Toon posts:

Luchtbubbel in Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst mijn koelvloeistof vervangen en krijg een grote bubbel die voor mijn cpu block zit er maar niet uit, en heb hierdoor idle 47c en load 60c.
Enige tips hoe ik deze er uit krijg (Heb schudden geprobeerd, de buis rondbewegen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Als je loop helemaal is afgesloten, ze tje pc op zn zij of op de kop. Als je pomp ook een variabel toerental heeft, speel daar dan even mee.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op zijn kop? Is dat wel veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Als alles goed vast zit en waterdicht is, waarom niet?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32
Pomp aan - uit - aan - uit helpt niet?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 15:31

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Met ondersteboven houden wel zorgen dat je pomp niet droogloopt, dan moet het zonder problemen kunnen. Zachtjes tappen op de slang met bijvoorbeeld een schroevendraaier kan ook wel eens helpen om de luchtbel door te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

Of, afhankelijk van hoe je slangen lopen, kan je de kast misschien ook op zijn zij leggen? Lucht gaat omhoog dus je moet zorgen dat de andere delen hoger liggen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen. pomp laten draaien terwijl ik 'm ondesteboven zet snap ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
en anders je pomp aan een losse voeding hangen en het CPU blok even los zodat je dit kunt kantelen (even afhankelijk van hoeveel speling er nog in je leidingen zit, uiteraard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De luchtbubbel is kleiner geworden en mijn reservoir ziet er voller uit. Iets anders wat ik nog wil aanmerken is dat mijn reservoir warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32
Je vloeistof wordt ook enigzins warm he, dus dat is niet heel gek. Of is hij echt roodgloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat niet. Gewoon warm. Maar als het niet erg is dat ie warm wordt, maak ik me daar dan geen zorgen meer over :P had het eerder nooit gemerkt. Waarschijnlijk omdat ik eerder nooit aan mijn reservoir gevoeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:08
Tsja alle energie die je radiatoren niet kwijtkunnen blijft in de vloeistof zitten. Je buizen en reservoir nemen die energie ook gewoon op. Als dit allemaal een beetje handwarm blijft. Dus een graadje of 5 boven kamerterp dan is er helemaal niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar als mijn reservoir iets te ver naar achter schuift ontsnapt het water niet goed genoeg en wordt het reservoir heet. Krijg dan temps die 10C op en neer springen. Niet een heel groot probleem, gewoon zorgen dat dat reservoir op zijn plek blijft..Is een bay reservoir, alleen mijn kast wil 'm niet vast houden.

EDIT: http://puu.sh/iQs0F/fc0709b212.png VICTORY

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 18:16 ]

Pagina: 1