UTFSOp maandag 18 juni 2001 11:49 schreef Brian Dickens het volgende:
Onder Windows 2000 krijg ik mijn spellen alleen in een 60hz refreshrate. Ik heb de goede monitordriver geïnstalleerd, DirectX heb ik geforceerd op 85hz, de nVrefresh-fix is geïnstalleerd, Powerstrip draait mee... maakt allemaal niet uit, zodra ik een spel opstart springt 'ie meteen terug naar 60hz...Erg irri natuurlijk.
Mijn GF2GTS draait op de 7.58 WHQL Win2k drivers met DX8.0a
DXDIAG Is nutteloos, want dat heb ik al geprobeerd:
DirectX heb ik geforceerd op 85hz
Verwijderd
klikken voor refresh prut
edit: mooi verhaaltje gemaakt en url erbij gezet.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Verwijderd
Ehh, misschien in het MENU van je Monitor kijken? "OSD" zoals dat ook wel heet!Op maandag 18 juni 2001 17:09 schreef Elian het volgende:
Misschien stomme vraag, maar hoe zie je dat je spellen op 60Hz draaien, bedoel je niet fps?
En ik gebruik bijdeweg Powerstrip! lekker al m'n games op 100Hz
Verwijderd
L
ik ga dan toch powerstrip is bekijken, anders is het idd wel relay.Op maandag 18 juni 2001 17:24 schreef Flipke het volgende:
Dat kan dus, eerst instellen in powerstrip (vraagt ie netjes of ie ook de reg. bij mag werken), dat doe je 1x, daarna hoef je powerstrip nooit meer op te starten, als doe ik dat wel... want ik ben lekker toch een Dwarse
LL
Flipke: Powerstrip heeft dus ook geen nut.
ZO niet, misschien kun je dan je register in duiken en daar de refreshrates verwijderen lager dan 85hz..
Start -> Run -> regedt32 (is makkelijker straks qua wijzigen dan regedit). Vervolgens ga je naar HKEY_LOCAL_MACHINE -> System -> CurrentControlSet -> Services -> NV4 -> Device0 (neem aan dat je maar één NVidia videokaart hebt). Ga aan de rechterkant op zoek naar jou videokaart -> NV[model]_MODES, deze 'modelnummers' kun je terugvinden in de .inf file van je videokaart drivers (moet je zelf maar ff in die .inf files graven). Wat je nu doet is één van die 'modes' kopieren in bijv. NotePad en bij elke resolutie de refreshrates wijzigen (let hier dus op wat je monitor aankan). Vervolges plak je het gewijzigde zooitje terug in je registratie. Tot slot rebooten en als het goed is pakt ie nu de door jou als 'laagste' ingestelde refreshrate.
Verwijderd
Had ik eerst ook, 60hz is ou!!! Nu lopen games gewoon op 85hz!!!!
Iiyama - nVidia misschien niet zo'n lekkere combi qua kloksignaal ofzo...? Maja voor mij loste dat alles op. Probeer het anders eerst met een VGA verlengkabel.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Heb dus een GF3 (NV20 dus), maar wat moet ik nu doen? er staan verschillende resoluties.. moet ik nu op de plek waar 0 staat de positie van de refresh rate neer zetten (dus bijv. 3 voor 640x480x8 op 75 Hz??Op maandag 18 juni 2001 20:16 schreef aphrodisiac het volgende:
Je moet gewoon wat veranderen in je registratie:
Start -> Run -> regedt32 (is makkelijker straks qua wijzigen dan regedit). Vervolgens ga je naar HKEY_LOCAL_MACHINE -> System -> CurrentControlSet -> Services -> NV4 -> Device0 (neem aan dat je maar één NVidia videokaart hebt). Ga aan de rechterkant op zoek naar jou videokaart -> NV[model]_MODES, deze 'modelnummers' kun je terugvinden in de .inf file van je videokaart drivers (moet je zelf maar ff in die .inf files graven). Wat je nu doet is één van die 'modes' kopieren in bijv. NotePad en bij elke resolutie de refreshrates wijzigen (let hier dus op wat je monitor aankan). Vervolges plak je het gewijzigde zooitje terug in je registratie. Tot slot rebooten en als het goed is pakt ie nu de door jou als 'laagste' ingestelde refreshrate.
Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen:Op dinsdag 19 juni 2001 21:59 schreef TheMAzTER het volgende:
[..]
Heb dus een GF3 (NV20 dus), maar wat moet ik nu doen? er staan verschillende resoluties.. moet ik nu op de plek waar 0 staat de positie van de refresh rate neer zetten (dus bijv. 3 voor 640x480x8 op 75 Hz??
Je moet in jou geval inderdaad 'NV20_Modes' hebben. Als je dit in NotePad (o.i.d.) hebt gekopieerd zie je zoiets als dit:
etc...
16 640 480 60 70 72 75 85 100 120 0
16 320 200 60 70 72 75 0
16 320 240 60 70 72 75 0
etc...
Wat je nu doet is de 'refreshrates' weghalen die je niet wilt gebruiken. Win2k kiest namelijk standaard de laagste refreshrate in D3D en in OpenGL. Als je in ieder geval geen last wilt hebben van hoofdpijn haal je dus 60, 70 en 72 weg en vervang je ze gewoon door spaties (nu zijn het puntjes, omdat anders Topix de spaties 'weghaalt'). Je krijgt dus dan dit:
etc...
16 640 480 .. .. .. 75 85 100 120 0
16 320 200 .. .. .. 75 0
16 320 240 .. .. .. 75 0
etc...
Je moet hierbij rekening houden met drie dingen:
1) Let op wat je monitor maximaal aankan. Haal dus niet standaard alles weg t/m 100 terwijl je monitor maximaal 85Hz aankan.
2) Er moet natuurlijk minimaal één 'refreshrate' (blijven) staan per resolutie.
3) Zorg ervoor dat alles letterlijk wordt overgenomen, vergeet dus niet per ongeluk een resolutie of een 'refreshrate' terug te plakken.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitlegd. Kom je er niet uit, post een nieuwe reply of neem contact met me op via ICQ.
Dus die reg entry maar opzoeken, maar de NV5 Ultra stond al op 85Hz... wat blijkt de Ultra wordt qua refresh NIET gezien als een NV5Ultra, dus heb ik bij alle NV4 NV5 modellen de refesh op 85Hz gezet en hoppa werke
Alleen het vage na install Det 7.58 is:
de TNT2 tabbladen zijn NL geworden en mijn Win2k is ENG, na alle andere Det installaties blijft dit ook NL
Heb ik hem weer ENG, door de overbodige land gebonden dlls weg tegooien, begint deze driver ook te crashen
Nu maar weer 7.58 erop... hopen freezed ie niet meer...
Wat is nou een goede (stabiele) driver voor een TNT2U op een KT7? De nieuwere sucken echt de pan uit, de oudere zorgen voor een donker scherm in games...
Je moet gewoon de nVidia Windows 2000 Refrech Rate Fix gebruiken, die doet het automatisch voor je (je reg. aanpassen dus)Op woensdag 20 juni 2001 23:39 schreef Genotix het volgende:
ik heb in die reg, de nv20 en de nv20_3 welke moet je nemen dan? wat is het verschil.
Die werkt dus niet, heb ze geprobeerd, met me oude gf1ddr deed die het nog.Op woensdag 20 juni 2001 23:42 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Je moet gewoon de nVidia Windows 2000 Refrech Rate Fix gebruiken, die doet het automatisch voor je (je reg. aanpassen dus)
Dat moet jij toch weten als Radeon freakOp woensdag 20 juni 2001 23:51 schreef HlpDsK het volgende:
Maar hoe dus bij een Radeon?
Just clowning around
Verwijderd
Verander gewoon de .cfg of .ini files van de games die je onder Win2K wilt spelen.
Voorbeeld van Quake3 in q3config.cfg toevoegen:
seta r_displayrefresh "85"
Die 85 kun je voor hogere waarden vervangen, als je monitor het aankan.
Bij UT werkt dit ook als je het .ini bestand aanpast, evenals Soldier of Fortune.
- powerstrip helpt niet
mijn kaart: hercules 3d prophet 4500 kyroII 64mb
weet iemand hier ook een oplossing voor?
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]