PC voor Ableton/Netflix/Surfen

Pagina: 1
Acties:

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Muziek productie
Ik help een vriend om een pc samen te stellen voor muziek productie. Hij maakt hoofdzakelijk gebruik van Ableton. Op de computer wordt niet gegamed dus een videokaart hoeft er niet in tenzij de onboard graphics van de i5-4460 niet voldoende zijn om netflix op te kijken etc

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 600 euro, het liefst minder, waar kan ik nog besparen? Assemblage moet er ook nog bij, hij woont in Amstelveen, iemand tips mbt een winkel?

Dit is het lijstje wat ik heb samengesteld voor hem. Een monitor en audiointerface heeft hij al, dus geluidskaart is niet belangrijk omdat dit extern gaat lopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,60€ 180,60
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 82,95€ 82,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,41

Mijn vragen
  • Ik heb het moederbord uit de BBG-mainstream Game PC overgenomen. Deze heeft veel usb poorten wat ook een wens van mijn maat is. Zijn er goedkopere alternatieven die het net zo goed doen met veel usb-poorten? De ASrock heeft 8x usb 2.0 en 4x usb 3.0.
  • Zijn de integrated graphics genoeg voor het afspelen (of via hdmi naar tv) van Netflix/Films etc? Hoeft niet in 4k.
  • Waar in de buurt van Amstelveen kan hij het best bestellen en laten assembleren, wat kost assembleren ongeveer?
  • Kan hij ook het spul zo goedkoop mogelijk bestellen en vervolgens elders laten assembleren?
  • Zijn er andere onderdelen waar nog op kan worden bespaard zonder performance in te leveren?
Alvast bedankt voor de geboden hulp! :)

PSN: Oldzkoel

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57

br00ky

Moderator Harde Waren
power_user schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:51:

• Ik heb het moederbord uit de BBG-mainstream Game PC overgenomen. Deze heeft veel usb poorten wat ook een wens van mijn maat is. Zijn er goedkopere alternatieven die het net zo goed doen met veel usb-poorten? De ASrock heeft 8x usb 2.0 en 4x usb 3.0.
[/list]
Is een hub+goedkoop moederbord niet goedkoper?
  • Zijn de integrated graphics genoeg voor het afspelen (of via hdmi naar tv) van Netflix/Films etc? Hoeft niet in 4k.
Tenzij hij 3D wil weergeven, zou een pentium al voldoende zijn.
  • Waar in de buurt van Amstelveen kan hij het best bestellen en laten assembleren, wat kost assembleren ongeveer?
Jij? Je helpt hem immers ook al met samenstellen. Rocket science is het immers ook weer niet, en je bespaart 60 euro.
  • Kan hij ook het spul zo goedkoop mogelijk bestellen en vervolgens elders laten assembleren?
Klik eens op "bestelkosten berekenen" onder je wenslijstje...
[quote]
  • Zijn er andere onderdelen waar nog op kan worden bespaard zonder performance in te leveren?
Goedkopere case msischien?

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
  • Hub + Mobo is ook een optie. Heeft iemand een goedkoop maar nog steeds kwalitatief goed mobovoorstel?
    Mag ook 1 zijn met veel usb-poorten maar goedkoper dan de ASrock.
  • Ik woon 200km verderop en hij heeft er wat haast bij, voor hem in elkaar zetten is geen optie.
  • Mijn vraag was meer of je gewoon met alle bestelde producten naar een computerzaak kan gaan en zeggen: 'Hier, pleur maar in elkaar.'
  • Iemand case voorstellen?

PSN: Oldzkoel

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:03
De behuizing kan nog wel wat goedkoper. De voeding zou wat af kunnen, met een 350W exemplaar zit je ook wel goed. Geheugen kan een paar euro goedkoper maar dat gaat het verschil niet maken. Een AMD systeem zou ook wel wat goedkoper kunnen, heb je daar al naar gekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Ivar19 op 07-07-2015 12:31 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 21:32
Als hij de PC gebruikt voor muziek productie, is een los geluidskaartje dan ook een uitkomst? Ik heb er zelf geen 1, dus ik hoop dat er andere mensen hier zijn die de voordelen ervan kunnen aanmerken.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Er zijn meerdere webwinkels waar je ook de pc kan laten assembleren.
Alternate, azerty, sicomputers.
Bij alternate en azerty kost dit wel €60.
Bij sicomputers is dit €30.
Komt wel bij dat je het hele systeem daar moet bestellen.

De pc zelf in elkaar zetten is niet moeilijk, en zelfs een noob zou dit gemakkelijk zelf kunnen met wat youtube guides.
Pagina: 1