Toon posts:

Desktop - Videobewerking, soms een game en lange levensduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem met name gebruiken voor standaard kantoor applicaties en videobewerking.
Verder vindt ik het af en toe leuk om een

Game te spelen, maar mijn eisen wat dat betreft zijn niet heel hoog.
Wat ik belangrijk vindt is dat het systeem een aantal jaren mee kan en dat ik er in de toekomst wellicht nog één en ander kan toevoegen om weer up-to-date te zijn. Ik heb er een hekel aan als het het systeem traag is. Dit is één van de redenen voor de SSD.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €625 euro inclusief assemblage, maar exclusief windows besturingssysteem

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen componenten die ik mee wil nemen, anders dan mijn USB 3.0 externe harddisk

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een aantal zaken gelezen over de AMD A10-7850 en de grafische prestaties. Als ik de reviews lees dan lijkt het voldoende tot goed wat deze processor in huis heeft om videobewerking te doen. Ik doe dit niet op professioneel niveau, maar zoals ik al aangaf kan ik moeilijk omgaan met een langzaam systeem, dus vandaar deze vrij krachtige processor t.a.v. mijn gebruikswensen.
Verder wil ik graag lange tijd met de pc doen en aangezien het moederboard en de processor veel bepalen over het systeem heb ik hierbij de prestaties wat hoger dan misschien noodzakelijk.
Ik ben echter niet zo'n kenner dus graag jullie advies.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Black Edition€ 128,90€ 128,90
1Asus A88XM-PLUS€ 68,50€ 68,50
1In Win 703 Mid-Tower€ 57,95€ 57,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 49,50€ 49,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,60€ 12,60
1Cooler Master G500€ 44,-€ 44,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,-€ 102,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,40

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk geen merk voorkeuren of afkeuren. Ik heb nu voornamelijk AMD artikelen uitgezocht, omdat dit (voor zover ik kan inschatten) prijs/kwaliteit technisch het beste uitkomt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek ook met name advies of bevestiging over de configuratie, of de gekozen componenten compatibel zijn met elkaar. (Past het moederboard in de behuizing, past het moederboard bij de processoren en het RAM geheugen etc. en zijn er nog adviezen voor een betere prijs of een betere kwaliteit voor hetzelfde geld)

Ga je overklokken?
Ik kan genoegen nemen met de standaardinstellingen en ben niet voornemens om te gaan overklokken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2015 09:10 . Reden: Wishlist toegevoegd ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:14
Je hebt al een heel behoorlijk begin gemaakt met je openingspost maar toch zijn er nog een aantal dingen handig om te weten voordat we je advies kunnen geven.

Je hebt het over videos bewerken. Gebruik je daar bepaalde software voor?
En welke games ga je spelen?

Er kan nog aardig wat verbetert worden aan je lijstje maar het zou fijn zijn als je het eerst even een overzichtelijk lijstje maakt op de manier zoals in de Handleiding Pricewatch staat beschreven. Dan kunnen wij er ook beter mee werken :)

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 23:27

Ultrapc

Anyone steak?

Wat Baloes hierboven al zegt, zet alles even in een wensenlijstje en plak die hier, dat werkt wat makkelijker :) . Snel gekeken lijken er geen grote problemen te zijn, maar voor videobewerking is een A10 nou niet bepaald een hoogvlieger, al is dat weer afhankelijk van je software en of je 720p of op 4K gaat bewerken natuurlijk.
Als je krachtiger wilt kan je voor de Fx8350 gaan (wanneer je software goed kan multithreaden!) of bijvoorbeeld een i5 en dan allebei met een dedicated kaartje (evt. een nvidia vanwege cuda?). Punt is dat je dan waarschijnlijk boven je budget uitkomt of moet knippen in andere onderdelen

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 00:22:
Je hebt het over videos bewerken. Gebruik je daar bepaalde software voor?
Op dit moment gebruik ik voor videobewerking VideoPad, omdat mijn huidige PC dit net aan kan. Ik heb in het verleden met Pinnacle gewerkt en Power Director. 1 van deze zal waarschijnlijk ook nu weer gebruikt gaan worden.
Helemaal weet ik het nog niet maar first person shooters vindt ik wel leuk om te spelen en ook af en toe een straegy game vindt ik erg leuk. Zit alleen al een tijdje met een PC die de moderne games niet aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ultrapc schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:37:
Snel gekeken lijken er geen grote problemen te zijn, maar voor videobewerking is een A10 nou niet bepaald een hoogvlieger, al is dat weer afhankelijk van je software en of je 720p of op 4K gaat bewerken natuurlijk
Op termijn wil ik wellicht wel in 4k kunnenbewerken, omdat dit er wel een beetje aan zit te komen in de wereld. Ik denk ook dat ik op dat moment wellicht niet onder een videokaart uit kom, maar voor nu hoop ik dit met de processor te kunnen opvangen.
Ultrapc schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:37:
Als je krachtiger wilt kan je voor de Fx8350 gaan (wanneer je software goed kan multithreaden!) of bijvoorbeeld een i5 en dan allebei met een dedicated kaartje (evt. een nvidia vanwege cuda?).
Excuus voor mijn vragen, maar wat zou software zijn die goed kan multithreaden? Ik weet niet zo goed waar ik dan op moet letten en wat het verschil maakt.

En maakt Nvidea CUDA zo veel verschil ten opzichte van de AMD shader cores?
Is de FX8350 niet te enthousiast voor de gewenste functionaliteiten en de overige componenten?

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:28:

[...]

Helemaal weet ik het nog niet maar first person shooters vindt ik wel leuk om te spelen en ook af en toe een straegy game vindt ik erg leuk. Zit alleen al een tijdje met een PC die de moderne games niet aan kan.
De grafische prestaties van een 7850k zijn nou niet echt enorm, redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een R7 250. Dit is geen hoogvlieger, maar vast wel genoeg om wat spelletjes op Low te kunnen spelen.
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:46:
Op termijn wil ik wellicht wel in 4k kunnenbewerken, omdat dit er wel een beetje aan zit te komen in de wereld. Ik denk ook dat ik op dat moment wellicht niet onder een videokaart uit kom, maar voor nu hoop ik dit met de processor te kunnen opvangen.
Na die upgrade zit je wel met een cpu in je systeem die het grotendeels van zn gpu moet hebben, waar je verder niks meer mee kan. Kan opzich wel, maar misschien het overwegen waard om dan voor een Athlon of toch de oudere FX te gaan, met een instap GPU.
Excuus voor mijn vragen, maar wat zou software zijn die goed kan multithreaden? Ik weet niet zo goed waar ik dan op moet letten en wat het verschil maakt.

En maakt Nvidea CUDA zo veel verschil ten opzichte van de AMD shader cores?
Is de FX8350 niet te enthousiast voor de gewenste functionaliteiten en de overige componenten?
Voor die vragen ben ik er ;) . Software die goed kan multithreaden is goed in het verdelen van zijn load op meerdere cores, een snelle zoekactie leert dat dat bij Pinnacle wel goed zit, en ook Power Director gebruikt alle fysieke cores die beschikbaar zijn. Dit is vooral belangrijk omdat AMD geen geweldige single core prestaties neerzet. Een FX zou dus zeker goed doen, maar je hebt gelijk, het is redelijk enthousiast voor in dit systeem, je zit met een dood platform (AM3+) en je krijgt een stevig energieverbruik maar daar tegenover staan dan weer de flink betere multicore prestaties tov een A10.
CUDA maakt niks uit voor gaming, maar heeft als voordeel dat bij de programma's die het ondersteunen er sneller gerenderd kan worden en dat previews wat vloeiender weergegeven worden. Power director en Pinnacle ondersteunen dit allebei. Lastig om voor de gpu eigenlijk nog bij AMD te blijven, en ook de cpu zou een snelle cpu geen kwaad kunnen. Ik ga zo even een lijstje maken :)

Allround.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij wil Powerdirector liever iets met OpenCL en als ik het zo lees heb je met nieuwere nvidia drivers geen HW versnelling meer..leip..

http://www.cyberlink.com/...ate-suite/spec_en_EU.html

Ik vind het bij Pinnacle erg onduidelijk wat er nou precies met CUDA gedaan wordt en of dat de moeite is.. Dus of het uberhaupt een pre is of je echt CUDA moet hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door maratropa op 09-07-2015 14:02 ]

specs

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

maratropa schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:58:
Volgens mij wil Powerdirector liever iets met OpenCL en als ik het zo lees heb je met nieuwere nvidia drivers geen HW versnelling meer..leip..

http://www.cyberlink.com/...ate-suite/spec_en_EU.html

Ik vind het bij Pinnacle erg onduidelijk wat er nou precies met CUDA gedaan wordt en of dat de moeite is..
Kan hoor, bij Pinnacle kan ik hooguit dit vinden en daar staat verder niks concreets betreft wat het nou eigenlijk oplevert. Betreft Powerdirector: Er staat wel heel duidelijk 'OpenCL recommended'. Toch maar een AMD dan :)

Allround.

• maratropa
  • Niet online
Nouja op zich is "smoother editen en previews & renderen" wel de moeite waard..In Pr Pro bijv. is het een must. Maar de vraag is in hoeverre dit in Pinnacle doorgevoerd is en uitmaakt. Het lijkt er op dat de goedkopere video apps lang niet zo goed gebruik maken van veel cores en/of gpu's als Pr Pro en Vegas, om maar wat te noemen.

Ligt ook een beetje dus aan welke app hij het liefst wilt gebruiken. En ik zou iig gaan voor max cpu power.

Ik zou zelf ook kijken naar 2dehands..

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 09-07-2015 14:19 ]

specs

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

maratropa schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:10:
Nouja op zich is "smoother editen en previews & renderen" wel de moeite waard..In Pr Pro bijv. is het een must. Maar de vraag is in hoeverre dit in Pinnacle doorgevoerd is en uitmaakt. Het lijkt er op dat de goedkopere video apps lang niet zo goed gebruik maken van veel cores en/of gpu's als Pr Pro en Vegas, om maar wat te noemen.

Ligt ook een beetje dus aan welke app hij het liefst wilt gebruiken. En ik zou iig gaan voor max cpu power.

Ik zou zelf ook kijken naar 2dehands..
Ik heb een totaal verschillend lijstje klaar, past exact binnen het budget en is op alle fronten een stuk sneller dan de AMD combinatie, met pijn in mijn hart is het wel een Intel-Nvidia setje, maar ik denk dat je hiermee toch echt het meeste waar voor je geld hebt, wel zelf bouwen aangezien er geen ruimte meer is om dat te laten doen, maar ook daar kunnen we je hier mee helpen en zo moeilijk is dat dan ook weer niet :) ;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 179,40€ 179,40
1ASRock H81M-HDS€ 44,95€ 44,95
1Gigabyte GeForce GTX 750 1GB€ 104,50€ 104,50
1Cooler Master Silencio 352€ 54,80€ 54,80
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,95€ 47,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 57,90€ 57,90
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,-

Allround.

• maratropa
  • Niet online
Is een AMD 8350 cpu niet een optie? Voor video taken is die wel de snellere keuze.

specs

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

maratropa schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:24:
Is een AMD 8350 cpu niet een optie? Voor video taken is die wel de snellere keuze.
Een FX8320 kan wel, is iets duurder, maar dan zou er eventueel nog iets van de kast en het moederbord afkunnen, al zijn dit wel kwalitatief goede onderdelen (vooral het mobo met extreem goede powerfases, zodat er makkelijk een oc naar een FX8350 mogelijk is, 1 probleem: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is eigenlijk wel nodig, en dan kom je zo ver boven het budget dat een Intel setje een stuk aantrekkelijker is)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 146,49€ 146,49
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 76,30€ 76,30
1Gigabyte GeForce GTX 750 1GB€ 104,50€ 104,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 66,95€ 66,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,95€ 47,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,80€ 59,80
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,49

Allround.

• maratropa
  • Niet online
Maar hij is niet voornemens te overclocken... Op stock is die 8320 wel iets sneller multithreaded dan die 4440 lijkt het, maar niet heel veel.

specs

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Klopt, maar ik heb een FX8320 draaien in een server met een stockcooler, maar herrie maken doet die alsnog wel hoor (op stock). Eigenlijk heb je bij die dingen altijd een extra koeler nodig, al is het maar een TX3. En met die extra kosten gaat zelfs mijn keuze (AMD fan) richting een i5, simpelweg omdat het prijstechnisch niet zoveel uitmaakt, in videobewerken is hij iets langzamer, allround veel beter en vooral een stuk zuiniger. Ook kan je nog upgraden naar een i7 of Xeon wanneer je dat nodig vind. Het kan allebei, maar met AM3+ zit je toch echt op een doodlopende weg, en of je dat nou wilt...

De FX8350 waar ik dit nu mee typ is vast erg teleurgesteld in mij nu :'(

Allround.

Pagina: 1