Muziek productie
Ik help een vriend om een pc samen te stellen voor muziek productie. Hij maakt hoofdzakelijk gebruik van Ableton. Op de computer wordt niet gegamed dus een videokaart hoeft er niet in tenzij de onboard graphics van de i5-4460 niet voldoende zijn om netflix op te kijken etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 600 euro, het liefst minder, waar kan ik nog besparen? Assemblage moet er ook nog bij, hij woont in Amstelveen, iemand tips mbt een winkel?
Dit is het lijstje wat ik heb samengesteld voor hem. Een monitor en audiointerface heeft hij al, dus geluidskaart is niet belangrijk omdat dit extern gaat lopen.
Mijn vragen
Ik help een vriend om een pc samen te stellen voor muziek productie. Hij maakt hoofdzakelijk gebruik van Ableton. Op de computer wordt niet gegamed dus een videokaart hoeft er niet in tenzij de onboard graphics van de i5-4460 niet voldoende zijn om netflix op te kijken etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 600 euro, het liefst minder, waar kan ik nog besparen? Assemblage moet er ook nog bij, hij woont in Amstelveen, iemand tips mbt een winkel?
Dit is het lijstje wat ik heb samengesteld voor hem. Een monitor en audiointerface heeft hij al, dus geluidskaart is niet belangrijk omdat dit extern gaat lopen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,60 | € 180,60 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 602,41 | |
Mijn vragen
- Ik heb het moederbord uit de BBG-mainstream Game PC overgenomen. Deze heeft veel usb poorten wat ook een wens van mijn maat is. Zijn er goedkopere alternatieven die het net zo goed doen met veel usb-poorten? De ASrock heeft 8x usb 2.0 en 4x usb 3.0.
- Zijn de integrated graphics genoeg voor het afspelen (of via hdmi naar tv) van Netflix/Films etc? Hoeft niet in 4k.
- Waar in de buurt van Amstelveen kan hij het best bestellen en laten assembleren, wat kost assembleren ongeveer?
- Kan hij ook het spul zo goedkoop mogelijk bestellen en vervolgens elders laten assembleren?
- Zijn er andere onderdelen waar nog op kan worden bespaard zonder performance in te leveren?
PSN: Oldzkoel