Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet kabel naar zolder

Pagina: 1
Acties:

• Yamahl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 16:27
Beste Tweakers,

De modem is op dit moment in de woonkamer, aangesloten met de huistelefoon en de routern dei daarnaast is. de modem is aangelosten met zo een MCP-03 Woonkamersplitter, die we hebben ontvangen van upc(ziggo). Mijn vraag hierop is, hoe kan ik een ethernet kabel trekken vanaf de modem in de woonkamer naar mijn zolder.

Met vriendelijke groeten,

Yamahl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, bekijk de situatie, koop een kabel en trek 'm van boven naar beneden? Wat verwacht je precies van ons?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Makkelijkst is om in een hoek een aantal gaten te boren en daar je kabel doorheen te trekken. Of via het trappengat, dan hoef je niet te boren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-11 17:51
Wat hierboven staat.

Zoek een lege leiding buis of iets anders. Doe er een trekkabel doorheen of eventueel gewoon de kabel er proberen doorheen te duwen. (geen ervaring ermee of dat gaat lukken) Bij mij zaten er een aantal bochten in waardoor je soms best moeilijk er door heen gaat.

Aansluiten en klaar.

• Yamahl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 16:27
Dank jullie wel. Zal ik ook doen

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:06
Mocht je geen gaten willen boren/ moeilijk doen, kan je, je ook verdiepen in MoCA (Ethernet over Coax). Stuk stabieler dan HomePlugs (powerline) en de snelheden liggen een stuk hoger. Uiteraard is een kabel trekken het goedkoopste, echter als dat geen optie is, kan je beter 2 MoCA kastjes aanschaffen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hammetje schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:11:
Mocht je geen gaten willen boren/ moeilijk doen, kan je, je ook verdiepen in MoCA (Ethernet over Coax). Stuk stabieler dan HomePlugs (powerline) en de snelheden liggen een stuk hoger. Uiteraard is een kabel trekken het goedkoopste, echter als dat geen optie is, kan je beter 2 MoCA kastjes aanschaffen.
Dan moet je toch alsnog een coaxkabel trekken?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Compizfox schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:23:
[...]

Dan moet je toch alsnog een coaxkabel trekken?
Dat klopt, maar dat ligt er al in de meeste huizen.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

it0 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Dat klopt, maar dat ligt er al in de meeste huizen.
Op zolder? Meestal niet lijkt me. Zelfs op de eerste verdieping lijkt mij coax niet zo heel gebruikelijk.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Compizfox schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:27:
[...]

Op zolder? Meestal niet lijkt me. Zelfs op de eerste verdieping lijkt mij coax niet zo heel gebruikelijk.
Hele huis had overal coax aansluitingen, nergens ethernet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dat weet jij omdat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Antwoord op dit topic is niets anders dan: Gewoon doen! Gebruik glijmiddel en een trekkabel (duwen gaat waarschijnlijk niet lukken zodra je door bochten moet). Knip het schoentje van de kabel er vanaf en maak die er later weer op.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sebazzz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:35:
Knip het schoentje van de kabel er vanaf en maak die er later weer op.
Het is niet zo goed idee om een voorgeknepen kabel door een leiding heen te trekken. Je kunt beter kabel (op rol) pakken, dat er doorheen trekken, en aan beide uiteinden er een keystone op maken (aangezien solid-core UTP-kabel niet echt geschikt is om een 8P8C op te knijpen)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sebazzz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:35:
Antwoord op dit topic is niets anders dan: Gewoon doen! Gebruik glijmiddel en een trekkabel (duwen gaat waarschijnlijk niet lukken zodra je door bochten moet). Knip het schoentje van de kabel er vanaf en maak die er later weer op.
Het lijkt me zo te zijn dat de Topic Starter nog bij z'n ouders woont. Ik moest het, toen ik nog bij m'n ouders thuis woonde, écht niet proberen om zomaar even wat kabel te gaan trekken door de woning van m'n ouders :+

P.S: In die tijd was er nog géén (publiek) internet maar zelfs een simpele 4 aderige telefoon lijn welke ik dácht nodig te hebben werd weer even vakkundig opgeruimd als dat ik 'm aangelegd had....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oftewel: gewoon een kabel trekken dus.
Zonder verdere specifieke vragen heeft dit topic weinig nut.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1