Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budgetlaptop (+ ssd)

Pagina: 1
Acties:

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:06
Wat ga je met je laptop doen?
browsen, (online) filmpjes kijken en internetbankieren

Wat is je budget?
400/450 incl. ssd

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee word alleen thuis gebruikt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee geen specifieke merk voorkeuren, wel zou ik graag een ssd in de laptop willen van 100/120 gb voor het os ,en dan een hdd van 500 gb voor data opslag. omdat dit de laptop toch wel het nodige sneller aan laat voelen, zeker binnen haar budget.
scherm van liefst minimaal 15" resolutie is niet heel belangrijk, hoeft geen fullHD te zijn.

m'n nichtje vroeg of ik voor haar een goede laptop op wilde zoeken binnen haar budget, dat is zo'n 400/450 euro. nu ben ik aan het zoeken gegaan, maar er zijn redelijk wat budget laptops maar ik heb er geen kunnen vinden waar ik een 2e hdd slot heb, en ook laptops binnen dit budget met een msata slot heb ik niet kunnen vinden.

zo kwam ik al snel bij de dell Inspiron 15 3000 serie uit, maar deze bleek geen optie te bieden voor een 2e hdd/ssd.

alvast bedankt !

PS: de dell is niet gelinkt naar de pricewatch aangezien ik deze daar niet terug kon vinden, behalve op hun eigen site

[ Voor 5% gewijzigd door tweakertjee op 07-07-2015 14:19 . Reden: PS: ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik heb zelf ook een SSD in de Inspiron 3000 lijn zitten.

Lekker stil, snel en prima design.
Wel is het scherm niet super.

Ik vraag me ook af of je naast een 128GB SSD nog een HDD nodig hebt.

Gaat de gebruiker echt zoveel grote dingen opslaan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• tweakertjee
Jeroenneman schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:21:

Ik vraag me ook af of je naast een 128GB SSD nog een HDD nodig hebt.

Gaat de gebruiker echt zoveel grote dingen opslaan?
ja, ze heeft een behoorlijke foto/film verzameling opgebouwd, van zo'n 200 gb en wil je dat allemaal op een ssd zetten kom je al snel bji ssd's van 320 gb uit en die vallen toch wel buiten het budget. en om dat met harde schijven te doen is ook niet de meest praktische oplossing

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

tweakertjee schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:47:
[...]

ja, ze heeft een behoorlijke foto/film verzameling opgebouwd, van zo'n 200 gb en wil je dat allemaal op een ssd zetten kom je al snel bji ssd's van 320 gb uit en die vallen toch wel buiten het budget. en om dat met harde schijven te doen is ook niet de meest praktische oplossing
Ah, maar zo'n film collectie is toch makkelijk op een externe harde schijf of USB-stick te zetten.

Het zou jammer zijn om een veel duurdere laptop te kopen, alleen omdat er veel films op moeten.

*Dit terzijde: Wie gaat er uberhaupt nog alle films en series opslaan? Daarvoor hebben we toch Netflix of de minder legale alternatieven?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• tweakertjee
Jeroenneman schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:50:
[...]

Ah, maar zo'n film collectie is toch makkelijk op een externe harde schijf of USB-stick te zetten.

Het zou jammer zijn om een veel duurdere laptop te kopen, alleen omdat er veel films op moeten.

*Dit terzijde: Wie gaat er uberhaupt nog alle films en series opslaan? Daarvoor hebben we toch Netflix of de minder legale alternatieven?
dat is waar, en ze vond het een redelijke oplossing en zeker omdat ze deze foto's lang niet altijd nodig heeft is het inderdaad jammer daar extra geld aan uit te moeten geven, dus word de laptop besteld met 250 GB SSD !

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 15:22
welke is dat dan met die ssd?
Ik heb die inspiron 15 3000 reeks ook namelijk.

(al gaat die uiterlijk morgen retour).
Pagina: 1