Oude laptop met ssd blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-07 10:19
Goedemiddag,

Ik heb 2 maand geleden een Samsung Evo 850 250gb gekocht. Deze zou als vervanging moeten fungeren voor de oude HDD van 300gb. Aangezien de laptop nu al weer 5-6 jaar oud is, dacht ik dat het beter was om hem een upgrade te geven dan een nieuwe te kopen.

Op de oude HDD heeft altijd Windows 7 home premium gedraaid en was niet meer vooruit te branden. Tevens waren er problemen met Windows update waardoor updates niet meer konden worden geïnstalleerd(ze waren wel te downloaden, niet te installeren).

Nu ben ik inmiddels 9 windows installaties verder en alsnog crashed windows binnen 4-5 dagen na gebruik. Dit tot vervelends toe. Windows 7, 8 , 8.1, alles crashed. Het is niet de zelfde fout. Telkens weer wat anders waarnaar ik door lang zoeken de moed opgeef en weer een clean install uitvoer.

Zelf zit ik er nu zwaar aan te denken dat het toch misschien aan de ssd kan liggen. Aangezien de oude hdd gewoon werkt. Heeft iemand hetzelfde probleem met deze ssd in een (oude) laptop of pc? Of weet iemand het probleem? _/-\o_

Specificaties van de laptop:

pricewatch: Asus UL50AG-XX004V

Processor: Intel Core 2 Duo Mobile SU7300
Chipset: Intel Mobile GS45
Ram: 4GB DDR2 (SODIMM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33
Kun je uitleggen wat jij verstaat onder een "crash"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat voor diagnostics heb je allemaal al gedraaid? Minimaal is memtest, een S.M.A.R.T.-check, een disk check en eventueel nog prime95. Ook moet je aangeven wat de exacte foutmeldingen zijn. Je kunt ze eens met Nirsoft BlueScreenView bekijken om het wat leesbaarder te maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
Killah_Priest schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:48:
Kun je uitleggen wat jij verstaat onder een "crash"?
Beeldscherm blijft zwart met opstarten alleen cursor beschikbaar. Of ik kom niet verder dan het recovery menu met meerderde opties waarvan Windows Repair niet werkt. Of hij krijgt een blue screen. Deze heb ik tot nu toe gezien. Na een clean install werkt alles weer naar behoren voor ongeveer 4-5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
Room42 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:53:
En wat voor diagnostics heb je allemaal al gedraaid? Minimaal is memtest, een S.M.A.R.T.-check, een disk check en eventueel nog prime95. Ook moet je aangeven wat de exacte foutmeldingen zijn. Je kunt ze eens met Nirsoft BlueScreenView bekijken om het wat leesbaarder te maken.
Ik heb alleen in command via de recovery options geprobeerd de schijf na te lopen op fouten. En dit gaf geen foutmeldingen.

Bron die ik heb gebruikt: http://www.7tutorials.com...-issues-your-boot-records

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
Ik heb de laptop opnieuw geinstaleerd en tot verbazing doet Windows update het nu wel.. misschien dat hier compatibiliteit problemen zaten waardoor de laptop crashte?

Een mogelijke oplossing waar ik via een vriend op kwam was dat ik via Samsung Magician niet op Maximum performance moet draaien. Dit omdat hier de functie Hibernation Mode inzit die tot 75% gb ram inneemt. Ik merkte dat de laptop soms moeite had om meerderde browsers te kunnen houden waarnaar ik een freeze kreeg voor 10 seconden.

Misschien dat het hier aan ligt?
Pagina: 1