[WIN] A0 / 01 PDF tekeningen in spiegelbeeld plotten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik moet regelmatig schetsen met grote bouwtekeningen (aangeleverd als PDF).
Het komt dan ook geregeld voor dat ik (delen van de) tekeningen moet spiegelen om voorstellen en schetsen te maken.

Dit laatste krijg ik maar niet voor elkaar. Ik heb in Adobe Reader geprobeerd om het bestand zelf te spiegelen. Ook in mijn favoriete programma PDF XChange is er geen optie om het bestand te spiegelen.

Ondanks ons geavanceerde printerpark geeft geen van de printers (in de GUI software) de mogelijkheid om een afdruk gespiegeld naar de printer te sturen. In dit geval een HP designjet T790.

Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Het liefst een PDF programma aangezien ik ook wel eens delen van een grote tekening gespiegeld wil printen op een normale A3/A4 printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02
Gimp het bestand inladen en vervolgens weer printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

If you have Adobe Acrobat, it can actually be done - if you just have the free Reader, then you would have to rely on your printer driver having a "mirror" function. If you are using a PostScript printer, the same method as explained below will work:

Open your file in Acrobat and select to print. Now select the "Adobe PDF" printer (or your PostScript printer driver) and click on the "Properties" button. Now go to the "Layout" tab and click on the "Advanced" button. You will see something like this:
Maar ik heb geen Acobat om het te checken. Een postscript printer (-driver) kan inderdaad helpen. Als niet direct dan via printen naar file en dan de .ps omdraaien.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2015 16:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)