Hallo,
Ik heb een JavaFX app gemaakt met een embedded JavaDB.
Ik doe clean & build en dan kopieer ik de dist folder naar een andere pc, van daaruit probeer ik de app te runnen in cmd en dan krijg ik deze error:
java.io.IOException: the device is not ready
Ik heb de derby.jar toegevoegd aan mijn libs, en de libs worden ook correct geladen.
Op mijn eigen pc werkt het programma zowel vanuit Netbeans als vanuit de jar.
De java versies op beide pc's zijn gelijk aan elkaar.
Googelen op de fout geeft me weinig info en ik heb al veel gelezen over hoe je derby moet gebruiken in een project, echter over deployen op een andere pc is er zeer weinig te vinden.
Ik gebruik JPA in mijn project en dit is de connection string voor de db:
jdbc:derby:RaamProgDB;create=true [Leo on APP]
Die ;create=true heb ik toegevoegd omdat anders de database niet kon gevonden worden (hoewel hij wel gewoon in de dist folder zat).
Ik heb een JavaFX app gemaakt met een embedded JavaDB.
Ik doe clean & build en dan kopieer ik de dist folder naar een andere pc, van daaruit probeer ik de app te runnen in cmd en dan krijg ik deze error:
java.io.IOException: the device is not ready
Ik heb de derby.jar toegevoegd aan mijn libs, en de libs worden ook correct geladen.
Op mijn eigen pc werkt het programma zowel vanuit Netbeans als vanuit de jar.
De java versies op beide pc's zijn gelijk aan elkaar.
Googelen op de fout geeft me weinig info en ik heb al veel gelezen over hoe je derby moet gebruiken in een project, echter over deployen op een andere pc is er zeer weinig te vinden.
Ik gebruik JPA in mijn project en dit is de connection string voor de db:
jdbc:derby:RaamProgDB;create=true [Leo on APP]
Die ;create=true heb ik toegevoegd omdat anders de database niet kon gevonden worden (hoewel hij wel gewoon in de dist folder zat).