ebay import charges

Pagina: 1
Acties:
  • 1.224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik wil meebieden op een item op ebay uit de VS.

Nu staat er expliciet (in het rijtje shipping costs enzo) deze regel
Import charges:
$135.07 (estimated and based on current bid)
No additional import charges on delivery
en bij meer informatie dit:
This amount includes applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. This amount is subject to change until you make payment. If you reside in an EU member state besides UK, import VAT on this purchase is not recoverable. For additional information, see the Global Shipping Program terms and conditions
Impliceert dit dat ebay of de verkoper dit mij VOORAF al in rekening brengen en daarmee ik hier enige (eventuele!) invoerkosten niet meer hoef te dekken?
of is dit puur een schatting van de verwachte invoerkosten mijnerzijds?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat is het Global Shipping Program van eBay ja waarbij je in principe vooraf de BTW, invoer- en inklaringskosten betaald. Pakketje gaat van de verzender naar een tussenstop in Kentucky, daar wordt het herlabeld en doorgestuurd naar van wat ik er begrepen heb. Die tussenpersoon handelt de kosten af. Verwacht toevallig vandaag m'n eerste aankoop via het GSP dus ben benieuwd, tot zover lijkt alles goed te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
Tweemaal iets via het Global Shipping Program in de VS gekocht. Beide keren ging het volgens de track&trace via de route VS->UK->BE->NL en kreeg ik uiteindelijk een pakketje met een label met daarop een afzenderadres in Belgie, dus niets hoeven bijbetalen aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:25:
Dat is het Global Shipping Program van eBay ja waarbij je in principe vooraf de BTW, invoer- en inklaringskosten betaald. Pakketje gaat van de verzender naar een tussenstop in Kentucky, daar wordt het herlabeld en doorgestuurd naar van wat ik er begrepen heb. Die tussenpersoon handelt de kosten af. Verwacht toevallig vandaag m'n eerste aankoop via het GSP dus ben benieuwd, tot zover lijkt alles goed te gaan ...
En het voordeel voor de verkoper: zodra het pakketje in Kentucky is dan is de verantwoordelijkheid van de verkoper voorbij en word eBay verantwoordelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 20:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

LukeS schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:50:
Tweemaal iets via het Global Shipping Program in de VS gekocht. Beide keren ging het volgens de track&trace via de route VS->UK->BE->NL en kreeg ik uiteindelijk een pakketje met een label met daarop een afzenderadres in Belgie, dus niets hoeven bijbetalen aan de deur.
ik al meerdere keren vanuit de UK :P niet via belgie en je betaald meteen al inklaringskosten+eventuele btw etc en eigenlijk altijd goedkoper dan aan de deur ;) en het is heel fijn dat je pakketje niet eventueel 6 weken bij de douane ligt

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 07-07-2015 14:31 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik vind het helemaal niks. Ik wil gewoon een BTW factuur van de vervoerder, maar hier staat te lezen dat er niets kan teruggevorderd worden :? Dat is de wereld op zijn kop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het is overigens een debiel invoer bedrag.

Ik krijg net twee UPS facturen over importbedragen van 580 en 620 USD en daarvan zijn de totale kosten incl provisie 48 euro per keer
Het huidige biedbedrag van de veiling staat op 420 USD.
Dus eBay pikt zo nog 100 dollar. Bezopen systeem

:(

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 07-07-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:50:
Het is overigens een debiel invoer bedrag.

Ik krijg net twee UPS facturen over importbedragen van 580 en 620 USD en daarvan zijn de totale kosten incl provisie 48 euro per keer
Het huidige biedbedrag van de veiling staat op 420 USD.
Dus eBay pikt zo nog 100 dollar. Bezopen systeem

:(
Dan betaal je geen BTW zeker anders klopt er helemaal niks van bij UPS. De (21%) BTW op $580 is al 110 euro, of het valt onder een ander tarief ... Waar het precies wordt afgedragen is onduidelijk maar het gaat iig via Interpost, kan best dat er nog gewoon de factuur bij zit.
Van mij lijkt nu ook via UK gegaan te zijn en gister pas doorgestuurd naar hun hub in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is nou typisch iets wat je eerst bij eBay navraagt en mee overlegd, ipv hier antwoorden te vragen en dan aan te geven dat het niet klopt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.