Toon posts:

Opzetten mediaspeler / streamer + NAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Tot op heden sluit ik m'n laptop altijd met een HDMI-kabel op de TV aan om Netflix te streamen (geen Proximus-abbo, vandaar) of films te bekijken. Ik ben - als totale leek - op zoek naar een praktische manier voor het volgende:
- TV smart maken, in die zin dat streaming ( Youtube, Netflix, ...) werkt --> via sticks zoals Chromecast, Roku, .. zou dit moeten lukken
- Mogelijkheid om films en series af te spelen die ik zelf afhaal via de PC / laptop --> mediaspeler (bij voorkeur die Wifi ondersteunt) waar ik harde schijven kan op aansluiten of over voldoende zelf datastorage (> 1 TB) beschikt.

Bij voorkeur zou ik het downloaden liever automatisch maken (via couchpotatoe, sickbeard, ...) naar een NAS maar ik heb niet direct een idee hoe ik daar moet aan beginnen of opzetten. Het is ook zo ik geen thuisnetwerk heb (modem ... staat in de kelder en alles verloopt via wifi; dus geen databekabeling voorzien in de living (enkel lenovoadapter voor digitale TV in living en slaapkamers). En een NAS draadloos maken ?

Budget (voor mediaspeler die liefst dit alles ondersteunt; wifi/harde schijf/streaming eventueel met NAS) zou rond de 300-500 euro mogen zijn.

Ik kwam onder meer op dit uit (maar blijkbaar is dit toestel niet echt top voor streaming):
http://tweakers.net/price...0x3d-wp-2000-2tb/reviews/