet kan overclocken en je beter voor een cheaper moederbord kan gaan. Met de i7 en zo'n moederbord wordt overclocken trouwens speels gemak. De uefi heeft waarschijnlijk gewoon een ingebakken overclock dropdown/menu waarbij je zonder enige verdieping instant die 4790k op 4.6 of 4.8+ Ghz met inlezen kan zetten met die 212 cooler. (bij een vriend waar ik een pc voor heb gemaakt heb ik namelijk ook die cooler gebruikt en hem gelijk op 4.6 gezet in de bios. Dit heb ik een week later weer uitgezet omdat het nergens nog verschil maakt omdat de bottleneck vrijwel altijd op de videokaart ligt. Ik denk dat die CPU zeker 2-3 videokaarten gaat verslijten gedurende 6-7 jaar)

[ Voor 23% gewijzigd door jadatmag op 08-07-2015 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! je bedoeld in combinatie met de Asus ranger neem ik aan? en verder zijn er nog (betere) alternatieven voor de videokaart?

• jadatmag
Ja, ik bedoelde de ranger idd.

Ik zie nu net dat het moederbord 'EZ Tuning' heeft. Je beantwoord dan een paar vragen (zoals: wat voor cooler zit erop ) en dan laad hij een profiel binnen die waarschijnlijk prima zal werken. Houdt wel in het achterhoofd dat het momenteel geen zin heeft om een 4790k te overclocken voor gaming omdat je videokaart echt de bottleneck zal zijn.

Misschien kan je hier een conclusie trekken voor de 970: http://nl.hardware.info/r...elke-kaart-moet-je-hebben

Verwijderd

Topicstarter
Mhm dit zet mij erg aan het twijfelen :P Hebben jullie nog een scherm dat jullie aanraden ?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Pagina: 1