Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[commandline]verschillende versies jre gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Voor een bepaalde tool is het noodzakelijk dat ik jre 1.4.1-05 gebruik. Op mijn pc staat een nieuwere versie geïnstalleerd. Het programma wordt aangeroepen via een bat bestand met de regel:
code:
1
javaw Twostep 9000 COM1

Nu heb ik al geprobeerd om dit aan te passen naar:
code:
1
"c:\Program files\java\jre-1.4.1_05\javaw.exe" Twostep 9000 COM1

Maar hier start hij ook niet door.

Wat gaat hier verkeerd/wat is de correcte manier om javaw.exe aan te roepen in deze map? In het uiterste geval zou ik de nieuwere versie weg kunnen gooien, maar dat lijkt me ook niet de oplossing. Daarnaast is het wachten op problemen met windows update.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Makkelijkste is denk ik om een start.cmd te maken met daarin:

SET JAVA_HOME=c:\Program files\java\jre-1.4.1_05
SET OLD_PATH=%PATH%
SET PATH=c:\Program files\java\jre-1.4.1_05

javaw Twostep 9000 COM1

SET PATH=%OLD_PATH%

of iets van dergelijke strekking.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Paultje3181
En moet dit dan niet tussen aanhalingstekens vanwege de spatie?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan je zelf toch wel testen? We gaan niet alles voorkauwen voor je. Er wordt een tip/oplossing gegeven, jij moet 'm vervolgens implementeren. Testen is onderdeel daarvan. Dan zie je vanzelf of je nou quotes moet gebruiken of niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Paultje3181 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:09:
En moet dit dan niet tussen aanhalingstekens vanwege de spatie?
Vermoed dat je ze moet gaan gebruiken. Ik probeer altijd Java te installeren in een pad zonder spaties. Usually in c:\dev\java\<versie>. Heb je ook alles overzichtelijk bij elkaar staan.

Is er overigens een reden waarom je project niet meer werkt met een hogere java versie? Wat voor foutmelding krijg je zodra je hem probeert te starten met een andere versie dan 1.4? Gezien de commandline parameters communicatie over een compoort evt via RXTX?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Die versie stamt uit het jaar 2004, is dat wel veilig?
Wanneer je java gaat installeren zal deze ook als invoegtoepassing in IE gaan starten, moet je wel uitschakelen dan, ook van andere browsers dan IE kijken hoe het met de add ons zit na het installeren van zo een oude java versie, deze zal zich automatisch up willen gaan daten.
je schreef:
"Voor een bepaalde tool is het noodzakelijk dat ik jre 1.4.1-05 gebruik"
Maar wat voor tool is niet duidelijk, is het niet handiger om wat namen van software hier neer te zetten?
Er zijn misschien mensen die dezelfde software gebruiken die misschien een antwoord kunnen geven.
Is die tool dan ook zo oud? is het niet veiliger en verstandiger te kijken naar nieuwere versies van die tool?

Geef eens aan wat je precies wil met die tool.
je schreef:
"Daarnaast is het wachten op problemen met windows update."
Maar wat heeft dat er precies mee te maken?
Misschien rekening houden met welke onveilige situatie je kan creëren met een java versie van 11 jaar oud.

Mijn advies is te kijken naar wat je doel is met die tool te bereiken en dat met andere software te gaan doen, en die java 1 vergeten.

Als je toch java 1 wil gebruiken blokkeer m dan in je firewall.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 13:52 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17

TheVMaster

Moderator WOS
Afgezien van het feit dat deze applicatie op Windows draait, hoort hij natuurlijk gewoon thuis in CSA....

• Paultje3181
Het gaat om een pinkoppeling en een stuk specifieke software. De helpdesk geeft zelf aan dat het perse deze versie moet zijn.

Gelukkig zit alles wel achter een dubbele firewall
Pagina: 1