Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Rare insteek in Onderschatting populariteit Galaxy S6 Edge'

Pagina: 1
Acties:

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik vind de insteek van het artikel: nieuws: Onderschatting populariteit Galaxy S6 Edge zou omzet Samsung drukken een beetje vreemd. Ik lees in de tekst het volgende:
Een anonieme bron zegt tegen zakenkrant The Wall Street Journal dat Samsung zijn productiefaciliteiten had ingericht om voor elke Galaxy S6 Edge vier reguliere Galaxy S6-exemplaren te maken. De verkopen zouden echter voor beide toestellen ongeveer gelijk liggen, waardoor het veel minder van zijn Edge-toestellen heeft verkocht dan had gekund.
Daarmee kan je toch juist concluderen dat de reguliere Galaxy S6 4x slechter verkoopt dan verwacht.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 16:39
Lijkt mij niet, aangezien ze niet met hele voorraden S6 zitten, maar met een tekort aan Edge toestellen. Tenminste dat is hoe ik het artikel lees.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:10
Als ik het zo lees heeft rens-br gelijk. Als je vijf apparaten maakt, en je verkoopt er daar twee van (want een edge, een gewone) heb je er dus drie niet verkocht. Dan verwachtte je dus 4 gewone S6'en te verkopen, en verkoop je er maar een... Dat wil niet automatisch zeggen dat je meer Edge-toestellen had kunnen verkopen

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Uit het bronartikel:
According to a person familiar with the matter, the company initially expected to sell four Galaxy S6 smartphones for each Galaxy S6 Edge that it sold, and set up its production facilities accordingly. Instead, demand was much likely closer to even for the two devices, the person said.

That led to a glut of unsold Galaxy S6 devices—particularly white-colored devices—and not enough Galaxy S6 Edge smartphones, the person said.
Hier spreekt men over verwachtingen tegenover vraag, maar Tweakers heeft er productieaantallen tegenover verkoopaantallen van gemaakt. Wat natuurlijk hele andere dingen zijn.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Het bronartikel spreekt inderdaad van beide; zowel een tekort aan Edge-toestellen als teveel aan reguliere S6-exemplaren :) Ik heb dat er bijgezet, thanks!

Verwijderd

Het is voor ons onmogelijk te weten hoe de vork precies in de steel steekt.

Het kan zijn dat de reguliere minder verkoopt, en de Edge gewoon. Dan zitten ze met een overschot aan regulier.
Het kan zijn dat de reguliere minder verkoopt, en de Edge zeer veel. Dat kunnen ze wellicht oplossen door een andere indeling van de productielijnen.
Het kan zijn dat de reguliere normaal verkoopt, en de Edge extreem veel. Die factor 4x voor de Edge zouden ze dan wellicht weten, doordat ze continue bezig zijn geweest om de Edge productie lijn te vergroten, maar nog steeds geen voorraad weten op te bouwen.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar dat haal je niet uit het persbericht. Het beste is maar gewoon zo neutraal mogelijk te vertalen, en aangeven dat het hun statements zijn.
Pagina: 1