Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Hoi Allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe E-reader waarmee ik studieboeken met grafieken, afbeeldingen en wiskundige vergelijkingen kan lezen. Ik ben wel specifiek naar een E-reader op zoek omdat ik tablets vaak niet erg fijn vind lezen.

Wat me ook zou helpen is een winkel waar ze me advies kunnen geven. De enige plek die ik kan bedenken die een redelijk assortiment E-readers heeft is de Mediamarkt en ik vind het advies dat je daar krijgt ronduit slecht. Weten jullie nog andere plekken?

Alvast dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:17
totaal geen erv met E readers maar als je in de randstad woont is misch Coolblue wel een optie. Ddvies wat ik van ze krijg is vaak wel heel goed eb mocht het toch niet bevallen dan doen ze niet heel moeilijk over terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
Had er nog nooit van gehoord maar ze hebben inderdaad een hoop e-readers (althans via de site). Dankjewel! Ga ik daar even langs!

Anderen nog tips wat betreft e-reader zelf (zie 2e deel van mn eerste post) of evt. andere winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:51
Met de eisen die je stelt is er eigenlijk maar 1 e-reader echt goed geschikt en dat is de Kobo Aura HD. Dit vooral omdat het scherm wat groter is, en omdat het een HD scherm is (Geen idee of HD hier 1080p betekent maar het is scherper dan de standaard schermen).

Volgens mij heeft Kobo onlangs ook de Kobo Glo HD uitgebracht maar die is me niet bekend. Volgens mij heeft die ook een dergelijk goed scherm maar hij is wat kleiner. Ik kan me voorstellen dat dat niet mee gaat werken bij lezen van grafieken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justasking
Oke dan ga ik die zeker even bekijken als ik die in de Mediamarkt/Coolblue kan vinden (hoop dat ik het scherm dan ook fijn vind lezen).

In hoeverre kunnen andere e-readers de tekst en vergelijkingen alleen wel goed weergeven? Het is niet zo zeer dat ik perse altijd die plaatjes moet kunnen lezen (als ik heel gedetailleerd ga lezen pak ik vaak toch mijn laptop omdat ik dan ook vaak Google nodig heb) als wel dat de tekst en vergelijkingen goed weergegeven worden. Bij de oude E-reader van mijn ouders was dat niet het geval, daar kon ik de tekst niet eens op een normale manier lezen. Kunnen de E-readers van tegenwoordig dat wel of ook niet? Gewoon puur de tekst + vergelijkingen weergeven.

Dankjewel in ieder geval!