Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met de motor op pad geweest en heb met de gopro camera gefilmd. Terug in het hotel heb ik de films bekeken via mijn surface tablet en alles stond er op.
Thuis gekomen wilde ik de films overzetten naar mijn pc en bleken de kaarten niet meer leesbaar. De pc geeft de melding "Unformatted disk" en met recovery software heb ik ontdekt dat het bestandssysteem RAW is. Alle bestanden staan nog op de kaart en ik heb er verder niets meer mee gedaan.
Ik heb met recovery software van EaseUS de bestanden alsnog kunnen uitlezen maar het lukt me niet om de bestanden weer af te spelen.
Ik heb de volgende vragen:
1. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en op kunnen lossen?
2. Ik wil niet de bestanden recoveren maar de masterboot record herstellen zodat ik de originele bestanden kan uitlezen.

Heeft iemand tips of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:00
Kun je ze niet vanaf je tablet op de pc zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas. Ook de tablet geeft aan dat de kaart niet geformatteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Helaas is 'raw' een verzamelnaam voor alles wat Windows niet herkent, en dat is nogal wat. Jij hebt het over een masterboot record. Heb je een reden om aan te nemen dat die het probleem is? Zo ja, zou TestDisk het mogelijk kunnen herstellen. Ook kan het geen kwaad om een Linux PC te proberen. Het zal de eerste keer niet zijn dat Linux niet eens merkt dat er iets fout zou moeten zijn, maar de schijf gewoon leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem.
Kijk op deze website: http://allonlinux.free.fr/Projets/AMRT/

Door de manier waarop Gopro de bestanden opslaat tijdens het filmen, worden de verschillende bestanden "doorelkaar" op schijf geschreven. Met de normale recovery software worden van de 2 afzonderlijke bestanden één gemaakt en gaat de boel door elkaar lopen. Met de tool van All On Linux worden de vervlochten bestanden weer netjes uitelkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat voor merk kaartje heb je? Mocht het een goedkope zijn uit China, dan weet je in ieder geval voor de volgende keer dat je beter kan investeren in een degelijk merk. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

g0tanks schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 01:11:
Wat voor merk kaartje heb je? Mocht het een goedkope zijn uit China, dan weet je in ieder geval voor de volgende keer dat je beter kan investeren in een degelijk merk. ;)
Er staat een Sandisk kaartje bovenaan, buiten dat zie ik totaal niet wat het merk ermee te maken heeft in deze situatie, meneer legt nota bene nog uit dat de GoPro het hier verkloot :P

Anyhow, goed om te zien dat het toch zonder al te veel moeite opgelost is, misschien heeft je Tablet toch het een en ander verschoven, ik weet het niet, maar het is dus (gezien de info die erover te vinden is) geen onbekend probleem = extra caution :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1