Toon posts:

Unreal Tournament server probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg deze vraag van een vriend van mij:

-----------------8<------------------------
hoe kan het, als ik een multiplayer game opstart thuis, en wij met z'n 2en spelen , dus er 1 vriend bij mij inlogd op mijn ip. adres, alles snel loopt en goed gespeeld kan worden, en onze ping ongeveer hetzelfde is, rond de 80-90. Zodra er maar 1 meer bijkomt gaat deze ping richting 3 a 4000 en wij totaal niet meer kunnen spelen.
het lijkt dan net of de spellen langs elkaar heenlopen! Heeft dit te maken met de server of met de persoon zijn pc. die inlogt? (snelheid , geheugen ) We hebben allemaal mx-stream. als we ons aanmelden op bijv. de server van unreal hebben we geen problemen en kunnen we goed spelen,maar willen we met ons eigen groepje spelen gaat dit dus niet.
----------------->8-------------------------

Ik heb al vastgesteld dat het niet aan z'n PC ligt dus dan lijkt mij een probleem met mxstream of een UT server setting.

Iemand een idee?

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:46
Als je een UT server wil starten heb je per ingelogde speler een upload nodig van 10 kb/s

mxstream heb je maar 16 kb/s upload en kan er dus eigenlijk maar 1 speler ingelogd zijn.

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik heb @home en die heeft ook maar 16 up, maar het is nog wel redelijk speelbaar met 3 man. Ping van rond de 180-200 ofzo d8 ik, in iedergeval geen 3-4000...

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Vaag, heb UPC chello. 'k kan wel 3 spelers hebben op m'n server als ik er 1 maak. Zodra de 4e erkomt krijg ik pas een probleem.

Het kan ook afhangen met wat voor skins en mods je erop hebt staan ( dataload voor je comp en andere comps )

M'n pc: 400 MHZ
320 mb RAM
1 voodoo2
1 ati rage pro agp

( gewoon lekker met z'n 2-en en stuk of 30 bots ;) ( ARG bot33 schoot me neer ))
:7

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Ligt idd aan je upload speed.
Als je toch met 2 ingelogden op je servertje wil spelen kun je het volgende aanpassen:
In je unrealtournament.ini:
[IpDrv.TcpNetDriver]
MaxClientRate=20000
Zet deze waarde op 5000.

Dit is de netspeed die je server toestaat aan de spelers die inloggen.

Suc6 ermee.

edit:
[quote]
Op maandag 18 juni 2001 13:30 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:
Vaag, heb UPC chello. 'k kan wel 3 spelers hebben op m'n server als ik er 1 maak. Zodra de 4e erkomt krijg ik pas een probleem.
[..]
[/quote]

Chello heeft 16KB (meestal iets minder) uploadspeed. MXstream (de normale versie) heeft zover ik weet maar 8KB uploadspeed.

Het zal dus lastig worden om je server voor 2 spelers speelbaar te maken. Aangezien 2x 5000 ook al over de limiet heen gaat.

netspeed=3000 is ook nog wel te spelen maar het wordt er wel minder op ;(